דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה לאיזון כולסטרול בדם 

מאת    [ 26/04/2009 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2979 פעמים ]

תזונה קלוקלת היא אחת מהסיבות לקיומן של רמות גבוהות של כולסטרול בדם
הסיבה לרמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים בדם היא פעמים רבות אכילה מרובה של שומן רווי, שמקורו ממזונות מן החי, בכמות גבוהה מדי לאורך שנים רבות, ואכילה מרובה של סוכר, מזונות מתוקים, קמח חיטה ו"ג'אנק פוד", שמעלים גם הם את רמות הכולסטרול מאחר שהגוף נזקק לגלוקוז כדי לייצר כולסטרול. לסיבות אלה מצטרפות סיבות נוספות כגון היעדר פעילות גופנית, עישון ורמות גבוהות של מתח. מלבד תרופות המרשם המקובלות, ואולי אפילו ללא תלות בהן, הטיפול באיזון של כולסטרול נעוץ בראש ובראשונה בשמירה על אורח חיים בריא ושמירה על תזונה נכונה.

תזונה נכונה - טיפול לאיזון רמות הכולסטרול בדם במקום שימוש בתרופות מרשם

רמות גבוהות של כולסטרול בדם היא בעיה נפוצה בעידן השפע, וחשוב מאוד לדאוג להימנע מכך באמצעות מודעות ותזונה. תזונה נכונה מומלצת לאיזון כולסטרול בדם מתייחסת לסוג השומנים שכדאי לצרוך במזון ובתוספי תזונה. ראשית, חשוב שהתזונה תהיה עשירה בנוגדי חמצון, שמונעים את חמצון ה-LDL , ומונעים את ההיצמדותו לדופן העורקים ואת יצירתו של הפלאק הטרשתי. הדגש בטיפולים התזונתיים השונים מושם על שינוי אורח החיים, ובכלל זה שינויים בתפריט התזונתי, פעילות גופנית אירובית קבועה, וישנם מטפלים (כנטורופתים) המכוונים ללימוד טכניקות הרפיה לאיזון רמות כולסטרול. כדי להשלים את התמונה של תזונה נכונה כך שתסייע באיזון כולסטרול בדם, מומלץ פעמים רבות לצרוך גם תוספי תזונה וצמחי מרפא למיניהם, המופקים מצמחים, עצים ומקורות טבעיים, ויכולים להחליף את תרופות המרשם הקונבנציונליות אם יינטלו כראוי ובנוסף לשינויים האקטיביים באורח החיים ובתזונה.

תזונה נכונה - מרכיבי התזונה שמומלץ לצרוך, ואלה שכדאי להימנע מהם

תזונה נכונה לאיזון רמות כולסטרול בדם מתמקדת בהימנעות ממזונות מתוקים ושמנים המכילים חומצות שומן רווי, כדוגמת מזון מוכן ומעובד. בנוסף, מומלצת ביותר צריכה של תוספי סיבים או מזון כדגנים וירקות, שנקשרים לכולסטרול במעי הדק ומונעים מן הכולסטרול להיספג בדם. צריכת סויה למשל מומלצת גם היא, שכן סויה על מוצריו (פולים, רטבים, ומוצרים המכילים חלבון סויה) מכיל מרכיב אנטי-אוקסידנטי שיש בכוחו להפחית את רמת הכולסטרול באופן משמעותי. במקביל להימנעות מאכילת מזונות המורכבים משומן רווי, יש להרבות בשימוש ובצריכה של מזונות אשר עתירים בשומן בלתי רווי מכבישה קרה, כגון קנולה, שמן זית, אבוקדו, אגוזי מלך וחמאת בוטנים. אלה מעלים את רמות הכולסטרול "הטוב" מבלי להעלות את רמת הכולסטרול הכללי, ובכך מסייעים באיזון כולסטרול בדם. לבסוף, מומלץ להוסיף לתפריט סיבים מסיסים המצויים בשיבולת שועל, עדשים, שעורה, פירות, ירקות, קטניות וסוגים מסוימים של שעועית. כל זאת בתוספת לדיאטה דלת שומן, ובצריכה מתמדת של מיץ חמוציות, אוכמניות, שמן פשתן או מקור אחר של אומגה 3.
הכותב מתמחה בכתיבת מאמרים בתחום תזונה נכונה ותזונה אורגנית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב