דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סכנות הדיאטה 

מאת    [ 23/04/2009 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 3491 פעמים ]

הפנייה לדיאטה כאל דרך להרזיה גורמת לכל צרכני הדיאטות חוויה של כישלון אישי, תסכול וירידת ערך העצמי. התוצאה אצל רובם היא זהה- השמנה חמורה ומהירה עוד יותר.

מדוע זה קורה?

כל מי שעומד להתחיל בדיאטה חייב לדעת שהוא נכנס לשטח אש. בדיאטה, כמו במלחמה, מעולם לא ניתן לחזור למה שהיה לפני. מחקרים רפואיים קליניים בכל רחבי העולם מוכיחים באופן חד-משמעי: רב הדיאטות נכשלות בהבאת אנשים להרזיה משמעותית. בודדים שורדים לאורך זמן עם משקלם החדש אחרי הדיאטות .

סדנת "נפלאות התזונה" של ד"ר ווסק מציעה גישה אחרת. לפי סדנה זו השלת משקל אינה משימה קשה במיוחד ואין כלל חשיבות אם התהליך מהיר או מתון. הרזיה שמשמעותה הגבלה של מזון, ספירת קלוריות, שימוש בתרופות דוחות תאבון, דיקור ומניפולציות מתוחכמות אחרות מפספסות נקודה מרכזית ומשמעותית בחוויית האכילה - לא חשוב מה אוכלים אלא חשוב מי אוכל . עד הנקודה בה שינה האדם מקומו במשוואה הזאת הוא לא יכול לצפות שמשקל גופו, בריאותו ועתידו הפיזי והמנטאלי ישתנו גם הם.

אחרי תקופה של דיאטה מתייאש האדם חיש מהר ממאמציו לרסן את תאוותו הגדולה לאוכל. במיוחד כאשר תוך כדי הדיאטה המשקל מפסיק לרדת כמו בתחילת הדיאטה. כמעט תמיד התסכול והייאוש סוללים מסלול לכיוון חברו הוותיק "המקרר" והקילוגרמים שירדו במסע הייסורים חוזרים במהירות ותמיד בתוספת ריבית-דריבית של קילוגרמים נוספים. הדיאטות מסכנות בני אדם בכך שלמעשה הן מאיצות ומחמירות את ההשמנה.

דיאטות לא מצילות אנשים מסכנת מחלות מטבוליות קטלניות, אלה ההפך, מובילות בעקיפין לריבוי מחלות אלה באוכלוסייה. זהו מצב מאוד דומה לרפואה הקונבנציונלית אל מול הרפואה האלטרנטיבית. השוני בין שתי סוגי רפואות אלו הן - הקונבנציונלית מטפלת בסימפטום ואילו האלטרנטיבית מטפלת בבעיה. הרי להרכיב לאדם שמן תפריט תזונה נכונה אמנם יכול להשיג תוצאות במידה ואותו אדם אכן שומר על אותו תפריט, אולם אם לא מתייחסים לבעיה שהובילה אל עודף המשקל של אותו אדם, רוב הסיכויים הם שגם אם יושגו תוצאות הן לא יישמרו לאורך זמן.

דיאטה להרזיה אמיתית היא כזו שבוחנת את הסיבות להשמנה ומנטרלת אותן. התפריט והכושר אמנם גם כן לוקחים חלק בכדי להשיג תוצאות אך השפעתם היא גדולה בהרבה לאחר שהסיבות להשמנה אופיינו וטופלו.
לפרטים נוספים או שאלות בקרו באתר בעמוד פורום דיאטה בניהולו של ד"ר ווסק - מפתח השיטה 'נפלאות התזונה'.

נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב - חברה לקידום אתרים, עבור ד"ר ווסק - מומחה דיאטה להרזיה בריאה עם תזונה נכונה. פרטים באתר ובפורום דיאטה בהנחייתו של ד"ר ווסק.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב