דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיש על שימושיו 

מאת    [ 23/04/2009 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2405 פעמים ]

תחום שיש הוא התחום השולט כיום בבניינים החדשים. מבנים חדשים וכן בתים פרטיים או משותפים וכן מוסדות ציבור עושים כיום שימוש רב במוצרי שיש. מוצרי שיש משמשים כיום סמל סטאטוס של יוקרה. שיש הוא אבן גיר שחלה בה שינוי של מטמורפוזה, שינוי שמקורו בחום או בלחץ במעמקי כדור הארץ שיצר את סלעי שיש וכוסו בסלעים נוספים ונעשו מוצקים יותר.


עד לימינו אלה משמש שיש כבתקופות העתיקות ביוון וברומא לבנייה ולעיצוב פסלים, חיפוי קירות וכן ריצוף. לאבן שיש יש מגוון של צבעים טבעיים כמו צבע לבן אפור צהבהב. עוד גוונים הם חום אדמדם וכן חום כהה. כיום רוב הצרכנים מעדיפים שיש טבעי המעניק מראה רך וטבעי לבית. חוץ מהשיש מסוג קררה שזוכה לביקוש רב גם שיש מסוג טרוורטין הוא בעל ביקוש גדול וכן סוגי שיש הלבנים כמו פנטליקטו אייאקס. שיש נחצב כיום במדינות הבאות: ספרד, תורכיה, יוון, שוויץ, בלגיה, אירלנד, ארצות הברית, סין והודו.


בישראל רוב השיש המשווק לצרכנים הוא סלע גירי דק גרגיר, עשיר במאובנים, בעל עורקים אדומים, או אבן שבה חלוקי נחל שנמכרת כביכול כשיש, מדובר במוצרי שיש אולם לא מוצרי שיש אוריגינלי. שיש אוריגינלי עשוי מאבן גיר מותמרת וניתן למצוא כמותו בארץ באזור חתרורים ליד ערד וכן לא רחוק מבית סאחור ליד בית לחם. שיש זה הוא שיש צבעוני בגוונים של חום, שחור, ירוק. שיש זה לא נחצב כמובן בגושים גדולים ועל פי רוב נעשה בו שימוש למוזאיקה.


כאשר בעלי המלאכה מגיעים לניסור שלל גוש של אבן או שיש, אין בנמצא אחידות ורצף בין האריחים, לכל אריח יש מירקם משלו ולכן כל חברה שמכבדת את עצמה מעסיקה עובדים מומחים בתחום כדי למיין את השיש מה שקורה בעיקר בארץ כאשר בחוץ לארץ אין תהליך כזה, שם ההתייחסות לאחידות היא פחות חשובה מההתייחסות לתהליך הטבעי. הצרכן הממוצע וזאת עובדה על פי רוב מוכן לרכוש קרמיקה דמוית אבן מגוונים שונים, אולם הוא רוצה לקבל את ריצוף האבן הטבעית בצורה אחידה בדרך כלל.


השיש הוא חומר שרגיש ביותר לחומצות ואיננו שונה מכל חומר אחר חוץ כמובן מגרניט פורצלן. שיש הוא חומר יעיל ביותר משום שגם כאשר הוא מקבל שריטות הוא ניתן לשחזור ולליטוש מחדש ועם הליטוש הוא מקבל צורה חדשה שוב כבעבר כאילו לא קרה כלום. חומר שבהחלט עונה לדרישה טבעי. אם הצרכן יודע לתחזק את השיש נכון כולל הברקה בווקס מידי שנתיים שלוש הוא מגיע לתצורה אופטימאלית של שיש שמתחדש מידי תקופה מסוימת בניגוד לריצוף רגיל שהצרכן תקוע איתו במירכאות לכל החיים שיש הוא מוצר קסום פלא טבעי שמתחדש ללא הפסקה ובלתי מתכלה. יופיו של השיש נשאר עימנו למשך שנים רבות מאוד.










מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב