דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי שטיחים | שטיחים 

מאת    [ 23/04/2009 ]

מילים במאמר: 638   [ נצפה 3287 פעמים ]

ניקוי שטיחים | שטיחים

ניקוי שטיחים מקצועי וסדיר יבטיח את מראה השטיח לאורך זמן וישמר את הברק ואת רכות הצמר כך שנוכל להנות מהשטיח במשך שנים רבות. שטיחים תורמים ליצירת אווירה חמה בבית ומשמשים לנוי ולתועלת בו זמנית. קראו ולמדו איך לשמור על מראם של השטיחים אשר ברשותכם.


ניקוי שטיחים:

שטיחים חדשים ובעלי שיער קצר מומלץ להבריש במברשת יד או במטאטא קש. מותר לשאוב את השטיחים בשואב אבק חשמלי אך רצוי להימנע משאיבת הפרנזים אשר בקצוות השטיח כיוון שהשאיבה תולשת את הפרנזים. בשטיחים עבודת מכונה במקרה שהפרנזים נתלשו ניתן לתפור פרנזים חדשים (שימוש במכונת פרזים) ובשטיחים ארוגים בנול (עבודות יד) יש לארוג פרנזים חדשים בעבודת יד ורצוי מיד כשמבחינים שהפרנזים המקוריים מתחילים להתפרק. ממלץ אחת ל-6 חדשים להפוך את השטיח באופן שפניו כלפי מטה כדי לגרום לחול שהצטבר לצאת. פעולה זו תשמר את גב השטיח. גב שטיח בריא יבטיח את אריכות חיי השטיח. כמו כן מומלץ לשנות את כיוון הנחת השטיח אחת לשנה ע"י סיבובו ב-180מעלות דבר שימנע שחיקה במקומות קבועים וישמור על שחיקה אחידה בשטיח. לא מומלץ להשתמש בחובט שטיחים ו/או לקפל או לחשוף את השטיח לשמש לזמן ממושך דבר שיגרום לצבעי השטיח לדהות. כמובן שאין לכבס את השטיחים במכונת כביסה. בשטיחים עבודת יד ישנים ו/או בעלי ערך כדאי מידי פעם לבדוק את גב השטיח. חורים בשטיחים עבודת יד רצוי לגלות בהקדם ככל שניתן כשהחורים עדיין קטנים. כך נימנע מהוצאות גדולות!

תיקון שטיחים:

בכל שטיחי המכונה ניתן לחדש את הפרנזים והקנטים בעבודת מכונה, לתקן חורים באמצעות השתלת קטע דומה באזור החור, להלחים קרעים בגב השטיח ולהקטין שטיחים. בשטיחים עבודת יד ניתן לארוג פרנזים וקנטים חדשים בעבודת יד במראה חדש או מיושן, תיקונים אמנותיים לחורים וקרעים, תיקוני גלישת צבעים- לשטיחים שצבעיהם גלשו בעקבות שיטפון/נזקי רטיבות, טיפול בכתמי עובש, נזקי עש וכן צביעה אמנותית של שטיחים להסתרת פגמים ו/או כתמים . חשוב לטפל בפגמים מוקדם ככל שניתן כדי למנוע ירידת ערך השטיח ולהימנע מעלויות תיקון יקרות. אין לתקן פגמים בשטיח עבודת יד לבד אלא למוסרו לאמן המתמחה בתיקונים אמנותיים.


כתמים בשטיחים:

מרבית כתמי הלכלוך בשטיחים ניתנים להסרה. בכתמי נוזלים רצוי לטפל מיידית. מומלץ להשתמש בניירות סופגים. ע"י לחץ קל באזור הכתם נסו להספיג את מירב הנוזלים. ניתן להשתמש גם במגבת נקיה מבד בהיר או סמרטוט יבש ונקי אך חשוב מאוד שלא לשפשף את השטיח וזאת כדי למנוע גלישת צבעים בשטיח. שטיחים עבודת יד צבועים בצבעים אורגנים שאינם עמידים כמו הצבעים הכימיים. הסרת כתמים ביתית מומלצת ע"י הקצפת מעט טקסטיל שמפו במים. את הכתם יש לנקות בעזרת הקצף בלבד. אין צורך לשטוף במים אלא רק לנגב קלות באמצעות נייר סופג. בכתמי שתן בעלי חיים- יש לטפל מיד. יש להספיג את הכתם בנייר סופג ולאחר מכן לדללו במעט מים להפחתת החומציות ולהספיג שנית בנייר סופג. באם בעל החיים נוהג "לסמן" את השטיח באופן קבוע ייתכן שבמשך הזמןיישארו על פני השטיח כתמים צהובים. כתמים אילו אינם ניתנים להסרה כיוון שהצמר "נשרף" ולא ניתן לתקן את המצב אלא על ידי צביעה אמנותית. ריחות שתן קלים ניתן להסיר בניקוי וחיטוי מקצועי. ריחות חזקים לא ניתנים להסרה בניקוי אחד בלבד אלא במספר ניקויים ובתנאי שבעלי החיים יפסיקו ללכלך השטיח. במידה ונתקלתם בכתמים עקשניים כגון כתמי חלודה,כתמי דיו, כת שמן וכתמי טושים מומלץ לפנות לבעל מקצוע.


אחסון שטיחים:
שטיחים עבודת יד לא מומלץ לאחסן לתקופה שמעל חודש. לפני אחסון לתקופה ממושכת רצוי למסור השטיח לניקוי מקצועי ולאחריו יש לפרוש השטיח בשמש למספר שעות. יש לגלגל את השטיח ולא לקפלו. אין לעטוף את השטיח בניילון אלא בבד כותנה כלשהו או סדין ישן ולפזר מסביב כדורי נפתלין בכדי להימנע מעש. אפשר ליצור שקיות מבד גאזה ולמלאם בפלפל אנגלי ו/או בעלי רוזמרין יב שי ם לחלוטין ולהניחם בתוך השטיח. יש להקפיד שאין לחות וחושך באזור האחסון. רצוי להוציא השטיחים אחת למספר חדשים, לאווררם למספר ימים ולחזור על פעולות האחסון.


אחזקת שטיחים:
אחת לשנתיים מומלץ למסור את השטיחים לניקוי מקצועי.
ניקוי מקצועי בשילוב ניעור אבק מקצועי וחידוש צבעי השטיח ישמר את השטיח לשנים רבות. יש להקפיד שהניקוי לא יבוצע בחומרים כימיים הפוגעים בשומן הטבעי של הצמר ופוגמים בצבעי השטיח.


מיקי רונן הינו מומחה בעל שם בינלאומי בתחום השטיחים, שמאי שטיחים מוסמך, יועץ מומחה לבתי המשפט בנושאי הערכות שווי ואומדן נזקים בשטיחים ויבואן שטיחים בעבודת יד באולם התצוגה של החברה ברח' סוקולוב 42 ברמת השרון
ניקוי שטיחים שטיחים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב