בתקופה הקרובה ארצה לכתוב כ - 15 מאמרים המסבירים את כל אחד משלבי ההפקה של סרט תדמית, סרט הדרכה או סרט בטיחות. למוטב לציין שגם בתהליכים טלוויזיוניים רגילים או קולנועיים חלק גדול מאותם שלבים מתרחשים בפועל.
לעיתים מושגים פשוטים אינם ברורים דיו וזוהי למעשה מטרת סדרת המאמרים, שיפרקו ויפרטו מהי ההפקה עצמה וכן כל אחד ממרכיביה.
אפתח ואדגיש מה מכילה ההפקה המלאה, להלן:
- תחקיר
- קריאטיב ופיתוח
- תסריט
- צילום
- הקלטה
- תאורה
- קריינות
- כתוביות
- תרגום
- פס קול / כתיבת מוסיקה
- כותרות
- אריזה - תלת מימד, דו מימד, אנימציה, גרפיקה
- עריכה
- הגשה סופית ללקוח
במאמר זה ארחיב במעט ואפשט את המילה "הפקה", מהי הפקה בסרט תדמית / אן הפקה של סרט הדרכה / או הפקה של סרט בטיחות, מה ההבדל והקשר בין ההפקה הזו לבין ההפקה שבתיאטרון וכדומה.
המילה "הפקה" נשמעת ערטילאית לרבים. מן מושג שמכיל בתוכו המון ויש מי שיגידו שלא מכיל כלום, הרי הצלם מצלם, המקליט מקליט והעורך..עורך.
ובכן, באופן פשטני זה עשוי להראות כך אך למילה הזו משמעות רבה הרבה יותר. בהפקה יש ארגון, סדר, ידע, ניסיון וחוץ מכל אלה היא מרכזת את הרעיון עצמו. את מה שרוצים לצלם או להמחיז (בתיאטרון למשל).
"בית הפקה" הוא המקום המרצועי המכיל בתוכו את כל אותן הפונקציות הנ"ל ואפילו עוד יותר מהן.
קחו תרגיל חשיבה: אדם רוצה לצלם סרט תדמית על דבר שלכאורה נראה פשוט - קידום פרסומי למוסך. במידה וייקח צלם ומקליט ויתחילו לצלם סתם ככה, לא יהיה רעיון שיעמוד מאחור, לא סיפור והמטרה תהיה מבולבלת ומבולגנת. לעומת זאת, אם יש הפקה מסודרת שבתוכה מערכת רעיונאית שחושבת על הסיפור, על המוסך בדוגמא שלנו, מה לומר ולהדגיש בתוכן הסרט, מאילו זוויות כדאי לצלם ולהמחיש את הרעיון, את מי לראיין, לאיזה קהל זה מיועד וכדומה, רק אז המוצר ייצא מושלם!
ובכן בהפקה מקצועית ומסודרת המכילה בתוכה: צוות חשיבה, תסריטאי, בימאי ואת יתר מקצועות הצילום והעריכה (צלם, מקליט, תאורן, עורך, קריינות, מוסיקאי ופס קול) ניתן להגיע לרמות הגבוהות ביותר של איכות ובאופן מחושב ומושכל.
זה נכון שהמילה "הפקה" נשמעת כמו צמד המילים "הרבה כסף" אך זו טעות נפוצה היות וצוותים מיומנים ומקצועיים, שיודעים את מלאכתם מקצרים טווחים של עבודה ושריפת זמן מיותרת, וגם אם זה עולה מעט יותר מצוות מאולתר - הרי המטרה של ההפקה היתה ביצירת סרט תדמית או סרט הדרכה או סרט בטיחות איכותיים וללא פשרות. רצוי לא לקצר טווחים ולנסות לחסוך באופן מופרז, הרי מדובר בהשקעות בד"כ חד פעמיות שמשמשות בעלי עסקים רבים ברחבי תבל ובארץ לשנים רבות. סרט תדמית איכותי יוצר עיסקיות, סרט הדרכה מקצועי יוצק תוכן והסבר ראוי ונהיר וסרט בטיחות יכול לעיתים להציל חיי אדם ולכן ראוי שלא להקל ראש בהפקתם.
ובכן, אני מקווה שהבנתם, באופן פרקטי, את משמעות וחשיבות המילה הפקה.
להתייעצות ושאלות לגבי המאמר ניתן לפנות:
ל: עמרי גלפרין
בימאי ויוצר סרטי תדמית, סרטי הדרכה וסרטי בטיחות מבית ההפקות TV Media
omri@tvmedia.co.il
www.tvmedia.co.il
טל: 04-6368666
נייד: 054-4966864
לעיתים מושגים פשוטים אינם ברורים דיו וזוהי למעשה מטרת סדרת המאמרים, שיפרקו ויפרטו מהי ההפקה עצמה וכן כל אחד ממרכיביה.
אפתח ואדגיש מה מכילה ההפקה המלאה, להלן:
- תחקיר
- קריאטיב ופיתוח
- תסריט
- צילום
- הקלטה
- תאורה
- קריינות
- כתוביות
- תרגום
- פס קול / כתיבת מוסיקה
- כותרות
- אריזה - תלת מימד, דו מימד, אנימציה, גרפיקה
- עריכה
- הגשה סופית ללקוח
במאמר זה ארחיב במעט ואפשט את המילה "הפקה", מהי הפקה בסרט תדמית / אן הפקה של סרט הדרכה / או הפקה של סרט בטיחות, מה ההבדל והקשר בין ההפקה הזו לבין ההפקה שבתיאטרון וכדומה.
המילה "הפקה" נשמעת ערטילאית לרבים. מן מושג שמכיל בתוכו המון ויש מי שיגידו שלא מכיל כלום, הרי הצלם מצלם, המקליט מקליט והעורך..עורך.
ובכן, באופן פשטני זה עשוי להראות כך אך למילה הזו משמעות רבה הרבה יותר. בהפקה יש ארגון, סדר, ידע, ניסיון וחוץ מכל אלה היא מרכזת את הרעיון עצמו. את מה שרוצים לצלם או להמחיז (בתיאטרון למשל).
"בית הפקה" הוא המקום המרצועי המכיל בתוכו את כל אותן הפונקציות הנ"ל ואפילו עוד יותר מהן.
קחו תרגיל חשיבה: אדם רוצה לצלם סרט תדמית על דבר שלכאורה נראה פשוט - קידום פרסומי למוסך. במידה וייקח צלם ומקליט ויתחילו לצלם סתם ככה, לא יהיה רעיון שיעמוד מאחור, לא סיפור והמטרה תהיה מבולבלת ומבולגנת. לעומת זאת, אם יש הפקה מסודרת שבתוכה מערכת רעיונאית שחושבת על הסיפור, על המוסך בדוגמא שלנו, מה לומר ולהדגיש בתוכן הסרט, מאילו זוויות כדאי לצלם ולהמחיש את הרעיון, את מי לראיין, לאיזה קהל זה מיועד וכדומה, רק אז המוצר ייצא מושלם!
ובכן בהפקה מקצועית ומסודרת המכילה בתוכה: צוות חשיבה, תסריטאי, בימאי ואת יתר מקצועות הצילום והעריכה (צלם, מקליט, תאורן, עורך, קריינות, מוסיקאי ופס קול) ניתן להגיע לרמות הגבוהות ביותר של איכות ובאופן מחושב ומושכל.
זה נכון שהמילה "הפקה" נשמעת כמו צמד המילים "הרבה כסף" אך זו טעות נפוצה היות וצוותים מיומנים ומקצועיים, שיודעים את מלאכתם מקצרים טווחים של עבודה ושריפת זמן מיותרת, וגם אם זה עולה מעט יותר מצוות מאולתר - הרי המטרה של ההפקה היתה ביצירת סרט תדמית או סרט הדרכה או סרט בטיחות איכותיים וללא פשרות. רצוי לא לקצר טווחים ולנסות לחסוך באופן מופרז, הרי מדובר בהשקעות בד"כ חד פעמיות שמשמשות בעלי עסקים רבים ברחבי תבל ובארץ לשנים רבות. סרט תדמית איכותי יוצר עיסקיות, סרט הדרכה מקצועי יוצק תוכן והסבר ראוי ונהיר וסרט בטיחות יכול לעיתים להציל חיי אדם ולכן ראוי שלא להקל ראש בהפקתם.
ובכן, אני מקווה שהבנתם, באופן פרקטי, את משמעות וחשיבות המילה הפקה.
להתייעצות ושאלות לגבי המאמר ניתן לפנות:
ל: עמרי גלפרין
בימאי ויוצר סרטי תדמית, סרטי הדרכה וסרטי בטיחות מבית ההפקות TV Media
omri@tvmedia.co.il
www.tvmedia.co.il
טל: 04-6368666
נייד: 054-4966864
עמרי גלפרין הנו בימאי מקצועי. השתתף בעשרות פרוייקטים בטלוויזיה הן כבימאי והן ככתב. יצר מאות סרטי תדמית, סרטי הדרכה וסרטי בטיחות לחברות המובילות במשק, לעסקים קטנים וגדולים, לשגרירויות, לעמותות ועוד. כמו כן משמש כעיתונאי (מורשה) בתחום התיירות הבינלאומית וכותב במגזינים המובילים בישראל בתחום זה. דוא"ל: omri@tvmedia.co.il אתר אינטרנט: סרטי תדמית
חוגי בית
סרטי בטיחות
טל: 04-6368666 נייד: 054-4966864
חוגי בית
סרטי בטיחות
טל: 04-6368666 נייד: 054-4966864