דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צביעת מסגרות מברזל - סוגי הכנות נדרשות, סוגי הצבעים בשימוש, חידוש צבע לברזל. 

מאת    [ 22/04/2009 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 10720 פעמים ]

צביעת מוצרי ברזל – צביעת דלת ברזל או צביעת מעקה ברזל או צביעת משקוף פח או צביעת סורגים – עשוייה להיות מלאכה פשוטה מאוד או מלאכה מסובכת מאוד. הדבר תלוי בסוג המוצר, בתהליכים קודמים אותם עבר המוצר, ובעיקר במקום בו המוצר נמצא: בתוך הבית או מחוצה לו. צביעה של אלמנטים מברזל, היא חלק אינטגראלי מתהליך של חידוש או צביעת דירה. במאמר זה ננסה לפשט כמה עקרונות בסיסיים שנוגעים לצביעת מוצרים שעשויים מברזל.


    • דלתות ברזל ומשקופי פח עוברים בדרך כלל תהליך של גלוון (ציפוי חשמלי באבץ) שמגן עליהם מפני חלודה, ולאחר צביעה בצבע יסוד שמתקשר לאבץ הם יכולים להיצבע בצבעים שמתאימים למתכת כגון סופרקריל או פוליאור. צביעת דלת ברזל או צביעת משקוף פח שכבר טופלו ונצבעו בעבר איננה בעייתית יותר מצביעה של קיר, צביעת רהיטים או צביעה של דלת עץ רגילה. השלבים לעבודה הם כדלקמן: קודם מסירים צבע שמתקלף (אם יש), לאחר מכן מבצעים שיוף עדין וניקוי ולבסוף צביעה של האלמנט בשכבה אחת או בשתיים - לפי הצורך.
    • מוצרי ברזל חלודים, או שמראים סימני חלודה, הם סיפור אחר לגמרי, ובטיפול בהם חייבים להתחשב במיקומם – האם הם חשופים לרטיבות או לא. צביעת מעקה ברזל או צביעת סורגים שנמצאים בתוך הבית יכולה להיעשות תוך שימוש בצבעים שנקשרים ישירות לחלודה (למשל, המרייט) – זו צביעה פשוטה למדי שאיננה מצריכה הכנות מסובכות, וכל שיש לעשות הוא לעקוב אחרי ההוראות שעל הקופסה. יש לשים לב שצבעים כאלו מחייבים שימוש במדלל מיוחד, שבו גם חייבים לנקות את המברשות (ראו טיפים להלן).
    • צביעת מעקה ברזל או צביעת סורגים שנמצאים מחוץ לבית בטכניקה זו – צביעה הישר על החלודה – מביאה אמנם לתוצאות מידיות טובות ואפילו יפות, אך טעות היא לחשוב כי בכך נפתרה בעיית החלודה. לאחר שנתיים-שלוש תתחיל החלודה "להציץ" גם מתחת לשכבת הצבע החדש.
    • הדרך הקשה יותר לטיפול במוצרי מתכת חלודים היא לשפשף ולהסיר את החלודה בעזרת מברשת פלדה ונייר שיוף, לצבוע שתי שכבות של צבע יסוד מיוחד למתכת, ולאחר מכן לצבוע בצבע כיסוי. זו עבודה עתירת לכלוך ומאמץ, שאם אינה נעשית במקצועיות וביסודיות איננה מביאה לתוצאות הרצויות, בעיקר אם הסורג או המעקה חשופים לרטיבות.
    • ככלל, צביעת סורגים או צביעת מעקה ברזל היא עבודה לא נעימה שדורשת זמן רב, בעיקר בגלל הצורך לצבוע בנפרד ובזהירות כל מוט וכל פיתול. זו גם עבודה שכרוכה בלכלוך רב, משום שהצבע נוטה לטפטף מן הפיתולים והקצוות ומן המברשת. לכן חובה לפרוש שכבת מגן (למשל, נייר עיתון) מתחת לסורג או למעקה. צבעים מיומנים שעובדים עם מברשת "חצי יבשה" יודעים להימנע מטיפטופים כאלה, אך גם אם הזמנתם צבעי מקצועי עדיין כדאי מאוד לפרוש שכבת מגן במקום בו הוא עובד. צבעים שמיועדים למתכת עלולים להשאיר כתמים מכוערים על מרצפות, פרקט, וכמובן על שטיחים, וכדאי מאוד להמנע מכך.

טיפים:


    • ניקוי מברשות לאחר צביעה בצבעים שדורשים מדלל מיוחד (למשל, המרייט) היא פעולה מייגעת מאוד ומלוכלכת מאוד, שגם צורכת כמות גדולה מן המדלל היקר. הרבה יותר פשוט וזול להשתמש במברשת זולה וקטנה ולהשליך אותה לאחר השימוש.
    • כאשר יש לצבוע יותר משכבה אחת ולהמתין בין השכבות, אפשר לעטוף את המברשת בשקית ניילון קטנה ולטפטף לתוכה טיפה או שתיים (לא יותר!) מן המדלל. כך נשמור את המברשת מוכנה לשכבה הבאה מבלי לנקותה.

בטיחות בעבודה:


    • במקרה של צביעת מעקה ברזל או צביעת סורגים בחדרי ילדים, יש להשתמש רק בצבעים שאינם מכילים חומרים רעילים או מסוכנים.
    • מדללים לצבעי מתכת הם בדרך כלל דליקים מאוד – יש להיזהר באש. חלקם גם נדיפים מאוד ומעלים אדים חריפים, שיש להימנע משאיפתם.

 

המאמר באדיבות אתר טוב תודה, אתר השוואת מחירים לשירותים של http://www.tovtoda.co.il">בעלי מקצוע. אתר טוב תודה מספק מידע רב לגולשים בתחום השירותים מבעלי מקצוע: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע. דגשים בהתנהלות עם בעלי מקצוע. תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים. השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר. אתר טוב תודה - http://www.tovtoda.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב