דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה פשר הנהירה ההולכת וגדלה אל עולם הרוח? 

מאת    [ 21/04/2009 ]

מילים במאמר: 1016   [ נצפה 2395 פעמים ]


כיום רבים מאיתנו מחפשים משמעויות נוספות לעצם קיומנו, אנו מבקשים לדעת מדוע חיינו נראים כך או אחרת ומדוע חלק מאיתנו חווים קשיים. האם חיינו מנווטים על ידי גורל או כוח עליון או אולי יש גם לנו בני האדם יכולת השפעה רחבה על חיינו?
שאלות אלו ודומות להן מסבירות במידת מה את החיפוש ברובד אחר מן המקובל עד כה. חלק הולך וגדל של אנשים מחפשים ואף מוצאים את התשובות בעולם הרוח.

אם כך מה מניע אותנו לשאול שאלות - וכמו כן, מה מאפשר לנו למצוא את המענה בעולם הרוח דווקא? אני מביאה בפניכם מספר אפשרויות משמעותיות לחשיבה:

א . המאה הנוכחית הינה אחת המאות המתקדמות והמואצות ביותר אשר ידעה האנושות. כבני אדם אנו חווים התפתחות מדעית וטכנולוגית חסרת תקדים, מידע רב נחשף בפנינו בלחיצת כפתור. אינטרנט,טלביזיה ורדיו חושפים אותנו כמעט בו זמנית עם התרחשות האירועים למידע מכל קצוות תבל. ידע מתוקשר בכמות אדירה זורם אל חיינו אף אם איננו מודעים או ערוכים לכך. מצב זה יוצר תנאים בשלים לראייה רחבת היקף וכתוצאה מכך להרחבת הדעת, לשינוי בתפישות העולם , בהתייחסות ל"אני" ולאינטראקציה ביני ובין הסביבה הקרובה והרחוקה שלי. נוצר מצב בו החשיבה מתרחבת ומתעוררות יותר ויותר ויחד עימה מתעוררות בקרבנו דילמות ושאלות דואליות קשות.
ההתפתחות הטכנולוגית יוצרת עבורנו מצב חדש ומורכב, אנו חווים עצמנו מקושרים לכל קצוות תבל מחד ויחד עם זאת מבודדים וחסרי משמעות, מאידך.
מצב דואלי זה יוצר צרכים אישיים חדשים, חיפוש משמעות, חיפוש אחר תחושת שייכות ועל כן שינוי בתפיסת עולמנו הוא בלתי נמנע.


ב . כאשר אנו חווים שינוי בתפישות עולם , התנהגותנו ותגובותינו אל הסביבה - משתנות . אנו משנים ומרחיבים את מעגלי ההשפעה האישית שלנו על סביבתנו ובכך גורמים לאנשים רבים במודע או שלא במודע לחקור את עולמם הפנימי והחיצוני ולהעלות את התדר האנרגטי שלהם.
שינויים תודעתיים , רגשיים והתנהגותיים משפיעים באופן לא מודע על התדר האנרגטי של כל אחד ואחד מאתנו. ניתן לדמות תהליך זה של השפעה, באמצעות דימוי של "פנס מאיר", כאשר אנו מודעים יותר, אנו מוארים יותר ועל כן אנו משפיעים או מאירים את סביבתנו, באמצעות ידע ותובנות. אור זה אשר קורן סביבנו הינו למעשה אנרגיה ומאחר ואנרגיה היא חומר מתפשט ,הרי שההתפתחות האישית של כל פרט ופרט משפיעה בהכרח גם על סביבתו כתוצאה מכך הולך וגדל מעגל ההשפעה האנרגטי עד אשר התדר האנרגטי של כלל האנושות הולך ומשתנה, הולך ועולה.
מכאן הכניסה אל עולם הרוח הינה טבעית ומתבקשת.


ג . עולם הרוח והאנרגיות הופך להיות יותר ויותר נגיש ומוכר שכן אנו חווים "שדרוג" אנרגטי עדין והדרגתי .
כיום מקומות "ממוסדים" מוכנים להיעזר בשיטות ריפוי אנרגטיות או בלתי קונבנציונליות כמו: הילינג , רייקי,רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור סיני, תמציות באך ואפילו דמיון מודרך ומדיטציה .
איני יכולה לענות לעצמי בהחלטיות האם זוהי אופנה או אכן תהליך אבולוציוני של האנושות, אך אני מניחה שיש מעט מזה ומעט מזה . ככל "שעולם האנרגיות" מוכיח עצמו כמועיל ותורם, יותר ויותר אנשים מתעוררים, הסקרנות מתעוררת, הצרכים מובילים אנשים אשר אינם נענים בתהליכי הריפוי הקונבנציונאלי, לחפש לעצמם דרך ומוצא אחרים.

ד . מאחר ואנו נחשפים לעולם הרוח והאנרגיות על ידי אנשים בסביבתנו הקרובה הרי שבאופן טבעי נוצר גם תהליך מסוים של חיקוי כאשר אנשים אלו משמשים עבורנו מודל, בעיקר אם אנשים אלו התנסו בחוויות רוחניות או אנרגטיות ונראים כמוצאים את שלוותם , את השלמות הפנימית או את הריפוי בעולם הרוח. רובנו קשובים יותר לקולות הפנימיים שלנו, לצרכים שלנו. מי מאיתנו אינו חולם על חיים טובים ומספקים יותר?
אנו מתחילים להבחין בדו-שיח פנימי אשר מתנהל בקרבנו. אנו ערים לתחושות דואליות כאשר קול פנימי בתוכנו לוחש : "אני לא מאמין בשטויות האלו, כל עוד אין לי הוכחות אמפיריות" ואילו קול אחר עונה :"אבל הוא כל כך השתנה, רואים כמה טוב לו, אני רוצה גם" . האם כדאי בכל זאת לבחון באופן מינורי וזהיר מהו בעצם אותו עולם רוחני? על פי הנהירה אל עולם הרוח, נראה שהתשובה היא חיובית.

ה . תהליך ההתקדמות המואצת בתחום הטכנולוגיה יצרה כאמור קרקע בשלה לשינוי אישי ומכאן לשינוי בנורמות החברתיות . אחת התוצאות הישירות היא שינוי ביחסנו לקריירה בפרט ולהישגיות והצלחה בכלל . הפכנו להיות מטרתיים, תחרותיים ויעילים עד כאב.
אנו מוכנים כיום להקדיש זמן רב כמו גם תעצומות נפש, על מנת להצליח ולהתקדם במקום העבודה, על מנת להיחשב "מצליחים", גם אם המחיר כרוך בפגיעה בתחושת השלמות הזוגיות וההורית , כמו גם בשלמות הפנימית האישית.
אט אט נוצר בתוכנו תהליך סמוי מעינינו, אשר בסופו אנו עלולים לחוות מעין "נפילת מתח". המרוץ נעצר, המידע נבלם ואנו מוצאים עצמנו שואלים: "רגע, בשביל מה? לשם מה אני משתתף במרוץ המטורף הזה? האם המצליחנות אכן גורמת לי אושר - האם צבירת ממון אכן משמחת ומספקת אותי? האם זהו האושר הנכסף?
המענה לשאלות הרבות הינו ציני במידת מה שכן לרוב אין לנו זמן לפגוש בו , באושר , מאחר ואנו רצים קדימה ושוכחים או לא מוצאים זמן לשאול את עצמנו: לאן?
לא ברור לאן, לא ברור למה, ברורה רק ההתנשפות המהירה, השרירים המכווצים והלב הפועם כמטורף - אך מה היא התכלית? ייתכן שנוכל למצוא את התשובה במקום אחר - במקום בו נפגשים עולם התודעה עם עולם המציאות. .

ו . לא מעטים הם האנשים אשר חושבים כיום שלהיות "בעניין של רוחניות" זה להיות " in " , להיות שייך. כל אחד מאיתנו נולד עם זיקה חברתית על כן קיים בתוכנו צורך חברתי מולד לחוות תחושת שייכות, חלק מאיתנו מחפש ואף מוצא את תחושת השייכות במעגלים חברתיים בעלי אופי רוחני. עולם הרוח אף מספק מענה לצורך שלנו בחוויות חדשות ,מרתקות, ייחודיות ומסתוריות.
הייתכן שזוהי אופנה בלבד או אכן ספוק הצורך בתחושת שייכות? שכן עולם הרוח משתמש לעיתים בסמלים וטכסים אשר חדרו אל חיינו מבלי משים, כמו, בגדים אופיניים, תכשיטים אנרגטיים, סמלי כוח, טכסים שבטיים ופסטיבלים רבים.
אנשים רצים מסדנה לסדנה מתקשור לקוראת בקלפים ,בקפה ובנענע...על מנת לטעום, להתנסות להיות בעניינים ואולי אף למצוא מענה מהיר למצוקות כואבות וללחץ המכביד של חיי היומיום.

ז . יותר ויותר אנשים מתחילים להכיר בכך שניתן לחיות אחרת, שניתן ומתבקש לשלב בין חיים יומיומיים תובעניים לבין חיים פנימיים עשירים. אנו מנסים להגיע לאיזון, ליכולת לשלב בין עולמות דואליים. בין עולם פנימי וחיצוני, גברי או נשי, ארצי או רוחני ובכך להעניק לחיינו תחושה של שלמות נינוחה.
אנו מבינים שדווקא במאה העשרים אשר מעמידה בפנינו יעדים חדשים ומאתגרת אותנו ללא הרף לא ניתן לקיים חיים מלאים ללא הפסקות להתבוננות, לחיפוש ולמציאת תשובות מעוררות השראה . כיום רבים מבינים שעולם הרוח מעניק למי שבוחר בכך, כלים רוחניים ליישום בחיינו היומיומיים.
המסרים אשר נושא עולם הרוח יוצרים אחדות ושלמות, זהו ידע המאפשר לנו להיות "המאסטרים של חיינו" מתוך מתן כבוד ואהבה לאדם, לך!
מנחה קבוצות עבודה והתפתחות על פי הגשטאלט וקבוצות הורים מטעם מכון אדלר, מאמנת אישית ומשפחתית בגישות משולבות.התמחות בעבודה עם מתבגרים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז
B.A בחינוך.
אטי תירוש,כתובת אתר "קן האופק" : http://www.kav-haofek.com
כתובת מייל: segol@012.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב