דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצמאות עם אחריות 

מאת    [ 20/04/2009 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 2701 פעמים ]

עצמאות עם אחריות

נדמה, ולמעשה, עוברים רבים מתושבי מדינת ישראל בשנים האחרונות תהליך של אימון, של שינוי ושל בחינה מחודשת למילים עצמאות ואחריות.
תהליך האימון אותו עובר עם ישראל בשנים האחרונות בא לידי ביטוי בקביעת מטרות, יעדים, אימונים אישיים, קבוצתיים, חברתיים וקהילתיים.
המושג "אימון" במתכונתו הנוכחית, המוצג בערוצי התקשורת השונים בעולם כולו, שונה במהותו מהמושג "אימון" הלקוח מעולם הספורט או מעולם המוזיקה, בו בוחר המאמן את תוכנית האימון עבור המתאמן ובמהלך האימון מאתגר את המתאמן ומעודד אותו להישגים חדשים אשר בחר עבורו ואשר בהם יוכל המתאמן להתגאות בעת תחרות מול מתאמנים אחרים אשר בחרו להתאמן אצל מתאמנים אחרים.

המושג "אימון" במתכונתו הנוכחית, המוצג בערוצי התקשרות השונים בעולם כולו, מתייחס לעצמאותו של המתאמן לבחור בעצמו ועבורו את המטרות, היעדים ואת קצב ההתקדמות שלו בעצמו, לא בהכרח ביחס לתחרות מול מתאמנים אחרים, אלא תוך התקדמות אישית שלו עצמו.

האימון כיום מייצג יציאה מקיבעון של דפוסי מחשבה ודפוסי פעולה הנלווים למחשבה וזאת מתוך הבנה והכרה, שעל מנת להתקדם ולהתפתח יש ליזום, להיות יצירתי ולהביא לשינוי.
המילה "שינוי" מכילה בתוכה את המילים "חדש" ו"אחר" . שינוי מחשבתי בלבד אינו מספיק ויש ליישמו הלכה למעשה. שינוי יתרחש על ידי ביצוע פעולות אשר טרם ביצענו וביקור במחוזות בהם טרם ביקרנו.

הכרזת עצמאות יכולה מצד אחד להיות דבר של מה בכך, ולמעשה כל אדם יכול להכריז על עצמאותו ועל בחירות בחייו. יחד עם זאת, הכרזת העצמאות ללא סימוכין, תחושה פנימית ותוכנית פעולה אשר תחזק ותעצים את ההכרזה עצמה תשאיר את ההכרזה ברמת סיסמא בלבד ללא נגיעה למציאות היום-יומית של כל אחד מאיתנו ושל כולנו כעם, כתושבי מדינת ישראל.

הפעם הראשונה בה האדם מכריז על עצמאותו היא למעשה בשעת לידתו ובעת ניתוק חבל הטבור. יכולת הגוף לנשום בכוחות עצמו, ללא תלות באם מהווה למעשה סימוכין להכרזת עצמאות של כל אדם ואדם. גוף האדם, לוקח באופן אוטומטי אחריות להפעלת החיים ובכך מאפשר צמיחה והתפתחות אישיים, רוחניים, גשמיים ומעשיים לכל אדם נושם לפי רצונותיו ובחירותיו האישיות.

מדינת ישראל, אשר הכריזה עצמאות לפני 61 שנה, נעזרה בסימוכין של תולדות העם היהודי לדורותיו תוך מתן תוקף והכרה עולמית על ידי החלטת האומות המאוחדות..

בכל אדם ובכל עם ישנם חוזקות וחולשות. במהלך 61 שנות קיומה של המדינה, באו ובאים לידי ביטוי גם החולשות וגם החוזקות. לשמחת אזרחי המדינה גוברים ומתעצמים החוזקות על החולשות ובכך מתאפשרת קיומה של מדינת ישראל והמשך צמיחתה. המשך הצמיחה מותנה בהאדרת החוזקות תוך זיהוי החולשות ותהליך אימון לביטולן.

כל אדם וכל עם חיים במציאות משתנה ודינאמית הדורשת מעצמנו, בכל פעם מחדש, להביט באומץ במראה ולבחון מחדש את חוזקותינו אשר עזרו לנו והביאנו עד הלום ביחס למציאות המשתנה ולצרכים המשתנים של כל אחד מאיתנו ושל כולנו ביחד כעם.

האם חוזקות אלו הם אלו אשר ישרתו אותנו לעתיד לבוא? או האם יש צורך להיפרד מחלק מהחוזקות ולהמציא חוזקות נוספות, אחרות להמשך קיומנו?

מילים ומשפטים כגון: "קיפאון", "אזור נוחות", "שליטה במצב" וכדומה יוצרים מצבי "תקיעות" לא רק אצל כל מתאמן ומתאמן, אלא, אצל כולנו כעם אחד.


מציאות בה מכריזים עצמאות ויחד עם זאת בוחרים לא לקחת אחריות תוך יישום המחשבות במעשים מובילה לחוסר אונים מול המציאות הקיימת, לפסיביות וקבלת המציאות ללא אפשרות ליצירת שינוי.

אחריות לאומית לשמירה על יציבותה ועצמאותה של מדינת ישראל מתחיל, בראש ובראשונה, באחריות אישית של כל אזרח במדינה זו גם לכבד את כלל תושביה ולשמור על חוקיה ותרבותה של המדינה וגם לבחון במקביל מחדש את צרכי תושביה לאור המציאות המשתנה.

...ולתפארת מדינת ישראל

איציק בן, MA - מנכ"ל "אימון ישראל Coach Israel", בעל תואר שני בתקשורת ארגונית ותואר במנהל עסקים ותעשיה וניהול , מנחה בכיר בקורסים ובסדנאות ומפתח תוכניות ההדרכה בתחום האימון העסקי ואימון בארגונים. איציק מומחה בתחום היזמות והשיווק ובעל ניסיון רב בתחום ניהול משאבי אנוש והשמת כ"א. הוא יזם ומקים של פורטל המאמנים הישראלי, עוסק באימון אישי ועסקי, ומרצה בתחום בארגונים שונים, מרכזי הכשרה למאמנים ובמוסדות להשכלה גבוהה.

Isaac@coachisrael.co.il
www.coachisrael.co.il
052-4606536





יזם, מקים ומנהל פורטל המאמנים הישראלי www.coachisrael.co.il
עוסק באימון מנהלים ובכירים,
אימון אישי/אימון לחיים,
הנחיית קבוצות, חונך מט?י - מרכז טיפוח יזמות.
חבר בארגון המאמנים הבינלאומי Coachville
חבר ICF - International Association of Coaches
חבר בלשכת המאמנים
חבר איק?א
מנהל פורום אימון אישי Coaching באתר וואלה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב