דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת SEO - כיצד מבצעים אופטימיזציה של תוכן? 

מאת    [ 19/04/2009 ]

מילים במאמר: 863   [ נצפה 5169 פעמים ]

למרות שכולנו רוצים להתהדר בתוכן מדהים, כזה שכל קורא יספוק כפיים בהנאה ויעוט עליו בשקיקה, צריכים אנו לזכור שקודם כל אנו צריכים שהגולשים ימצאו את מה שכתבנו. כדי לעשות את זה נזדקק לייצר תוכן מותאם למנועי חיפוש, ובראשם המלכה האם - גוגל. מספר עצות ישימות יסייעו לכם ליצור תוכן מדהים בעבור הגולשים האנושיים שיתאים גם לאותם "עכבישים" הסורקים את הרשת בעבור מנועי החיפוש. למען הנוחות, חילקתי את העצות לשני חלקים, שיופיעו בשני מאמרים נפרדים. במאמר הזה אדון בעיקר במחקר מילות מפתח ושילובן האלגנטי בתוכן (חשוב מאוד שתכתבו בעבור גולשים אנושיים ולא בעבור גוגל), ובמאמר השני צירפתי עצות מעט "טכניות" יותר.

 

יושב בסאן פרנסיסקו על המים

בתחילת שנת 2008 התגוררתי בסאן פרנסיסקו, ונפלה בחיקי הזכות לראיין את אחד הישראלים הבכירים בעולם ההיי-טק העולמי בעבור עיתון "גלובס". אודי מנבר, סמנכ"ל בגוגל (אחד ממספר די רב של סמנכ"לים) אחראי שם על תחום החיפוש, תחום הליבה הכי לוהט של גוגל. "אין לנו שליטה על התוצאות", הסביר לי בראיון, "אנחנו שולטים רק באלגוריתמים של החיפוש, ויכולים לשנות אותם במידת הצורך".

אותם אלגוריתמים של החיפוש, שכיום כבר מונים מאגרי מידע אדירים בגודלם, הם שהביאו את גוגל לגדולה שלה כיום. מנבר סירב למסור פרטים על המספר המדויק של השאילתות שגוגל מקבלת ביום, אולם נוכל לשער שמדובר במיליארדים. ומה עושים האלגוריתמים של גוגל עם כל השאילתות? מסננים את הרשת ובוחרים תוצאות. הם עוברים על כותרות של עמודי אינטרנט, עוברים על תיאורי העמודים, עוברים על התוכן של העמודים ועוברים על הלינקים המובילים לעמודים הללו. הם מדרגים את העמודים באלפי שיקלולים שונים, וכך קובעים את הדירוג של כל עמוד. בעזרת השיקלולים המגוונים הם קובעים אילו תוצאות להציג כאשר תחפשו "תוכן אינטרנטי" ובעיקר - איך לדרג את התוצאות - איזה עמוד אינטרנט יהיה במקום הראשון ואיזה במקום האלף.

איך כל זה קשור אלינו? מפני שכיום לא מספיק לכתוב תוכן ולקוות שאנשים יימצאו אותו. בעולם שבו פורחת תעשייה שלמה של מומחי אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חשוב לדעת איך יוצרים תוכן עם הנחיות אופטימיזציה ברורות, כדי שנתקרב כמה שאפשר למקום הראשון בדירוג גוגל.

תהליכים של SEO  צריכים להיעשות במקביל לבניית האתר, אך הם צריכים להימשך גם הרבה אחרי שהאתר שלכם באוויר. תהליך אופטימיזציה שכזה כולל כתיבה נכונה של תכנים, עיצוב נכון של האתר, אחסון נכון של האתר, יצירה מדוייקת של העמודים, ושיווק העמודים ברחבי הרשת (פרסום מאמרים יעודיים, יצירת תגובות בבלוגים, פורומים, פרסום של הודעות לעיתונים מקוונות וכדומה). רבים מאנשי ה-SEO כלל אינם כותבים את התכנים, ולכן חשוב שנשלוט אנחנו, יוצרי התוכן ובעלי האתרים, על תהליך יצירת תכנים מותאמי מנועי חיפוש, ואנשים.

 

צעד קטן לאדם, צעד גדול למנועי החיפוש

את הפסיעה הראשונה בכתיבת SEO נעשה באמצעות מחקר מילות מפתח (אותם ביטויי מפתח, שאילתות, שהגולשים מקישים במנועי החיפוש). גוגל, ושאר המנועים, עושים ככל יכולתם כדי להציג לגולשים את התוכן המתאים להם ביותר. אם נצליח להבין מה הגולשים מחפשים ולספק להם מענה בתוכן שלנו, הרי שגוגל יתייחסו יפה יותר לטקסטים שכתבנו, ויציגו אותם בדירוג גבוה יותר.


    • איך עושים מחקר מילות מפתח?

הכי כדאי להשתמש ב- Search-based keyword toolשל גוגל וב-Keywords Tool שנמצא ב-Adwords (פאנל הפרסום של גוגל). ישנם עוד שירותים שכאלה, שהיו חינמים וכעת הם בתשלום. אם תקלידו Keyword Research במנועי החיפוש תמצאו פתרונות רבים ומגוונים למחקר של מילות המפתח.


    • עם מה אתם צריכים לצאת בסופו של מחקר?

1.      רשימה של מילים וביטויים הפופולריים ביותר (הקשורים לתוכן שלכם, כמובן). כדאי לדרג את הביטויים ברשימה לפי הפופולריות של החיפושים. אם אתם יוצרים עמוד המסביר על גפרורים, סביר שתרצו לפנות קודם כל למי שמחפש "גפרורים" באינטרנט, סביר גם שבהמשך הרשימה תופיע גם המילה "אש" ומילים אחרות.

2.      מילים מקבילות ומילים מאותו עולם התוכן. אם אתם כותבים עמוד למכירת גפרורים, כדאי שהרשימה תכלול גם את המילה "גפרור" וגם "גפרורים", אבל כדאי גם שתחשבו על "מצית" ואולי גם על "גפרורים בטיחותיים", למשל.

את מילות המפתח תוכלו לשלב בטקסטים העיקריים של האתר - ואפילו תוכלו ליצור עמודים ספציפיים לכל מילת מפתח. תוכלו, למשל, לכתוב מאמר שיתמקד במילה "גפרור" ואולי גם מאמר אחר שיתמקד ביתרונות של גפרורים אל מול מציתים.

 

כמה פעמים צריכים ביטויי המפתח להופיע בטקסט?

זו שאלת השאלות וברשת תמצאו הרבה מאוד תשובות. יש שאומרים 6%, יש שאומרים 3% (האחוז מתייחס ליחס בין כלל המילים לביטויי המפתח שאתם מקדמים). כרגע, הדיעה המובילה בקרב המומחים האמיתיים היא שמספר הפעמים אינו חשוב באמת. מה שחשוב הוא הצפיפות באזורים מסויימים והמיקום של ביטויי המפתח בעמוד. תוכלו לקרוא על כך בעצמכם ברשת, אולם חשוב שתשימו לב ממתי המאמר אותו אתם קוראים (או מתי הוא עודכן). תחום כתיבת ה-SEO משתנה כל הזמן.

מהדיעה המובילה של מומחי ה-SEO  אפשר לחלץ חדשות טובות - אם תכתבו מאמר טוב על גפרורים, סביר שהוא יהיה מותאם לחיפוש אחר המילה "גפרורים". אם תכתבו מאמר ראוי על תוכן, המילה תוכן תופיע בו מספיק פעמים, האמינו לי. גוגל חוזרת וממליצה - כתבו לאנשים, ולא למנועי חיפוש. האלגוריתם של גוגל יכול להבחין היום אם אתם סתם דוחפים את המילה "גפרור" עשרות פעמים לתוכן כדי לזכות בדירוג טוב, או שאתם כותבים טקסט אמיתי על גפרורים, טקסט המיועד לאנשים.

ה"טריק" האמיתי באופטימיזציה למנועי החיפוש השונים הוא קודם להבין מה הגולשים מחפשים, ואחר כך להבין איזה ערך תוכלו אתם לתת - איך תוכלו לענות על החיפושים של הגולשים באמצעות התוכן שלכם. אם תשאלו אותנו, כל ענף ה-SEO צריך למעשה לשנות את שמו מ"אופטימיזציה למנועי חיפוש", ל"אופטימיזציה לגולשים". אם תפעלו אתם למען הגולשים, תזכו להוקרה של מנועי החיפוש.

אייל מרקוס, מייסד ומנכ"ל חברת התוכן ספלאש. המציעה תוכן שיווקי לאינטרנט - כתיבת תוכןכתיבה שיווקיתכתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית. צרו עימנו קשר כעת: href="mailto:kesher@splashing.co.il" kesher@splashing.co.il">target="_blank">kesher@splashing.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב