דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס עזרה ראשונה - למד להציל חיים! 

מאת    [ 17/04/2009 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 2586 פעמים ]

מרבית האנשים חשים חסרי אונים כאשר הם נתקלים במהלך חייהם באירועי חירום, בין אם האירוע מערב אדם קרוב ובין אם צפינו בו כעוברי אורח בלבד. חוסר היכולת לעזור לאדם הנמצא במצוקה, בצירוף הידיעה המוחלטת כי פעולות בסיסיות ומהירות יכולות להביא לשיפור מצבו או אף להצלת חייו, היא תחושה אומללה ונוראית אשר אף אדם אינו מעוניין להיקלע אליה. מן הצד השני, ידע ומיומנות בסיסית בהצלת חיים, כמו גם יכולת למנוע תאונות טרם התרחשותן, הוא כוח אדיר המחסן מפני תחושות כאלו ומחליף אותן בתחושת הרואיות, גאווה וסיפוק שאין כדוגמתה. מי מאיתנו לא היה רוצה להיות גיבור? מי לא היה נותן את כל עולמו על-מנת להחזיר את הגלגל לאחור ולהציל אדם קרוב ואהוב?

את הידע המאפשר זאת ניתן לחלק לשני חלקים- הראשון שבהם הוא היכולת למנוע תאונות טרם התרחשותן, בין אם בבית, בעבודה, בפעילויות פנאי או בדרכים. תורה זו קרויה תורת הבטיחות ובבסיסה איתור מצבים מסכנים וטיפול מקדים בהם. החלק השני הוא היכולת למזער נזקים של אירוע שכבר התרחש- בין אם הנזקים הם בגוף ובין אם הם ברכוש. תורה זו כוללת את הידע והמיומנויות בהגשת עזרה-ראשונה בסיסית, בכיבוי-אש ובניהול אירועי חירום.

תפיסה זו, הכורכת יחד את המניעה של מצבי חירום ואת הטיפול בהם, היא תשתית הקיום ותפיסת העולם של חברת פאמטקס בע"מ. חברת פאמטקס הוקמה בשנת 2000 במטרה להדריך ולהכשיר את האוכלוסיה בישראל להתמודדות עם מצבים כאלו ומהווה כיום את גוף הידע וההכשרה הגדול בישראל בתחום זה המכשיר עשרות אלפי חניכים מדי שנה במגוון רחב של קורסים בבטיחות ובחירום, החל מהשתלמויות קצרות במקומות העבודה ועד לקורסים מקיפים להכשרת ממוני בטיחות-אש, מגישי עזרה-ראשונה, נאמני בטיחות בעבודה וצוותי חירום קהילתיים ומוסדיים.

למרות היותה של חברת פאמטקס חברה מסחרית העיקרון המנחה אותה מיום הקמתה הוא הפצת הידע המהימן והעדכני ביותר בהצלת חיים ובמניעת תאונות לכלל האוכלוסייה. בסיס הידע, הנבנה על-ידי צוות הפיתוח בחברה, נסמך על קשר ישיר עם הארגונים העולמיים העוסקים ברפואת-חירום ובבטיחות ומתעדכן ללא הרף. ספרי ההדרכה שמוציאה החברה, אשר חלקם יוצאים כבר במהדורתם השישית, ניתנים להורדה חופשית מאתר האינטרנט של החברה וכן היא מפיצה מדי שנה עשרות אלפי פנקסי כיס ותקצירים הכוללים הנחיות להגשת עזרה-ראשונה ולביצוע פעולות בסיסיות בשעת-חירום. מאחר והיא מודעת היטב לשחיקה בידע גם בקרב בוגרי הקורסים, מציעה החברה לכל בוגרי הקורסים שלה הנושאים תעודות מטעמה השתתפות ללא הגבלה וללא תשלום ברענונים המבוצעים במרכז ההדרכה שלה. צוות ההדרכה, הכולל עשרות מדריכים מקצועיים ומנוסים בכל רחבי הארץ, נבחר בקפידה ומוציא תחת ידיו עשרות אלפי חניכים מרוצים המרגישים ביטחון ויודעים כיצד למנוע תאונות וכיצד להציל חיים.

הקורסים של פאמטקס ניתנים במגוון רחב של רמות ומותאמים לאוכלוסיות שונות. ביניהם ניתן למצוא קורסי הכשרה המעניקים מקצוע של ממש, כגון קורסים להכשרת מגישי עזרה-ראשונה לליווי טיולים ולעבודה במרפאות או קורסים להכשרת ממוני בטיחות-אש המשתלבים במשרדי תכנון ויעוץ ובגופי הדרכה, לצד קורסים המשתלבים בהכשרה המקצועית של מקצועות אחרים הדורשים ידע בבטיחות ובהצלת חיים כגון- מורים, מצילים או מטפלים. בנוסף לכל אלו מציעה החברה השתלמויות ורענונים בבטיחות בעבודה, כיבוי-אש ועזרה-ראשונה לציבור הרחב ולאנשי מקצוע וכן קורסים למוסדות ומפעלים להכשרת נאמני בטיחות בעבודה וצוותי חירום מקומיים.

חישבו על התחושה שבמו ידיכם הצלתם את חייו של אדם קרוב, חישבו על הסיפוק ממניעת אסון אשר היה עלול לפגוע בבני אדם רבים. ידע הוא כוח ומידע שווה חיים וכפי שכבר אמרו חז"ל- מי שהציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא. בין אם אתם מעוניינים לרכוש ידע בסיסי ובין אם אתם מעוניינים להתחיל ולפתח קריירה בתחום מרתק זה- פאמטקס בע"מ היא המקום עבורכם.

פאמטקס בע"מ הינה החברה המובילה בישראל לשירותי רפואת חירום ובטיחות משנת 2000. החברה מציעה-

קורס עזרה ראשונה בכל הרמות


קורס נאמני בטיחות


שירותי בטיחות


הדרכת החייאה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב