דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התגברות על קשיים ? פיתוח חוסן וכריזמה באמצעות אימון לחיים 

מאת    [ 27/05/2006 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 5574 פעמים ]

את ההבדלים בין אנשים שונים בהתמודדותם עם מצבי מצוקה אנו נוטים לייחס למבנה האישיות שלהם. לדוגמא שני אנשים בעלי אותם נתוני השכלה ובריאות יכולים בעת התרחשות אירוע משברי, להגיב באופן שונה לחלוטין. אחדים יתמודדו יפעלו ויגיבו בדרך שתאפשר להתגבר על הקושי, ואחרים יפתחו פאסיביות, הדחקה והסתגרות שרק יעמיקו ויעצימו את הקושי.
החדשות הטובות הן שכיום יש אפשרויות להגיע בתהליכים קצרים וממוקדים לפיתוח המרכיבים של אישיות חסינה, המאפיינים את אנשי הקבוצה הראשונה. ובכך לפתח "חוסן אישיותי".
חוסן אישיותי מורכב מ3 מרכיבים: 1. גישה של מיקוד שליטה פנימי - במקום לתלות את כל מה שקורה לי באחרים, לאמץ גישה של לקיחת אחריות לתוצאות על ידי פעולה ישירה לשינוי מצבים בעיתים. 2. אתגריות - גישה הרואה בקושי אתגר והופכת את ההתמודדות עם הקושי לאתגר והזדמנות לצמיחה אישית והתפתחות. 3. מחויבות - פיתוח רגש של מחויבות ואחריות לחיים ולמערכות חברתיות שהאדם משתייך אליהן.
האם באמת אפשר לעשות את השינוי?
אנשים רבים קוראים ולומדים תיאוריות אך מרגישים שלמרות הידע הם נשארים עם אותן הבעיות. לחילופין יותר ויותר, מבינים היום שכדי להגיע לשינוי גישה והתעצמות אישית צריך לעבור תהליך המונחה על ידי בעלי מקצוע (פסיכולוגים או עובדים סוציאליים) ומכיל מרכיבים של התנסות ולמידה חוויתית עם תהליך של "אימון אישי לחיים" (Life coaching).
מכון כריזמה אם פי בע"מ, שאתו אני מנהל, פיתח מומחיות לביצוע התהליכם הנ"ל ובמהלך השנים האחרונות מאות אנשים, עברו תהליכים שכאלה המאפשרים בתוך חודשים לראות את החיים באור חדש ולהגיע להתמודדות ועשיה גם במצבי קושי.
דוגמה לאחד מאותם אנשים הוא גבי (35) הנדסאי חשמל ובעל חברה העוסקת בהתקנת מחשבים. הוא הגיע למכון כריזמה אחרי תקופה של חודשים רבים בהם היה שקוע בדיכאון וייאוש בעקבות הקשיים שאליהם נקלע העסק שבבעלותו. הוא תאר אז את מצבו כמי שקם כל בוקר, לוקח את בתו לגן וחוזר הביתה רק כדי לבהות בתקרה או בטלוויזיה מתוך תחושה של משבר וחוסר אונים.
כבר במהלך הסדנה והאימון האישי גבי התחיל לפעול על סמך המודלים והכלים שקיבל, בתוך זמן קצר, התחיל לקבל עבודות, ולהפעיל מחדש את העסק. בתום חודשיים בלבד הוא חזר לפעילות עסקית מלאה וממצב של אפס הזמנות ופעילות, חזר להפעיל עסק רווחי ומצליח בתחומו.
גבי הוא דוגמא אחת מני רבות, לאנשים שהגיעו עם מיגון גדול של נושאים שבהם התקשו להתמודד, והצליחו להגיע "לפריצת דרך אישית" ומכאן לאיכות חיים חדשה. ניתן להצביע על אנשים שפתרו בעיות במשפחה ובזוגיות - כולל יצירת זוגיות אחרי שנים רבות של בדידות, התגברות על קשיים בעסקים ובהתנהלות אישית בארגונים ובמקומות עבודה. התגברות על חרדות ופחדים שמנעו מחלקם לנהוג, לטוס או לעמוד בפני קהל, ועוד.
זאת ועוד אנשים אלה פיתוח כריזמה אישית וכיום ניתן לפגוש אותם בעמדות מובילות במערכות שהם נמצאים בהן, ותוצאות התהליך שעברו ניכרות בכל מעשיהם.
לסיכום חשוב להדגיש - הבסיס לפיתוח אישיות חסינה הוא הרצון והבחירה מתוך מודעות בתהליך אמין שיכול להוביל לתוצאות. במרבית המקרים במהלך התהליך מגלים המשתתפים על עצמם דברים חשובים המאפשרים פיתוח מסוגלות והערכה עצמית משופרת. ניתן להגיע בזמן קצר לתוצאות שלפעמים גם בטיפול פסיכולוגי הנמשך שנים לא מגיעים אליהם.
ערן שי - מנכ"ל ובעלים של מכון "כריזמה MP להעצמה ופיתוח אנושי. פסיכולוג קוגניטיבי-ארגוני. מומחה להנחיית קבוצות ואימון מנהלים ויחידים. יליד 1954 בוגר אוניברסיטת בן גוריון. סא"ל (מיל.) קצין התנהגות אוכלוסיה בשעת חירום בפיקוד העורף.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב