דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פחד או אהבה 

מאת    [ 26/05/2006 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 5004 פעמים ]

פחד או אהבה? זו השאלה.

האם חיינו מונחים על ידי אהבה או פחד? האם יש קשר בין מידת האושר והסיפוק שאנו חשים, לבין הבחירות שלנו?
ברוחניות מדברים על כך שכל דבר שאנו עושים, ניתן למקם על פני ציר. בקצה האחד מצויה אהבה ובקצה השני - פחד. למשל, יש אנשים הבוחרים להתחתן מתוך אהבה גדולה, רצון להתאחד ולהתחייב זה לזה. אחרים יעשו את אותו האקט ממקום של פחד להשאר לבד, או מחשש שמא לא יצליחו לכלכל את עצמם, ויינשאו לבעל מפרנס. יש אנשים הפותחים עסק כי יש להם אהבה ועניין בנושא מסוים. יעקב אוהב לאפות אז הוא יקים קונדיטוריה משגשגת, גלית אוהבת בגדים ואביזרים אז היא תפתח בוטיק מקסים. ערן, לעומתם, יקים חברת בנייה, כי הוא שמע ש"יש כסף גדול" בקונסטרקשן, ו"איך אני אפרנס את משפחתי, אם אין לי מקצוע?". אותו מעשה, שתי מוטיבציות שונות בתכלית.
עמוק עמוק בבסיס כל פעולה שלנו מצוי אחד מהשניים. אהבה או פחד. פחד, הוא בעצם היעדר אהבה, ולא כוח בפני עצמו. הוא משתק, מקפיא ומשמר את המצב הקיים. האהבה מעזה, פורצת קדימה, פותחת אופקים וכוונים חדשים. בתוך תוכנו קיים קול פנימי קטן, שיודע בדיוק מהו הדבר הנכון לעשות בכל רגע ובכל מצב בחיים. אנחנו בוחרים לזהות אותו או לא, ואחר כך - אם לפעול לפיו או לא. השאיפה, כמובן, היא לעשות כמה שיותר בחירות שבבסיסן אהבה.
תרגיל קטן: חשבו על ההחלטות החשובות שעשיתם בעבר. בחירת מקצוע, חתונה, ההחלטה להגר לארץ אחרת, הקמת עסק/שותפות, פירוק מערכת יחסים. אילו מהן גרמו ועדיין גורמות לכם להרגיש טוב עם עצמכם?לדעת שעשיתם את הדבר הנכון? ההרגשה הזו, הטובה, מעידה שההחלטה נבעה ברובה ממקום של אהבה. כאשר התחושה היא של טעות, צער, חרטה, "לא הייתה לי ברירה", כנראה שבבסיס העניין, עמוק עמוק, ניהל אתכם הפחד באותה נקודה בזמן. כאשר אנו עושים מעשה מתוך פחד, התוצאות פחות טובות מאלו שבבסיסן אהבה. הנישואים יהיו קרירים,העסק יצליח פחות . למה? חשבו על ספר מוכשר שמאד אוהב את עבודתו. הלקוחות חשים בזה, והמספרה תהיה שוקקת חיים, כי אנשים נמשכים למקומות שיש בהם אהבה. חשבו על שתי מסעדות דומות המצויות בשכנות. אחת ריקה והשניה הומה.שוב, מישהו שם מבשל באהבה, וניתן לחוש בזה. מכירים את הזקנים בני ה-80 בפארק שעדיין אוחזים ידיים? האם הם התחתנו משיקולי ממון? סביר להניח שלא.
כיצד ניתן לדעת האם הבחירות שאנחנו עושים מקורן בפחד או אהבה? בפעם הבאה שאתם מתלבטים בעניין כלשהו, למשל: האם לעזוב את מקום העבודה או להשאר, האם להביא ילד נוסף לעולם? האם להגיד לאמי את מה שאני באמת מרגישה? האם לעזור לאחי הצעיר עם כסף? עצרו ובדקו עם עצמכם. האם התחושה היא של כיווץ, חשש, נטיה לשמר את הסטטוס קוו? אם כן, מדובר בפחד. תחושות של שחרור, הקלה, שמחה, התרגשות לקראת העתיד, מקורן באהבה.
ככל שנעשה יותר בחירות שמקורן באהבה, נרגיש יותר טוב עם עצמנו ועם הזולת. אדם מאושר הוא אדם שרוב הבחירות שלו נעשות ממקום של אמת, של הקשבה לקול הפנימי, באהבה.



אורלי ערבה הינה משחזרת גלגולים מוסמכת, מהפנטת, מסטר רייקי ומרצה בנושאי רוחניות. תושבת לוס אנג'לס, קליפורניה.
http://www.orlyarava.com
newlifeperspective@hotmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב