דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי בזוויות ראייה-החיים כקליידוסקופ 

מאת    [ 12/04/2009 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 2315 פעמים ]

החיים כקלידוסקופ

החיים מלאי התרחשויות וארועים בעולם הפנימי ובעולם החיצוני.

אנחנו מוצפים גרויים,קולות, מראות ופעולות. מרבית התרחשויות אלה לא נועדו שניקח אותן אישית. ובכל זאת- אנחנו מוצפים ברגשות תגובתיים לארועים אלו. כיצד קורה הדבר? פשוט מאוד.קיים בלבול בין העובדות הברורות לבין הסיפור המסופר על ידינו.בין במפה לבין הטריטוריה. הבלבול מתרחש מהר מאוד וקשה מאוד לשוב ולהפריד בין האירוע לבין הסיפור שלנו והמשמעות שהענקנו לו.כאשר הסיפור שלנו מתאחד בתודעה עם המציאות מתרחשת קריסה שיכולה לבוא לידי ביטוי במצבי רוח,דכדוך ואפילו דכאון ,מצוקות בגוף ומחלות,מחשבות טורדניות,דאגות וכובד,קשיי שינה,הפרעות אכילה ובעיות במערכות יחסים. ההתרחשות עצמה חסרת משמעות. מה שהופך את הדבר לדרמה הוא הפרשנות שאנחנו מעניקים לאירוע, זווית הראיה שלנו, ההנחות שלנו וכך נוצר סיפור אשר מבחינתנו- הוא האמת האחת והיחידה. הביטוי לסיפורים האינסופיים אשר אנחנו מזינים בהם את מוחנו הוא סכסוך פנימי, קונפליקטים, דרמות, עייפות רבה,חוסר מיצוי הפוטנציאל, תסכול ועוד כהנה וכהנה ביטויים לחיים מכווצים ומוגבלים באפשרויותיהם.

עקרון הקלידוסקופ מאפשר לנו להפריד בין הארוע לבין הסיפור.הכוונה היא לכך שלמציאות, כמו לקלידוסקופ, יש חלקים פשוטים וקבועים. אנחנו בוחרים את זווית הראייה על ידי סיבוב ה"מראות" שלנו דרכן אנחנו בוחנים מציאות זו. אותה מציאות, רבגונית, צבעונית, דינמית ושמחה יכולה להפוך להיות גוש צבע חסר חן. הדרך להפריד בין ההתרחשויות לסיפורים היא על ידי כך שנסובב את הקלידוסקופ הפנימי שלנו ונשאל- מה ברור בסיטואציה (לכל הנוגעים בדבר) ומה נדמה לי? על מה אנחנו מסכימים ומה הפרשנות, ההנחות שלנו? האם אפשר לראות את הדבר גם אחרת? האדם מותר ומיוחד ביכולת ההתבוננות שלו. בחירה אינה תגובה. בחירה היא יוזמה. בידינו הבחירה או הבריחה בחיים. לבחור בחיים פירושו לקחת אחריות על עצמנו, על הבחירות שלנו ועל זוויות הראיה ביוצרות את הסיפורים שלנו.

איך נשתמש בעקרון ה"קלידוסקופ"? בעת משבר-נסובב את המראה ונבחן האם ניתן לראות כאן הזדמנות. בעת קונפליקט-נפתח לאפשרות שה"כך זה היה" מותנה בזוית הראייה של המתבונן ובמראות הפרטיות של כל אחד מאיתנו. במקום לומר- "כזה אני וזהו"- נאמר-מי אני רוצה להיות ואיך אהיה כזה? במקום לשאול "למה זה קרה לי"- נשאל : "מה אני עושה עם זה" במקום לצפות שהאחר ישתנה- נשאל מה אני משנה בעצמי. במקום בריחה- בחירה במקום איבה- נסובב את הקלידוסקופ לאהבה!!!

מנחה,מורה ומאמנת להתפתחות אישית. מדריכה בטרילותרפיה, מטפלת ב"עצמת הרכות" ומנחת סדנאות צחוק. עובדת בגישה ייחודית אינטגרטיבית המתאפיינת באינטגרציה של כל הדרכים למען המטרה האחת: חקר השאלה "מי אני/מי אני באמת". http://www.co-rakut.co.il 0523222803



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב