דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העולם שייך לצעירים?? 

מאת    [ 12/04/2009 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2247 פעמים ]



העולם של היום מזמן שפע של הזדמנויות לצעירים העומדים בפני בחירה מקצועית.שפע זה מבורך מאד אבל יש בו גם קושי. המבחר העצום מבלבל ולעיתים אף מאיים. השאלות העולות הן: כיצד אדע שדווקא הכיוון האחד מתאים לי יותר מהאחר - מה אם יכולתי להצליח יותר דווקא במשהו אחר?אכן מבלבל!.
השאלות הללו טבעיות ולגיטימיות בשלבים הראשונים של ההתמודדות עם דילמות בחירת המקצוע, אבל ככל שהן נמשכות יותר זמן(לפעמים עד גילאי ה30- המאוחרות)הן מתחילות להפוך לחסמי הצלחה .
ואם להוסיף על הבלבול שמזמן השפע הזה, חשופים הצעירים של היום לתרבות האינסטנט של תכניות הראליטי וסיפורי ההצלחה המטאוריים, שמביאים מסרים של הצלחה מהירה ללא השקעה,סיפורים כגון: מאנונימיות של היום לסלבס של מחר. מסטרט אפ היום למליונר העתיד.מסרים שכמובן רבה הפנטזיה בהם על המציאות.
גם המסרים שמשדרים ההורים הם לעיתים מבלבלים. מצד אחד : יש זמן, תגשימו את עצמכם, תעשו מה שנכון לכם ומצד שני המסרים הסמויים של ציפיות להצלחה כלכלית ואישית שלא תמיד תואמים את דרך ההגשמה שבוחר הצעיר.
אין איפוא פלא בכך שרבים מהצעירים המאד מוכשרים מוצאים את עצמם בגילים 30 פלוס כשהם עדיין לא יודעים" מה יעשו כשיגדלו".
האימון מהווה דרך מצוינת להתגבר על כל הקשיים הללו: וזאת מאחר שהאימון הוא כלי תכליתי ,מוגדר בזמן ובעל מטרות מאד ברורות ,ועל כן מדבר מאד לצעירים.
הצעירים אינם ממהרים לפנות לטיפול פסיכולוגי, שכן הטיפול דורש מהם חשיפה שהם לא תמיד בשלים לה, ואורך זמן רב עד שהם מתחילים לראות תוצאות ,ולכן אם אין אבחנות הדורשות טיפול, הרי שאימון יכול להשיג תוצאות בזמן קצר באופן יעיל מאד.
גם האבחון המקצועי לא תמיד מספיק , אם כי הוא יכול להשלים תהליך אימון. לאחר שיעבור תהליך אימון תווצר אצל המתאמן בהירות כזו לגבי רצונותיו, שאיפותיו ותוכניותיו לעתיד, שתאפשר לו להפיק תועלת רבה יותר מהייעוץ והאבחון המקצועי.
תהליך העבודה עם הצעירים הוא מובנה ,אבל כמובן מותאם באופן אישי לכל מתאמן..
בעבודה על ערכים וחזון נוצרת אצל המתאמנים בהירות לגבי הדרך המיוחדת שלהם .
חלק מהאימון עוסק במענה על השאלות:
" מה אני רוצה?"
"מה אני אוהב?"
"מה אני יכול"?
"מה אני רוצה ויכול לתרום לעולם?"

החיתוך בין הפרמטרים האלו מביא לזיהוי כיוון ודרך מקצועיים המתאימים לכל מתאמן.
במהלך העבודה מוצא המתאמן לא רק את הכיוון המקצועי הכללי המתאים עבורו. האימון מסתיים ברשימה מוגדרת וספיציפית של מקצועות אופציונליים עבורו וכן בתכנית אסטרטגית ברורה להשיגם. זאת ועוד המתאמן יקבל כלים, שיאפשרו לו לעשות את הדרך להגשמה המקצועית באופן , שהדרך עצמה תהיה מרתקת ומשמעותית עבורו . כלים אלו ילוו אותו גם בעתיד כשישקול שינוי מקצועי או אישי.
מדהים לגלות שגם הצעירים בעלי הדימוי העצמי הגבוה אינם מחוברים מספיק לחוזקים ולהצלחות שלהם ודרך האימון הם זוכים לגלות שוב ושוב שרשימת היכולות שלהם הרבה יותר גדולה ממה שהרשו לעצמם להאמין.
חלק חשוב באימון הוא הלמידה לשחרר את מה שלא ניבחר. אי היכולת לוותר על הדרכים שלא ניבחרו מהווה חסם מאד שכיח להצלחה. המתאמנים הצעירים נוטים להתרפק על האפשרויות שהוחמצו במקום על הבחירות העתידיות.
בתהליך האימון רוכש הצעיר כלים לא רק לבחירת מקצוע אלא גם לבחירות אחרות שיצטרך לעשות בחייו. הוא לומד לזהות ולשמוע את קולו באופן שיוכל לעשות אינטגרציה בין העצות הרבות שהוא מקבל מהסביבה ובין הקול האישי שלו.
לסיכום אני רוצה להגיד לצעירים הנפלאים שלנו: תתלבטו, תחפשו, תגשימו כי ההגשמה המקצועית מהווה מקור מאד משמעותי לאושר וסיפוק, אבל תשימו לעצמכם יעד מוגדר בזמן להחליט לבחור. כי תזכרו : בכל בחירה יש ויתור. צריך ללמוד לחיות גם עם הויתורים.

ציפי רפאל- מאמנת אישית לפריצת דרך מקצועית ואישית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב