דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינות אוכל עגולות 

מאת    [ 12/04/2009 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 3023 פעמים ]

ינות אוכל של שנות ה - 2000 מהוות חלק חשוב מכל בית בישראל. בין אם המדובר בחדר נפרד או בפינה שהיא חלק מהמטבח, ההשקעה בפינות אוכל גדלה מאוד בשנים האחרונות, הן מבחינת הריהוט הפרקטי והשימושי, והן מבחינת עיצוב הרהיטים לפינות האוכל. בפינות אוכל בביתנו אנחנו אוכלים ארוחות בוקר, צהריים וערב, ארוחות קלילות ומהירות לפני העבודה או בית הספר, ארוחות משפחתיות בערבים ובחגים וארוחות רומנטיות עם בן או בת הזוג. חשוב להשקיע מחשבה בעיצוב פינת האוכל בביתנו לא פחות מאשר במטבח או בשאר החדרים.

הישראלים הם עם שאוהב לאכול ולאכול טוב, וישיבה משפחתית סביב השולחן היא פעולה כמעט יומיומית בכל משפחה ישראלית. לכן, חשוב מאוד ליצור פינת אוכל המתאימה לטעם ולאופי של דיירי הבית. בשל הפופולאריות ההולכת וגוברת של פינות אוכל בבית הישראלי, הפכו עם השנים הפינות הללו, מפינות צנועות וקטנות במטבח למשל, לחדר או חלל בפני עצמו בבית שחשיבותו גדולה.

המגמה בשנים האחרונות היא להקצות חלל לא קטן או במקרים מסוימים אפילו חדר שלם שישמש כפינת אוכל או חדר לצרכי אירוח. בחללים הללו, חשוב להקדיש מחשבה לעיצוב, ומלבד השולחן והכיסאות ניתן להוסיף אביזרים נלווים כמו חיפויי קירות מיוחדים, אריחים מעוצבים, גופי תאורה דקורטיביים, נברשות עתיקות, מפות צבעוניות, ווילונות מפוארים ועוד.

מומלץ מאוד לא לשים רהיטים בפינות אוכל בצורה צפופה, אלא ליצור חלל פתוח עם אווירה מרווחת ומאווררת. האווירה שמשרה פינת האוכל היא חשובה מאוד לכל משפחה שרוצה לקיים את ארוחותיה ומפגשיה המשפחתיים בכיף ובהנאה גדולה.
כמובן שבכל בית יש להתחשב במבנה של הבית, בגודלו ובגודל החלל המוקצה לפינת האוכל. רצוי לא למקם שולחן גדול מדי שיתפוס את כל פינת האוכל אלא לחלק את השטח המוקצה לשולחן, לכיסאות ולשאר האביזרים בצורה חכמה, ולא צפופה וחונקת. לחלל מרובע למשל, יותר יתאים שולחן אוכל מרובע ההולם את הפרופורציות של החדר, אך ניתן גם לשים בו שולחן עגול על מנת שישבור את המראה המרובע והקווים הישרים.

אם דיירי הבית מרבים לארח רצוי להצטייד בשולחן גדול, או בשולחן שניתן להגדיל אותו לכמות האורחים הרצויה. הגובה הממוצע של שולחן פינת האוכל סטנדרטי הוא כ - 80 ס"מ אך ניתן לחרוג מכך על פי הטעם והצורך.

לגבי החומר ממנו עשויים הכיסאות והשולחן - יש להקפיד לבחור בחומר שיתאים לאווירה שמנסים דיירי הבית ליצור. זה יכול להיות שולחן מעץ טבעי ומאסיבי בשילוב רגלי נירוסטה או שולחן מעץ עדין יותר ליצירת אווירה קלילה. החומרים הפופולאריים יותר לשולחנות עבור פינות אוכל בישראל הם עץ אורן מלא, טיק, ואנגה, בוק ועוד, ורבים מהישראלים אוהבים את המראה הכפרי והפשוט. יש כמובן גם בתים השומרים על חזות שמרנית יותר ובוחרים לרהט את פינת האוכל שלהם כך שיהיה לה מראה מכובד ויוקרתי.

חשוב לזכור כי פינות אוכל צריכות להיות שילוב של נוחות, פרקטיות ועיצוב מרשים. פינת אוכל נוחה שנראית לא טוב - לא יהיה כיף ונעים לבני המשפחה לשבת בה. כדאי להקפיד שהנוחות לא תבוא על חשבון העיצוב המוקפד ולהפך. אחד האלמנטים החשובים ביותר בפינת האוכל היא האווירה שמנסים ליצור, בין אם זו אווירה של מסעדת יוקרה, מסעדה ביתית, אווירה חגיגית או אווירה יומיומית. מטרת העיצוב היא ליצור אווירה מסוימת וזהו עניין לא פשוט. ניתן ואף רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום שיוכלו לתת טיפים חשובים כיצד לעצב את פינת האוכל.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב