דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרזיה באמצעות עבודה קבוצתית 

מאת    [ 07/04/2009 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2604 פעמים ]

כמה פעמים אמרתם לעצמכם שעודף המשקל שלכם נובע בגלל הסיבות הבאות: זה הטבע שלנו, כך הורגלנו על ידי ההורים שלנו, זו הגנטיקה שלנו או שכל אזרחי העולם משמינים ואין דיאטה שתציל אותם. ישנו גם שימוש לא קטן בתירוצים של בעיות בריאותיות שונות שמביאות אותנו למצב של השמנה.

קל לנו מאוד להיאטם, להכחיש ולספר לעצמנו ולעולם שסביבנו שטוב לנו להיות כמו שאנחנו, שאנו נהנים ממצבנו הנוכחי ואין למעשה כל סיבה לדאוג ולטרוח בניסיונות לשנות דבר בחיינו.

לעיתים אנו מחליטים לעשות מעשה, נרשמים לחדר כושר, קונים תה ירוק, מורידים כל מיני סוגי דיאטה להרזיה "בטוחה" מהאינטרנט ומחזיקים אצבעות. ברוב המקרים חדר הכושר שנרשמנו אליו נהנה מכספנו אבל לא מנוכחותנו, התה לא ממש עוזר ובטח שלא כששותים אותו יחד עם סופגנייה או המבורגר, הדיאטה שהורדנו מהאינטרנט נמאסת עלינו אחרי שבוע או פחות בלי תוצאות נראות לעין ולפעמים אף עם תוספת של קילוגרם או שניים כפיצוי על התסכול שבכישלון.

אז איך יוצאים מהמעגל הזה?

כמו מכור לסיגריות שמנסה להפסיק, אותם אנשים שסובלים מעודף משקל יוכלו באמת להתחיל בתהליך להשגת הרזיה רק כאשר יפסיקו עם התירוצים ויתחילו להבין שמצבם תלוי בהם ובהם בלבד.
הפתרונות המציאותיים והאמיתיים הם לידינו וכל הדרוש הוא לפקוח עיניים ולהתבונן על עצמנו ועל סביבתנו מעבר לסטיגמות שרווחות סביבנו ושלא הביאו אותנו לשום מקום. כאשר ניגע במודעות שלנו נבין דברים שלעולם לא היינו מבינים על ידי שתיית תה, לא משנה כמה ירוק הוא.

עבודה מול מדריך או בקבוצה

עבודה מול מדריך אחד בתוך תהליך של הרזיה עלול להיראות למראית עין כחיובי מאחר וכל תשומת הלב של המדריך ממוקדת בנו. ואולם למעשה הכוונות אמנם טובות אך זה לא כל כך עובד מבחינת התוצאות. בעבודה פרטנית נוצרים מהר מאוד יחסי גומלין קרובים עם המנחה. ייתכן שנלמד את התשובות נכונות אך לא ניקח אחריות ונחפש דרכי מילוט נוספות מכל דבר שדורש מאמץ מצידנו או אחראיות לתוצאות.

זה היתרון בעבודה קבוצתית. מהר מאד אנו מגלים שבעיות שמעסיקות אותנו משותפות לאנשים אחרים. יש תחושה מאוד משחררת בידיעה שאנחנו לא לבד במה שאנחנו עוברים. נוכל לחוש חיש מהר שהסיבות לשמנה, הצורך בהרזיה והקניית הרגלים חדשים בחיים ובאוכל אינם שונים הרבה בינינו ובין האחרים. נוכל ללמוד מחברים אחרים בקבוצה על אפשרויות והתגלויות - 'נפילות אסימונים' למיניהן. בקבוצה נשמע על הישגים אפשריים שיעוררו אצלנו את יצר התחרות הבריאה המוטבע כמעט בכל בני האדם וזה יעודד אצלנו רצון ומוטיבציה להצליח גם כן. לא נעסוק בקשיים או בנפילות, שטבעי מאד שיתרחשו, אלא נתמקד במטרות ובהישגים.

עבודה בקבוצה אינה ברברת של החלפת דעות, התנצחויות או ויכוחים- זאת עבודה תחת הסיסמה "יחד ננצח".
הרזיה באמצעות עבודה קבוצתית מתאפיינת במגוון של גילויים ותובנות אחרות שלאו דווקא קשורות לדיאטה להרזיה אלא דווקא בגורמים שהביאו אותנו להשמנה מלכתחילה ומציאת פתרונות עבורם כמו - שיפור יחסי זוגיות והורות, אופקים חדשים בסביבה ובעבודה.

ההצלחה המדהימה של דיאטת הרזיה בשיטת 'נפלאות התזונה' מוסברת לא מעט על ידי כך שאנשים מצליחים לחלץ את עצמם מהרגשת מחנק ותסכול של מזון ,שומן וקלוריות בו הם חשים חלשים ומתוסכלים לאזורים חדשים ומאתגרים של חופש אישי, משמעות לחיים והכרת כלים שיעזרו לנו להיות מאושרים.
בדומה מאוד לשיטת הרפואה האלטרנטיבית, אנו לא מטפלים בבעיה אלא בסיבות לבעיה ובפתרון אותן סיבות. כאשר נסיר מתודעתנו את כל הלחצים שדוחפים אותנו לאכילה לא בריאה ולא מבוקרת, ההרזיה תיעשה טבעית ותזונה נכונה כחלק בלתי נפרד מחיינו.
נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברה לקידום אתרים באינטרנט, עבור ד"ר ווסק, מומחה דיאטה המעביר סדנאות דיאטת הרזיה ומציע שיטה אלטרנטיבית לסוגי דיאטה הקיימים היום.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב