דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת חיבור (Essay) למבחן SAT 

מאת    [ 05/04/2009 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 7167 פעמים ]

תהליך הקבלה והרישום לתואר ראשון הוא לא פשוט ועלול להיות כרוך בלא מעט עצבים, במיוחד כשמדובר באוניברסיטה בארץ אחרת. לנרשמים ללימודים בארה"ב, אחד הדברים המלחיצים לסטודנט העתידי הוא מבחן ה-SAT ובמיוחד הפרק של כתיבת חיבור. גם אם הרעיון של כתיבת חיבור בבחינת ה- SAT ,נראה מפחיד, בעצם די פשוט להתכונן אליו ולמעשה זהו הפרק שבו ניתן להרשים במיוחד. אז כיצד ניתן לעשות רושם טוב? להלן 5 טיפים חשובים שיעזרו לכם לקבל ניקוד גבוה ב-SAT.

1. שיהיה ברור

הרעיון של כתיבת חיבור עשוי להראות מעט מיושן, בהתחשב בטכנולוגיות המחשב הקיימות היום, אך גם אם זה לא מוצא חן בעיניכם, לא תוכלו לכתוב את החיבור בתוכנת ה-WORD.לכן, אחת הדרכים הפשוטות ביותר להשיג ציון טוב, היא לכתוב בצורה מסודרת וקריאה. בודקי הבחינות אחראים על בדיקת מאות בחינות בכל יום, ולכן הם מקדישים כשתי דקות בממוצע לקריאת כל חיבור.כשהם נתקלים בחיבור שהוא מבולגן ומקשה עליהם עוד יותר מיד נוצר בעיניהם רושם רע והמשמעות היא ציון נמוך יותר. אי אפשר להאשים אותם, אם אתם הייתם צריכים לקרוא ערימה של חיבורים מבולגנים אשר היו גורמים לכם לכאבי ראש... גם אתכם זה היה מטריד. אז כתבו בכתב יד ברור ומסודר, עם רווחים סבירים בין המילים - בודקי הבחינות יעריכו את זה.

2. יותר זה יותר

בטח שמעתם את האימרה, "זו לא הכמות זו האיכות". זו עצה טובה לעולם האמיתי, אבל ב-SAT כמות היא חשובה לא פחות מהאיכות. זכרו! בודקי הבחינות יקראו ויתרשמו מהחיבור שלכם באופן כללי; כלומר הם מסתכלים על התמונה הכוללת ולא ממש ירדו לפרטים הקטנים, כך שכשמנקדים את החיבור בכללותו, ארוך יותר שווה טוב יותר. יש לכם שני עמודים לכתיבה - נצלו אותם, אבל לא להגזים; אי אפשר לקבל דף נוסף ואסור בשום פנים ואופן לחרוג מהמקום שהוקצב לחיבור.

3. שמרו על מבנה

גם אם אתם מרגישים שהכתיבה שלכם יצירתי ומקורית, תזכרו שהולכים לבדוק את החיבור שלכם בזמן מאוד קצר ולכן חשוב שהחיבור יהיה בדיוק כפי שהבוחן מצפה - עם מבנה מאוד ברור. לחיבור שלכם חייב להיות התחלה, אמצע וסוף וזה אומר פסקת פתיחה המציגה את הדברים (כמו שהייתים מצפים לראות בכתבה בעיתון), פסקאות המפרטות את הטענות המרכזיות שלכם ופסקת סיום המסכמת את כל הנאמר לעיל. מבנה טוב, עם מעבר הגיוני מפסקה לפסקה, הוא חיוני להצלחה.

4. מה שייקספיר היה אומר?

הצגתם את הנחת היסוד שלכם בפתיחה, אך כעת עליכם לתמוך בה בגוף החיבור. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא לצטט דוגמאות. יהיו כאלו שיכתבו על דברים אשר ראו בטלויזיה כדי להסביר את "הטרגדיה שבמלחמה" (ויתנו כדוגמא את האיבה השוררת בין הילארי דאף ולינדזי לוהאן), או שיתנו כדוגמא את חייהם הפרטיים על מנת להסביר את "הכאב שבאובדן האהבה" (ויספרו על הפרידה מהחבר/ה הקודמים שלהם), אך דוגמאות מן ההיסטוריה או מעולם הספרות יוערכו הרבה יותר ויזכו לדירוג גבוה יותר במהלך בדיקת הבחינה.אם תוכלו להציג שהנכם בעלי ידע כללי נרחב או שאתם מתמצאים בנושאים כמו למשל מלחמת האזרחים, בודקי הבחינות יתרשמו מכך! כדאי שתכינו לעצמכם מס' דוגמאות מעולם הספרות או ההיסטוריה לפני שאתם ניגשים לבחינת ה-SAT.

5. עדכנו את המילון הפנימי

למרות שבבחינת ה- SAT ,נדרש פחות ידע באוצר מילים מאשר בשנים קודמות, תוכלו ליצור רושם מאוד חיובי אם תשבצו בחיבור שלכם כמה מילים "גבוהות"....מומלץ לשבץ אותן בפתיחה או בסיכום, משום שאם תכניסו אותן בגוף החיבור, הן עלולות להיבלע. וודאו שאתם יודעים את המשמעות של המילים לפני שאתם משתמשים בהן. בכל מקרה עדיף שתכתבו מילים פשוטות וקצרות מאשר שתכתבו מילים "גבוהות" ומסובכות ובהן שגיאות כתיב. אם אתם רוצים לחזק את אוצר המילים שלכם, היכנסו לקישור

SAT Word of the Day

http://www.princetonreview.co.il/WOTD.jpg

 

The Princeton Review היא חברה מובילה בעולם בתחום ההכנה לבחינות הכניסה למוסדות אקדמיים ומפעילה למעלה מ-500 מרכזי לימוד ברחבי העולם.
בארץ, The Princeton Review היא החברה העולמית היחידה העוסקת בכלל המבחנים והיום היא משמשת כספקית קורסי הכנה למספר אוניברסיטאות ומכללות, לבית הספר האמריקאי באבן יהודה ולקרן חינוך ארה"ב-ישראל (פולברייט).
החברה מציעה קורסי GMAT, GRE, TOEFL ו-SAT ברחבי הארץ.
http://www.PrincetonReview.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב