דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי קרניוסקרל? 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 859   [ נצפה 6164 פעמים ]

מהי קרניוסקרל ?

נשימת החיים (Breath Of Life) היא ההתגלות הראשונית של האנרגיה היוצרת אותנו, מניעה את החיים בגוף ושומרת על בריאותו. אנרגיה זו הבאה מהיקום, מניעה את הביצית החל מההפריה ומביאה עמה תבנית בריאות מקורית אוניברסאלית. תבנית זו הינה עיקרון עמוק המלווה את האדם כל חייו ושומר על הסדר הפנימי, האיזון והבריאות. את הביטוי לנשימת החיים ניתן להרגיש בגוף בתנודה ריתמית עדינה שמקורה נוזל המוח והשדרה והיא עוברת דרך הרקמות לכל התאים.

תרפיית קרניו-סקרל      Energy Craniosacral  Therapy

קרניו סקרל- Craniosacral - הינה שמה של מערכת פיזיולוגית בגופנו הכוללת את המוח, חוט השדרה, נוזל המוח, הקרומים סביבו והעצמות אליהם הם מחוברים. בלטינית: גולגולת=קרניום ועצם העצה=סקרום, ומכאן שמה של מערכת פיזיולוגית זו, ושם השיטה קרניו סקרל. במערכת זו נוצרת תנודה העוברת דרך כל רקמות הגוף וניתנת לחישה במגע יד.

מקור טיפול קרניוסקראל, הוא האוסטיאופתיה, שיטה אשר פותחה ב- 1874 ע"י ד"ר אנדרו טיילור סטיל בארה"ב. בטיפול האוסטיאופתי, משתמשים במניפולציות שונות, בכדי לשחרר ולהחזיר את התנועתיות לאיברי הגוף, על מנת להשיב את הגוף למצב בריא.

בתחילת המאה ה-20, אחד מתלמידיו של ד"ר טיילור סטיל, ד"ר ווילאם סטרלנד - מצא כי, למערכת עצמות הגולגולת, תנועה עדינה של התכווצות והתרחבות, אשר עובדת בצורה מחזורית ובלתי רצונית. עוד הוא גילה, כי כל הגוף נע איתה והיא אינה תלויה בקצב הלב או הנשימה. תדירות ואיכות תנועה זו אצל המטופל, מצביעה על מצבו הבריאותי ברמה הפיזית והנפשית.

טיפול קרניו סקראל, מתבסס על תנועה ריתמית זו, של כל תא בגוף, שמקורה בנוזל המוח והשדרה (CSF), המיוצר בתוך חדרי המח. התנועה עוברת משם לשאר איברי הגוף. מטפל מיומן יכול לחוש בתנודה ולהעצים אותה, ובכך לעזור לגוף, לחזק את כח הריפוי הפנימי ולשחרר את המתחים, על מנת לחזור לאיזון ובריאות.

בהסתכלות הפיזית, מטרת הטיפול, היא להחזיר את איזון התנועה בין עצמות הגולגולת, עצמות האגן, קרומי המח ואיזון זרימת נוזל המח והשדרה (CSF). בפן הרוחני, המטרה היא לחזק את ביטויי "נשימת החיים", אותה אנרגיה ראשונית, בכל תא ואיבר. למעשה, הטיפול הקרניוסקרלי, מתייחס אל מורכבות רבה ביותר במבנה הפיזי-נפשי-רוחני של האדם, ברבדים שונים ורבים.

איחוד הידע המערבי באנטומיה ופיזיולוגיה על מערכת קרניו סקרל, יחד עם גישה הוליסטית, יוצר טיפול ייחודי, המתייחס למצב הגוף ברמה הפיזית, ומשפחי על מגוון בעיות במצב הנפשי, הפיזי והרוחני. הטיפול נעשה במגע יד עדין: המטופל שוכב בבגדיו על מיטת הטיפולים.

קרניוסקרל עוזר בבעיות שונות כגון: כאבי גב, מגרנות, איזון הורמונאלי, אפילפסיה, מחלות שונות, פגיעות ראש וצוואר, שיקום מתאונות, כאבים במפרק הלסת, מתח נפשי, תשישות, קשיי למידה, היפראקטיביות, אוטיזם ועוד. כמו כן, ניתן טיפול לנשים בתקופת ההיריון לכאבים שונים: זירוז לידה, בצקות ושיפור הרגשה כללית. טיפול יעיל לאחר לידה להקלה בכאבים שונים, בצקות, שיפור ייצור החלב, דיכאון וחולשה כללית.

מטפל קרניו סאקרל ברמה הגבוהה ביותר מטפל בתינוקות בבעיות יניקה, גזים, טורטיקוליס, הקאות, עצירות, חוסר שקט, עיקוב בהתפתחות, חיזוק מערכת חיסונית, טונוס מוגבר או נמוך. מומלץ ביותר לאחר לידה קשה, לידת וואקום או ניתוח קיסרי.

ההיסטוריה של תרפיית קרניוסקרל

השיטה פותחה, ע"י האוסטיאופת, ד"ר ווילאם סטרלנד בתחילת המאה ה-20 בתקופת היותו סטודנט לרפואה, למד שאין תנועה בין עצמות הגולגולת והן מאוחות. אולם, במהלך עבודתו גילה, בהסתכלו על צורת עצמות הגולגולת, שיש ביניהן חפיפה מסוימת, המזכירה זימי דג. מתוך כך, הסיק שייתכן שהמטרה היא לאפשר תנועה. הוא הניח, כי חוסר תנועה עשוי לגרום לבעיות שונות. כדי לנסות לבדוק ולהוכיח את קיום התנועה, ערך ניסוי: הוא הרכיב על ראשו קסדה מיוחדת, שבכל פעם לחצה על מקום שונה בגולגולת. התוצאות הראו, שלחץ במקומות שונים, מביא לשינויים פיזיים כגון: הפרעות עיכול, נשימה או כאבי ראש ולשינויים מנטאליים - חוסר שקט, כעס, ירידה בזיכרון וביכולת הדיבור ועוד...

למעשה, כל הגוף נמצא בתנועה ובפעימה מתמדת. סיכום בחמישה נושאים


    • קיימת תנועה פנימית של מערכת העצבים המרכזית , המוח וחוט השדרה
    • קיימת תנודה של המוח ועמוד השדרה (CSF)
    • תנועתיות ומתח הדדי בין קרומי המוח
    • יש תנועה של עצם העצה בין עצמות האגן
    • יש תנועה בין עצמות הגולגולת

 ד"ר סטרלנד תיאר את נוזל המח והשדרה כדבר הכי טהור בגוף. תנודת הנוזל היא "נשימת החיים", אלמנט בלתי נראה, הנמצא בנוזל ומביא את החיות אל כל הגוף. בעזרת חישת התנודה, ניתן גם לאתר ולשחרר חסימות באיברים שונים. הטיפול עוזר לשיפור התנועה בין עצמות הגולגולת, קרומי המח, איזון זרימת נוזל המח והשדרה. המטרה בטיפול, היא לאפשר ל "נשימת החיים" להתבטא בצורה הטובה ביותר בכל איברי הגוף, בכדי לעזור למטופל למצוא ולשמור על בריאותו.

כמו בעת, פעולת הנשימה של הריאות, כך גם במערכת קרניוסקרל, יש התרחבות וכיווץ, אותם ניתן לחוש בהנחת ידיים עדינה על הגוף. לאחר שהתעמק בתחום, החל ד"ר סטרלנד ללמד אוסטיאופתים בלבד את מחקריו, ואת דרך טיפול קרניוסקרל ב- 30 השנים האחרונות, נפתחו לימודי קרניו סקרל, גם לקהל הרחב והפכו לענף בתוך הרפואה המשלימה.

בין המטפלים שלמדו ועסקו ב קרניוסקרל, התפתחו במקביל שתי גישות שונות האחת - מכאנית, בראשות ד"ר ג'ון אפלדג'ר, השם דגש על תיקון המנגנון המכאני כמו שלמדו האוסטיאופתים, כולל הפעלת מניפולציות עדינות, המתקנות את תנועתיות מערכת  קרניוסקראל, ומביאות לשיפור ברמה הפיזית והנשפית.

השנייה - האנרגטית, הגישה הביודינמית, אותה מציג פרנקלין סילס ומטפלים נוספים כגון ה. מילן ורונלד בייקר. הדגש בשיטה האנרגטיים הוא בהקשבה, התבוננות ומתן האפשרות למערכת הפנימית להתחבר למקור החיים ביקום, שהוא גם כח הריפוי הפנימי, על מנת למצוא את האיזון והבריאות. הגישה הביודינמית, מייחדת למערכת הקרניוסקרל חכמה עמוקה, הנובעת ממקור החיים וניזונה ממנו. תפקיד המטפל הוא בהתבוננות, הקשבה והצעה על מנת לשפר את ביטוי "נשימת החיים" בגוף. גישה זו, מתחברת ומעשירה את הטיפול המקובל, בו קיימת התייחסות למנגנון מכני-פיזיולוגי בגוף, אותו יש לתקן.

 

לילך סבט - ריפוי והתפתחות בריאה מורה ומטפלת בקרניו סקרל, מתמחה בטיפול בתינוקות וילדים ובבעלי צרכים מיוחדים http://www.craniosacral.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב