דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בזכות שפתיים נחשקות וטיפים לטיפוח 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 2281 פעמים ]

תמיד התעניינתי באיפור. יותר על אחרות מאשר על עצמי: בקולנוע, טלוויזיה, קליפים, אפילו לעיתים ברחוב.
יחד עם זאת, גיל ההתבגרות התאפיין בהתמרדות קלה באמא ומכאן גם בכל מה שהייתה רוצה שאעשה - וזה כולל גם את נושא האיפור. אבל אחרי שגיליתי את העיפרון השחור, האופציה להסתיר פצעים אדומים וסוררים עם ספוגית קטנה ונגיעת מייק-אפ, הצלליות החומות, הכול נראה אחרת.
איכשהו זה הסתדר טוב עם העובדה שלמדתי אמנות לצד ביולוגיה.
גם היום.

אחרי שמרד הנעורים עבר והבנתי שאני נהנית מתהליך האיפור והתוצאות הנראות לעין החלטתי בסתר ליבי ללכת ללמוד איפור מקצועי, מתישהו. ממש לא כעיסוק מרכזי, "לעצמי", כך חשבתי. כמה מכן אמרו את זה לעצמן? אבל אני מניחה שהחיים תמיד מפתיעים אותנו.
לאיפור המקצועי נחשפתי לראשונה בהכנות לחתונה בחיפושי אחר מאפרת. עברתי כל כך הרבה עד שמצאתי את המאפרת הנכונה. כל כך פחדתי להרגיש מישהי אחרת, להתחפש, להרגיש ליצן, שבעלי לעתיד לא יזהה אותי. זה גם מה שאני מנסה להעביר היום לכלות שלי - שהכי חשובה ההרגשה, לצד המראה והמקצועיות כמובן.
כמה חודשים אחרי החתונה כבר התחלתי ללמוד את התחום ולעסוק בו במקביל. הבנתי שאיפור זה עוד סוג של אומנות כמו כל דבר אחר שאהבתי לעשות בעבר. נתתי סוף-סוף מקום ליצירתיות שבי, יצירתיות שהנחתי בצד תקופה ארוכה בזמן שירותי הצבאי כחובלת בחיל הים.

אחד הדברים שנתקלתי בהם על עצמי ועל אחרות, זה ההתייחסות לאיפור ביום-יום. ביום שישי האחרון התעצלתי להתאפר ולהתגנדר לפני שיצאתי מהבית לכמה סידורים. אבל על דבר אחד לא ויתרתי - שפתון.
כשנכנסתי לחנות הצילום, אחת הלקוחות שאלה אותי אם באתי לעשות צילום פספורט כי אני מגונדרת ככה. לפעמים הפעולה הפשוטה הזו עושה את כל ההבדל ומאירה את הפנים.

לא אני המצאתי את הפטנט הזה. נשים, כבר משחר ההיסטוריה חשבו על כך. לאורך כל התקופות המתועדות של האנושות ניתן לראות שנשים לא ויתרו על משהו אחד גם בתקופות קושי, מחסור או מצוקה: צבע השפתיים. ויש לכך סיבה טובה. צבע השפתיים, בעיקר האדומים והחומים מעידים על נשיות, בשלות ואף פיתוי. יש האומרים כי הצבע מעיד על מצב הרוח.

איפור, במיוחד ביום יום, נועד להדגיש ולהחמיא לתווי הפנים. לכן, מספר פעולות פשוטות, שלא יגזלו יותר ממספר דקות בבוקר יאפשרו לך להרגיש ולהיראות טוב כשאת יוצאת מהבית. גם אם זה מסתכם בסופו של דבר רק בשפתון.

טיפים לטיפוח
כמה טיפים חשובים לטיפוח ואיפור שאני מיישמת על עצמי ביום יום:
מים - הקפדה על שתייה מרובה של מים חשובה מאוד. אני מניחה שכבר נתקלתן באמירה זו בעבר. אבל עור הפנים ובעיקר השפתיים הם הראשונים להרגיש במחסור והדבר ניכר בברור עליכן.

ניקיון הפנים - חשוב להקפיד על היגיינת הפנים ולהשתמש בסבון מתאים בסוף היום. למי שלא רגילה אפשר למקם את הסבון במקלחת ולהפוך אותו לחלק משגרה השימוש.

קרם לחות - במיוחד לאחר ניקוי הפנים ובבוקר מאפשר לעור לשמור על החיות והגמישות שלו. הוא גם יחזיק את האיפור טוב יותר במידה ותתאפרי לאחר מכן. קרם לחות על בסיס מים יתאים לכל אחת ובכל גיל.

לטשטש - עם קונסילר פשוט וטוב אפשר לעבור רק על המקומות הבעייתיים ולטשטש את הכהות מתחת לעיניים, אדמומיות מקומית, כתמים. לאחר ההנחה של הקונסילר יש לטשטש את מעבר הצבע על ידי טפיחה קלה עם האצבעות. המטרה היא שלא יראו את השימוש בקסם הזה.

להדגיש - ישנם כמה דברים שאני לא מוותרת עליהם וכמובן שכל אחת יכולה לבחור את הדרך הקצרה והנוחה ביותר לעשות זאת לעצמה. נתחיל מהנחת סומק ובחירת שפתון או גלוס מתאים, רצוי מאותה משפחת צבעים. לעיניים נקדיש קצת יותר על ידי שימוש בצללית בהירה כלשהי על עצם הגבה (החלק הבולט מתחת לגבה בצד החיצוני) ובזוית העין הפנימית (בצד של האף). מסקרה לדעתי חובה לכל אחת, גם למי שמוותרת על הצללית. ולבסוף עיפרון עיניים, אפילו בצבע, אם מתחשק.

בימים שאני לא מקפידה על הפעולות האלה, הדבר ממש משפיע על מצב הרוח שלי. עד כדי כך זה חלק משגרת יומי. אבל, בסופו של דבר הכי חשוב, כדי לגרום ליופי שבך לצאת החוצה, הוא להרגיש יפה וזה מה שעושה את ההבדל.
עדימס - "האומנות שבאיפור"
http://www.adimas.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב