דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלבים בפתיחת אתר אינטרנט לבית העסק 

מאת    [ 25/03/2009 ]

מילים במאמר: 1919   [ נצפה 2803 פעמים ]

בס"ד
שלבים בפתיחת אתר אינטרנט לבית העסק
הקדמה
אוקיי, אז החלטתם שהגיע הזמן להקים אתר אינטרנט על מנת לפרסם את עצמכם ברשת. בטח שאלתם את עצמכם: "למה לי אתר בכלל? האם אני צריך אתר?" התשובה היא: "בהחלט!". פרסום העסק בשיטות הפרסום הישנות?דהיינו, טלויזיה, רדיו, מגזינים, עיתונים?אינו מספיק. הפרסום המהיר והיעיל ביותר כיום הוא הפרסום ברשת.
 נתונים סטטיסטיים: באדיבות http://www.nextek.co.il ·


    • עפ"י סקר TIM נרשמת עליה של הגולשים באינטרנט.

    • כיום כ-4 מיליון גולשים באינטרנט בגילאי 13 ומעלה לעומת כ 3.2 מיליון לפני כשנה. · 71% מהגולשים משתמשים לפחות אחת ליום באינטרנט לעומת כ 65% לפני כחצי שנה; משמע שמדי יום נחשפים לאינטרנט כ 2.6 מיליון ישראלים (בגילאי 13 ומעלה).

    •  כ-96% מכלל המשתמשים באינטרנט, נוהגים לגלוש מן הבית וכ-60% נוהגים לגלוש (גם) ממקומות אחרים מחוץ לבית.

    •  כלל המשתמשים באינטרנט (3.6 מיליון) מתייחס לכלל האוכלוסייה בישראל יחד עם מגזרי העולים והערבים.

 TIM tm סקר האינטרנט של TNS טלסקר, הינו סקר תקופתי הנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומייצג, של פרטים משתמשי האינטרנט בגילאי 13 ומעלה.
לפניכם תשובה, מספקת דיה, לקבוע חד משמעית שאתם כן צריכים אתר אינטרנט שיפרסם את העסק שלכם ברשת.נתחיל בסקירה קצרה על מנת לברר מה בדיוק אני מחפש באתר שלי. ראשית, שאל את עצמך האם האתרים שאני מבקר בהם, מסבירי פנים הם? האם אני נהנה לשהות בהם, או רק מחפש את מבוקשי וממהר לצאת? האם בכלל נוח לשוטט בהם, האם אחזור לבקר בהם בעתיד? אם ענית בחיוב על כל השאלות שלעיל, לאתר בסגנון כזה, עיצוב דומה, נוחות וגישה כאלו שאף להגיע. העמד את עצמך מנגד, כיתר הגולשים, ושאל את עצמך את שאלת המיליון: "האם אני הייתי נכנס ואו נרשם לאתר שכזה, או לא?"
בחירת דומיין


    •  לאחר שהסכמנו שאתם צריכים אתר, מה השלב הבא? ראשית, עלינו לחפש שם עבור האתר (בד"כ שם העסק) ושם עבור הדומיין (דומיין=כתובת האתר; לדוג', www.esek2all.co.il). במידת האפשר, רצוי ששם הדומיין יהיה כשם העסק. לדוג', נניח ושם העסק שלי הוא "הרהיט", עדיף ששם הדומיין יהיה Harahit.co.il. ברוב המקרים, שם הדומיין שחשבתם עליו כבר יהיה תפוס; ישנם בעלי אתרים או סתם אנשים שחשבו על שם זה לפניכם, או שרכשו דומיין עם שם פוטנציאלי וקליט לאתר, על מנת למכור אותו אח"כ לאדם שבאמת זקוק לו (לא תמיד תחת הדומיין יופיע אתר). כשהוחלט על כיוון מסוים לשם הדומיין, רצוי שהוא לא יהיה ארוך ומסורבל מדי אלא קליט, קצר וקולע. ככל שהשם ארוך יותר, כך ירבו שגיאות הכתיב מצד הלקוחות המחפשים את האתר שלכם; לא לשכוח שעדיין שמות דומיינים כתובים באנגלית, ולא מעט שגיאות מתרחשות. לדוג', משה החליט לרשום את הדומיין הבא: www.bonim-bayit.co.il , שם זה הוא פוטנציאל לשגיאות כתיב שכן ניתן לכתוב את השם הזה ללא מקף בטעות, או במקום "bayit" לכתוב "bait" וכן הלאה. חשוב לציין, שכל טעות כתיב קטנה תוביל לשגיאת דפדפן ותוביל לדף שאינו קיים. לכן, חשבו על שם קליל, פשוט וקצר, שלא מזמין שגיאות כתיב, קל לזכור אותו ושיאפיין את האתר שלכם בצורה המתאימה ביותר.

    •  לאחר שהחלטנו על שם לדומיין שלנו, רצוי לעשות סקר קצר לפני שרושמים את הדומיין באחת החברות. למשל, העבירו את שם הדומיין בין 10-20 אנשים ובקשו מהם שיכתבו אותו כמו שהם שומעים?בהתאם לכך, זהו טעויות כתיב שחוזרות על עצמן, בלבול הנובע משם הדומיין באופן קבוע, ובכלל התרשמות כללית לגביו. או, אם בידכם מספר דומיינים שאינכם יכולים להחליט איזה יותר טוב, שאלו כמה שיותר אנשיםחבריםמכרים איזה מהם כדאי, קליט יותר, קצר וקולע ובהתאם לכך קבלו פידבקים.

    •  לאחר שהוסכם על שם הדומיין, בררו ברחבי הרשת האם לדומייןדומיינים שבחרתם יש מתחרים עם שמות דומים. לפעמים, עדיף לשנות קצת את שם הדומיין שבחרתם על מנת שלקוחות פוטנציאלים לא יגיעו בטעות למתחרים שלכם. לדוגמה, מחד, לחברת תיירות יש אתר ודומיין בשם: www.rest4us.co.il והחברה מספקת את החופשה האידיאלית ע"י הרשמה לאתר, חיפוש, הזמנת חופשה וכו' עד לשלב סגירת העסקה. מאידך, אתה הקמת אתר על מנת לפרסם את סוכנות הטיולים שלך ברשת, והחלטת לבחור אחד מהדומיינים הבאים:

www.rest2us.co.il
www.rest4all.co.il
www.rest-4-us.co.il    
ייתכן ורצוי לשנות מעט את הקונספט על מנת למנוע טעויות גולשים המגיעים לאתרים מתחרים בעקבות שמות דומיינים דומים ובגין כך הפסד לקוחות פוטנציאלים.


    • ככה על קצה המזלג, שימו לב שבדומיין השלישי ישנם מקפים המפרידים את המילים; אחת הטעויות הנפוצות בבחירת דומיין ורשימתו, היא השימוש במקף מפריד. מנועי החיפוש אינם אוהבים זאת, לכן עדיף להמיר את המקף (- ) בקו תחתון ( _ ). אני אפרט בצורה יותר רחבה מדוע במאמר הבא על "קידום אתרים" שיעלה בקרוב בע"ה.

    •  דבר נוסף שכדאי לומר על דומיינים, אם חשבתם על דומיין מדהים ואתם מקבלים פידבקים מכל הכיוונים ופשוט אינכם מחכים עוד ורצים לרשום אותו, אבל, כגודל הציפייה גודל האכזבה; מה לעשות הדומיין תפוס. במצבים כאלה, החברות המספקות דומיינים נכנסות לתמונה ובעצם עוזרות לנו. לכל חברה, כמעט, יש אפשרות לקומבינציות נוספות ושילובים מקוריים על סמך מילות מפתח שהזנתם. לדוגמה, אם אתם מחפשים את הדומיין הבא: www.esek.co.il ברור לכולנו שהוא כבר תפוס, מה עושים? מחפשים את האופציה של שילובים נוספים, הצעות נוספות ומקבלים למשל,www.esek.biz -www.esek.com- www.esek.info -www.esek.net  - www.esek.net -www.esek2.co.il וכן הלאה, הבנתם אותי... אגב, מהרשימה לעיל, רק הדומיין האחרון פנוי, אז אל תרוצו לרשום את הדומיינים התפוסים כבר.

 נחזור לענייננו, שורה תחתונה, עשו מחקר מקיף כיצד להיות נבדלים ממתחריכם ברשת החל בשלב הדומיין. הדגישו לעצמכם במה אתם טובים יותר ממתחריכם, מה לכם יש להציע שהם עדיין לא גילו וכן הלאה. אל תמהרו לפתוח אתר מבלי בדיקה וייעוץ ועוד בדיקה; ייתכן שמהלך פזיז מדי יזיק לכם מאשר יועיל.
רשימת הדומיין 


    •  ברכות, השלב הקודם מאחרינו, קיבלתם את הייעוץ המתאים, עשיתם מחקר מקיף והחלטתם על שם דומיין ונישה שונה במקצת ממתחריכם ברשת. רשמו את הדומיין אצל אחת החברות (ישנם הרבה ולכל אחת מבצעים ומחירים משלה), אם אתם רושמים רק את הדומיין מבלי לרכוש שטח אחסון לאתר כחלק מעסקת חבילה, חפשו את החברה עם המחירים היותר טובים. אבל, אם אתם מתכוונים לרכוש דומיין ושטח אחסון יחד מאותה חברה כחלק מעסקת חבילה, אל תחפשו את הזול ביותר אלא את החברה עם הכי הרבה מוניטין, ותק וניסיון. מדוע? ייתכן מאד וביום מן הימים, השרתים באותה חברה יקרסו, יתמוטטו, יפלו?איך שתרצו?ואז האתר פשוט ייעלם! מבהיל, אני יודע. לכן עדיף חברה בעלת מוניטין רב שמגבה את השרתים שלה באופן ודאי ומונעת קריסה פתאומית של האתר.

 בניית האתר 


    •  הגיע הזמן לחפש מתכנת או חברה לבניית אתרים שתבנה לי את האתר. האמת, הבחירה קשה מאד. כיום יש בשוק חברות גדולות, חברות קטנות וכמובן פרילנסרים כחול הים. אז מה עושים? היתרון בחברות גדולות הוא שהן מאפיינות את האתר בצורה המושלמת ביותר ע"י צוות אפיון מקצועי שמתאם איתכם מספר פגישות לגבי אופי האתר, רמת עיצוב גבוהה מאד, רמת קוד גבוהה וכו'. החיסרון, שהן גובות אלפי שקלים על בניית האתר, עיצובו ותחזוק האתר וכל שינוי קטן שתרצה בעתיד לבצע מעבר לאפיון הראשוני, יעלה לך המון כסף. מצד שני, יש את החברות הפרטיות, הקטנות והפרילנסרים למיניהם שחלקם אינם נופלים ברמת האיכות מהחברות הגדולות ואף זולים מהן בצורה משמעותית?אלא שצריך למצוא אותם. לכן, אם אתם בעלי הון ולא ממש משנה לכם גודל ההוצאה וההשקעה, אתם יכולים לעבור לפסקה הבאה. אם אתם מחפשים אתר לא כל כך יקר אבל ברמה גבוהה המשיכו לקרוא.

    •  לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים, רצוי לבצע מכרז קטן. באתר: www.xplace.com לפרילנסרים, ובעלי מקצוע ניתן ליצור מכרז לכל תחום, ובעלי המקצוע השונים יציעו את עצמם על סמך האתר שתרצו, סכום שקבעתם ויעד הסיום.

 כיצד זה עובד? 


    •  היכנסו לאתר: www.xplace.com הרשמו והתחילו פרויקט חדש (תחום בניית אתרים כמובן), בחרו את טווח המחירים שהינכם מוכנים להשקיע עבור הפרויקט (למשל, $1000) וכתבו פרטים על האתר שבו אתם מעוניינים. דהיינו, מה אתם רוצים שיהיה בו, אלו אפליקציות, החל מהעיצוב, תוכן וכלה בלינק האחרון. זכרו, חשוב מאד לספק כמה שיותר פרטים על אופי האתר ומה בדיוק אתם רוצים שיהיה בו?כדי שבפגישה עם החברה הנבחרת, לא יוסיפו לכם יתר על המחיר שקבעתם מראש. השתדלו לא לספק יותר מדי מידע על הרעיון שלכם (במידה ויש לכם רעיון גאוני לאתר שלא חשבו עליו עדיין) כדי שלא יגנבו לכם אותו.

    •  לאחר מכן, הזינו את פרטי האימייל שלכם ושאר הפרטים, ואשרו את המכרז. זהו, פתחתם מכרז, כל חברה או פרילנסר הרשומים באתר ידעו על המכרז שפתחתם ויתמודדו עליו. אתם תקבלו הצעות לאתר ולאימייל במקביל מדוע דווקא לבחור באותה חברה או פרילנסר?הם יפרסמו במכרז את החברה שלהם, יראו לכם תיק עבודות קודמות, אתרים שעיצבו וכו'. אני מודיע לכם חד משמעית, אתם תקבלו הרבה הצעות. על מנת לבחור את החברה המתאימה, החלו בסינון ראשוני. מחקו את אלה שלא נראה לכם עפ"י תיק עבודות מסורבל מדי, לא איכותי, לא מקצועי, דל מדי, כאלה שלא מספקים הרבה מידע על היכולת והרמה שלהם וכדומה. אט אט צמצמו את הרשימה לכמה חברות בודדות והחלו לפעול עפ"י תחושות בטן, אופי העולה מתוך הטקסט לגבי החברה. מתוך הנבחרות, בדקו שוב את היסטוריית בניית האתרים שלהם, עברו שוב על תיק העבודות, על העיצובים (עכשיו יותר קל לנו אחרי שיש לנו מושג בסיסי איך אתרים אמורים להראות וכו'). מיותר לציין שלכל חברה יש קישור המוביל לאתר שלה, כנסו, שוטטו והתרשמו.

    •  הכי חשוב, אל תמהרו. תנו לזמן לעשות את שלו, הפעילו שיקול דעת יש עוד זמן עד שהמכרז יסתיים?אתם קובעים כמה זמן אתם רוצים שהמכרז יעמוד. כשיגיע הרגע, אתם תדעו. מבטיח לכם.

 אפיון האתר 


    •  מגיע לכם מזל טוב, יש לכם דומיין, רעיון לאתר, וחברה שתבנה לכם אותו. מעכשיו זה מתחיל להיות מעניין. לאחר שבחרתם בחברה, הגיעו לפגישה מוכנים. ודאו שאתם יודעים מה אתם רוצים, רק לא יודעים לעשות זאת מבחינה תכנותית (ואם כן, למה קראתם עד כאן). הקפידו להסביר למאפיינים את כל הפרטים בפרוטרוט כדי למנוע אי הבנות בהמשך. מצד שני, הגיעו עם ראש פתוח לפגישה, אל תשללו כל הצעה שיציעו לכם. זכרו, המאפיינים הם בעלי מקצוע והם בעלי הניסיון לא אתם. הקשיבו למה שהם אומרים ולרעיונות שלהם. סביר להניח שהם מבינים בתחום הרבה יותר טוב מכם. ייתכן, והרעיון העיצובי שחשבתם עליו הוא נפלא ואף רעיון טוב, אבל בתור טיוטה למגירה. אינכם רואים את התמונה הכללית של עולם בניית האתרים והרשת, לכן, הקפידו להקשיב ולשקול את רעיונותיהם.

    •  מרגע שאפיון האתר נסתיים בהצלחה, וסגרתם מחיר, הקפידו להיות מעודכנים כמה שיותר על כל שלב ושלב במהלך פיתוח האתר. דרשו לקבל טיוטות עיצובים ראשוניים של האתר על מנת שיעברו את אישורכם למעבר לשלב הבא.

 שלב הבדיקות 


    •  החברה סיפקה לכם את האתר המבוקש, בדקתם אותו, העיצוב מיוחד, הכל נראה טוב ויפה ומאשרים את האתר. השלב הבא זה שלב הבדיקות. באחריותנו לבדוק שהכל עובד, ז"א, כל לינק מוביל למקום הנכון ע"י לחיצה עליו, כל אפשרות שהאתר אמור לתת לגולשים צריכה לעבוד, כל אפליקציה וכן הלאה. נכון לעכשיו, אתם אנשי ה-QA של האתר שלכם. כל בעיה הכי קטנה באפליקציות האתר, דווחו לחברה שבנתה את האתר. ודאו שהתיקון אכן נעשה ע"י בדיקות חוזרות וכמו כן בדקו שהתיקון לא פגע באפליקציות אחרות באתר. בד"כ, לחברות הגדולות יש צוותי QA האחראים על בדיקות אלה, אבל פה מדובר על חברות קטנות ופרילנסרים שלא תמיד יעשו את העבודה הזאת בשבילכם בצורה מושלמת.

 דברים אחרונים ·


    •  אם עדיין אין בבעלותכם לוגו לאתר וסלוגן, זה הזמן לעדכן אותם. כיום, לכל חברה יש את המעצבים שלה והם יכולים לספק לכם את הלוגו כחלק מעסקת חבילה או עיצוב מיוחד הדורש עלויות גבוהות יותר. בין אם יש לכם מעצב פרטי או שאתם משתמשים בשירותיה של החברה לעיצוב הלוגו, רצוי לחכות עד שהאתר יהיה מוכן על מנת לתת למעצב את הזמן להתרשם מהקונספט של האתר, מהעיצוב, הסגנון וכו'. כך שעיצוב הלוגו יהיה מותאם לאתר מהבחינה המדויקת ביותר. לא רצוי להתקמצן מבחינת עלויות הלוגו ולחפש את הזול ביותר. עיצוב לוגו משמע עבודה יצירתית רבה מאד ואיכותית כי אחרי הכל, מאות גולשים יבקרו באתר שלכם בזמן הקרוב ולא הייתם רוצים לתת להם רושם מוטעה שמדובר באתר של חובבנים; אנו נרצה לראות אותם מבקרים שוב בעתיד. · בעיקרון, יש לכם כמעט הכל. דומיין, אחסון, אתר, לוגו וכעת נשאר רק לפרסם ולקדם את האתר ברשת. מובן לכולם שברגע שהאתר מוכן לעליה לאוויר, לא יעוטו עליו מאות גולשים ביום אחד ויציפו אותו. לשם כך נדרשת עבודה ארוכה, קשה ומאמצת שדורשת המון זמן וסבלנות. קבלו בהבנה שהחלק הקל מאחורינו והקושי מתחיל עכשיו בקידום האתר. לכן, על כך נעמוד במאמר הבא שיעלה בקרוב: "קידום אתרים ברשת, כיצד?"

 
מתן מנהל אתר "בית חם לעסקים"
http://www.esek2all.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב