דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו סיור וירטואלי? 

מאת    [ 23/03/2009 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 12986 פעמים ]

סיור וירטואלי הינו אוסף של תמונות פנוראמיות אשר בעזרת תוכנת מחשב מחוברות יחדיו ויוצרות חלל וירטואלי. התוצאה הסופית היא אפשרות לראיה מרחבית כוללת של האזור המצולם מכל הכיוונים האפשריים. לצורך ההפשטה נניח שניקח כדור, ובצד הפנימי שלו נדביק סוג של טפט ובדיוק במרכז הכדור נמקם מצלמה. כך בדיוק התמונות הפנוראמיות הן כמו אותו טפט כאשר הצופה נמצא לכאורה במרכז הכדור.


 


ישנן כמה דרכים מקובלות ליצירת התמונות הפנוראמיות ואחת הדרכים היא באמצעות עדשת עין דג (עדשת זוית רחבה קיצונית שלוכדת כמעט 180 מעלות וגורמת להקשתת הצילום, במיוחד בקצוות) ומצלמה איכותית. יתרון שיטה זו היא ברזולוציה הגבוהה של הפנוראמה.


השלב הראשון בהפקה של סיור וירטואלי הוא הצילום הפיזי במקום עצמו. מצלמים כמה תמונות ובאמצעות תוכנת מחשב הופכים אותן לאותה תמונה פנוראמית או "טפט" . השלב השני הוא עיבוד הפנוראמה באמצעות המחשב. בשלב זה התמונה עוברת השבחת צבעים, שיפור חדות ותיקונים נוספים. כך נוצרות עשרות, אם לא מאות, תמונות פנוראמיות אותן יש לעבד לתמונה משוכללת אחת. השלב האחרון הוא ההרכבה של כל הפנוראמות לידי סיור וירטואלי ובנייה של הממשק בעזרתו ישלטו בסיור. צריך לתת למסייר אפשרויות ניווט מתקדמות לכיוונים השונים, יכולות זום וכן מעבר בין הסיורים.לצורך העניין בדירה בת 4 חדרים יהיו 4 פנוראמות (בהנחה שתהיה פנוראמה אחת בכל חדר).


תחילת דרכם של הסיורים הוירטואלים הייתה בתחילת שנת 2001 אז איכות הסיורים הייתה נמוכה במיוחד והעלות הייתה גבוהה מאוד. בשנתיים האחרונות חל שיפור מטאורי בתחום הסיורים הוירטואלים. איכות הסיורים השתפרה פלאים בעקבות ההאצה בטכנולוגיית האינטרנט והגדלת רוחב הפס והקידום בתחום הצילום הדיגיטאלי תרם כמובן את שלו. מצד שני, בעקבות הביקוש לסיורים והמודעות להם, ירדה עלות ההפקה של הסיורים.


היתרון המשמעותי של הסיורים היא בנגישות לנכס מכל מקום בעולם ומכל מחשב והוא שנתן את הדחיפה המשמעותית לסיורים בעיקר בתחום הנדל"ן והתיירות. לדוגמא, נניח וישנו יהודי בארצות הברית שמחפש להשקיע בנכס בישראל, מה יהיה טוב יותר בעבורו מאשר החוויה של "הטיול" בנכס בעצמו מבלי לצאת מביתו שבברוקלין...


בעידן הווב 2.0, עולם הוידאו תופס תאוצה רבה ורבים כיום מבינים את המשמעות הכלכלית של המדיה בתחום השיווקי. סיורים וירטואלים בהחלט יכולים להימנות עם תחום המדיה הזה ולמעשה כיום כל בעל נכס או עסק ירצה להשקיע בסיור וירטואלי אשר יפתח בפניו את שוק האינטרנט וקהל חדש של לקוחות פוטנציאלים. בעידן מתקדם של עולם וירטואלי, אנשי מכירות ושיווק לא יכולים להרשות לעצמם להשאר מרחוק. כיום ברור שמי שלא נעזר ומנצל את עולם הוידאו לשיווק וקידום העסק שלו, מפסיד משאב יקר, איכותי ויעיל ולקוחות פוטנציאלים רבים. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בעוד זמן לא רב בידיעה שיכולתם להרוויח מעוד מדיה מצליחה, נכון?


 

למידע נוסף:
סיור וירטואלי
אריאל בורנשטיין, מנכ"ל חברת VirtualTours, בוגר החוג לצילום ומדיה דיגיטאלית במכללת הדסה. במהלך שנת 2005 במסגרת לימודיו החל אריאל לחקור את נושא הסיורים הוירטואלים ובתחילת 2007 הקים את חברת VirtualTours המתמחה בתחום.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב