דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלבום דיגיטלי או אלבום מעוצב - פרמטרים להחלטה 

מאת    [ 20/03/2009 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 4460 פעמים ]

כבר בחרתם תאריך, אולם, שמלה ואפילו צלם. עכשיו הזמן להחליט לגבי אלבום החתונה - אלבום דיגיטלי או אלבום מעוצב. הכתבה שלפניכם תעלה שיקולים שונים בדרך להחלטה..

עמידות - עמידות האלבום הינה פרמטר חשוב ומרכזי. אלבום הוא מסמך תיעודי שחשיבותו הסנטימנטלית עולה ככל שחולפות השנים. ע"מ להגביר את עמידותו של אלבום מעוצב, חשוב לבחור אלבום בעל דפים נטולי חומציות ולאכסן את האלבום במקום ללא לחות יחסית. כמובן שאלבום מעוצב חשוף לפגעי לכלוך וקריעה ועל כן רצוי לא לשתות קפה במחיצתו ולהרחיקו מילדים קטנים... לאלבום הדיגיטלי לעומת זאת יש עמידות בסיסית גבוהה יותר. ע"מ להגביר את עמידותו אפילו יותר, חשוב לבחור בהדפסה פעלת ציפוי UV שמספקת הגנה לתמונות. היות שהאלבום הדיגיטלי מצטיין ברמת עמידות גבוהה, בתי דפוס רבים מעניקים אחריות לאלבום לשנים ארוכות. יחד עם זאת, האלבום המעוצב מתיישן יפה. הדפדוף הרב ניכר בדפי האלבום שמקבלים מעט רכות והערך הנוסטלגי של האלבום מועצם.

עותקים - ללא ספק, היתרון הגדול של האלבום הדיגיטלי על פני האלבום המעוצב הוא ביכולת הפקת עותקים. לא עוד בחירה מתישה של תמונות לפיתוח / הגדלה / סידור באלבומי תמונות נוספים וכד' - האלבום הדיגיטלי מאפשר הדפסת עותקים נוספים של העיצוב הקיים. בדר"כ מדפיסים עותקים נוספים קטנים יותר, קיימת אפשרות להדפיס שוב רק חלק מהעמודים של האלבום הדיגיטלי המקורי ובהתאם המחיר זול יותר. מתאים במיוחד לאלבום חתונה, כשרוצים עותקים נוספים לאלבומי ההורים.

גמישות - באלבום דיגיטלי הגמישות לשינויים גבוהה מאד עד שלב ההדפסה. באלבום מעוצב הגמישות מוגבלת הרבה יותר, אולם כתלות בסוג האלבום - אם מדובר באלבום הכרוך בברגים ניתן להחליף עמוד מסויים, לשנות את סדר העמודים וכד'. בשימוש בדבק גומי ניתן גם להסיר תמונה ללא פגיעה בתמונה או בדף.

מחיר - המחיר בסה"כ דומה. בשני המקרים יש צורך בעיצוב האלבום, באלבום דיגיטלי ההדפסה יקרה לעומת זאת באלבום מעוצב יש צורך לפתח את התמונות ועל זה להוסיף את מחיר האלבום. בשני המקרים מדובר במוצר לא זול.

אסטטיקה - כמובן, עניין של טעם אישי, ובכל זאת... אלבום מעוצב משדר משהו יותר אישי, אינטימי ונוסטלגי. אלבום דיגיטלי משדר מקצועיות ועדכניות.
מעבר להבדלי הפלטפורמה נכנס הפן העיצובי. באלבום מעוצב חשוב להקפיד על עבודה מדוייקת ולהמנע משימוש מופרז ברקעים ואלמנטים עיצוביים. באלבום דיגיטלי חשוב להימנע מניצול מופרז של הטכנולוגיה, להוספת רקעים ועיבודי תמונה למיניהם. התוצאה עלולה להיות מצועצעת וצעקנית.
בשני המקרים התוצאה הטובה והמרגשת ביותר מתקבלת כששומרים על עיצוב נקי ומוקפד, שמדגיש את התמונות ולא את העיצוב עצמו.
אורית זילברמן
Tweelingen Design - אלבומים דיגיטליים ואלבומים מעוצבים
http://www.tweelingen-design.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב