דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסת תעשייה וניהול - בונים קריירה 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 5304 פעמים ]

הנדסת תעשייה וניהול - בונים קריירה
הנדסת תעשייה וניהול היא אחד מתחומי ההנדסה הרבים, העוסק במיטוב מערכות ותהליכים שבהם כרוכים יחד אנשים וטכנולוגיה. מהנדס תעשייה וניהול הוא בעל מקצוע שרכש השכלתו באחד ממוסדות הלימוד המכשירים מהנדסים, כגון - הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון, ומכללות שונות המכשירות מהנדסים גם כן כגון המכללה להנדסה בירושלים. במוסדות אלה נלמדים תחומי ההנדסה השונים: הנדסת תוכנה, הנדסת חומרה, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת חומרים, הנדסת מכונות, הנדסת תעשייה וניהול, ופעמים רבות גם הנדסאות. הידע הנרכש בלימודי הנדסת תעשייה וניהול מכיל תכנים ודיסציפלינות מעולם המדע המדויק, מדעי ההתנהגות, והניהול: כימיה, פיזיקה, מתמטיקה, שרטוט, הנדסת חשמל, תרמודינאמיקה, תכנון ופיקוח ייצור, תורת התורים, סטטיסטיקה, חקר ביצועים, מערכות מידע ומקצועות המחשב. כל זאת בדגש בעיקר על תחום יישומי המחשב, מערכות המידע, ניתוח המערכות ועוד.
משימתו של מהנדס תעשייה וניהול
עבודתו של מהנדס תעשייה וניהול היא בעיקרה ובראשיתה הדאגה לשיפור מתמיד של תפוקת הארגון והפחתת העלויות שלו. למהנדסה תעשייה וניהול השפעה רבה על המהלכים הפרקטיים המתרחשים בארגון, ועבודתו כוללת פעולות של אפיון, ניתוח, פיתוח ותפעול של כל אותן מערכות מורכבות המכילות גורמים אנושיים וטכנולוגיים כאחד. על מהנדס תעשייה וניהול להיות יעיל באופיו ובאוריינטציה שלו, ולהיות מסוגל לעבוד בשיתוף פעולה עם מנהלי משאבי האנוש בארגון, מנהלי מערכות המידע, ויתר המחלקות הלוגיסטיות (כספים, שיווק, רכש וכו'). עליו להיות מסוגל לתאם בין כל אלה על הצד הטוב והיעיל ביותר, ולסייע להצלחת הארגון בביצועיו.
בדומה לתחומים אחרים בהנדסה כגון הנדסת תוכנה, הנדסת תעשייה וניהול נוגעת גם בהיבטים הטכנולוגיים שבחיי העבודה, אך גם בהיבטים ההתנהגותיים. לרוב יתר תחומי ההנדסה אינם נוגעים להיבטים ההתנהגותיים, והמהנדסים מן התחומים השונים אינם נדרשים לכישורים חברתיים ובין אישיים מיוחדים על מנת לבצע את עבודתם היטב. לעומת זאת, על מהנדס תעשייה וניהול מוטלת האחריות לשלב בין התחומים השונים ולהצליח להשפיע על אנשים, על תהליכים, על קבלת החלטות ארגוניות, ועל אופן יישומן וביצוען בפועל.
מהנדסי תעשייה וניהול כבעלי תפקידים ניהוליים בשוק העבודה
הנדסת תעשייה וניהול כתחום לימודים הוא תחום המשלב תיאוריה ופרקטיקה של עולם העסקים ושל עולם העבודה. לאחר סיום לימודי הנדסת תעשייה וניהול, יכול מהנדס תעשייה וניהול למצוא עצמו עוסק כמנהל בחברה או בארגון בינוני או גדול, ולטפס בתוכם לרמות ניהול בכירות יותר ויותר עם צבירת ניסיונו. תחום הניהול שלו הוא בדרך כלל תפעולי, ומתבסס על ידע והכרת הנושאים האחרים שמרכיבים את תהליך הייצור או הפיתוח בארגון. דמותו היא מחויבת המציאות כדי שתהליכים יתופעלו כראוי ולמען שימור האפקטיביות והפרקטיות הארגונית, ובימינו אין ארגון מייצר או מפתח שאיננו זקוק לבעל תפקיד זה - מהנדס תעשייה וניהול. מסיבה זו גם הניידות של מהנדסים כאלה גבוהה יחסית, והם בדרך כלל אינם מתקשים במציאת עבודה.
אם כן, נראה כי לימודי הנדסת תעשייה וניהול מאפשרים בניית קריירה יוקרתית, מכניסה, מבוקשת ומאתגרת.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב