דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדר מלח 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 4381 פעמים ]

חדרי המלח בקרית חיים רח' משה שרת 52 טל : 04-8422423
חדרי המלח, המרכז לטיפול בבעיות נשימה הוקם במטרה לתת מענה טבעי לסובלים מבעיות בדרכי הנשימה,אלרגיות של מערכת הנשימה, אסתמה, ברונכיט, נזלת כרונית, דלקות אוזניים כרוניות, סינוסיטיס נזקי עישון וזיהום אוויר. בשנים האחרונות, ככל שמתבררים הנזקים הבריאותיים של צריכת תרופות מרובה, יותר ויותר הורים מנסים להימנע ככל האפשר משימוש יתר בתרופות - עבורם ועבור ילדיהם.  כהורים לילדים קטנים אשר סבלו מבעיות בדרכי הנשימה ראינו לנכון לחפש דרך שתתן מענה טבעי לטיפול בילדינו יגענו ומצאנו ואנחנו משתפים גם אתכם!החזון שלנו להוביל ולהטמיע את הטיפול בחדר המלח כחלק מאורח חיים בריא המבוסס על טיפול מונע ותפיסה שלמה של גוף ונפש.   מהו חדר מלח
חדר מלח (Salt Chamber) הינה שיטת טיפול המדמה אוויר מלוח בריכוז גבוה גם בחדר סגור תוך כדי יצירת מיקרואקלים מלאכותי המבוסס על פרמטרים המאפיינים את האקלים במערות המלח. החדר נבנה באמצעות לבנים של מלח אשר יובאו במיוחד לשם כך ממכרות מלח בני אלפי שנים המצויים במזרח אירופה. לבני המלח מגיעים מעומק של כ 1000 רגל (300 מטר) מתחת לאדמה. הלבנים מוצמדות אחת לשניה בשיטת בניה מיוחדת הנותנת שטח פנים גדול ככל האפשר של לבנת המלח אל פנים החדר כמו כן מלח המרוסק מלבנים אלו מפוזר על כל רצפת החדר. חדרי המלח נבנים על ידי חברתנו על פי תקנים מחמירים של 1 קוב (1000 ק"ג) מלח לכל 2 קוב אוויר. חדר מלח ממוצע מכיל  כ 14-15 טון מלח בשטח חדר של 13-14 מ"ר. הלבנים פולטות רסס דק של מלח, בלתי נראה לעין, המכיל בתוכו רמה גבוהה של נתרן כלוריד, רווי ביונים שליליים ונקי מחיידקים ואלרגניים, מרכיבים אלו בשילוב טמפרטורה נמוכה יוצרים מיקרואקלים אשר נמצא כי השפעתו חיובית על בריאות מערכת הנשימה והגוף בכלל. ה"רסס" אשר נמצא בחלל האוויר חודר עמוק לתוך הסימפונות  סופח את הנוזלים ומסייע לשיפור הפרשת הליחה על ידי ניתוקה מדפנות הסמפונות של הריאה. כאמור הטיפול בחדר המלח אינו פולשני, המטופל מתרווח בכורסא נוחה ומפנקת, יכול לקרוא , לנוח לשכב או לשבת ופשוט לנשום את האוויר המצוי בחדר. 
    היסטוריה של חדרי המלח   מקור השם Halotherapy מגיע מן השפה היוונית,Halo  - מלח ו Speleos - מערה. על פי ממצאים מן העבר, הנזירים בתקופת ימי הביניים טיפלו באנשים הסובלים מבעיות נשימה במערות מלח. הנזירים היו טוחנים את הזקיפים אשר היו במערות ונותנים לחולים לנשום את אבק המלח שנוצר, כאשר חלקיקים אלו חדרו אל מערכת הנשימה של המטופלים הם דיווחו על הקלה בקשיי הנשימה. בתקופת מלחמת העולם השנייה, במהלך פשיטות האוויר על גרמניה, מערות המלח הפכו למקלטים נגד ההפצצות למספר חודשים. עם היציאה מן המקלטים, אנשים רבים אשר סבלו מאסתמה ושאר סיבוכים נשימתיים הצביעו על שיפור בסימפטומים שלהם. בגרמניה, שוויץ, הונגריה, בולגריה ויוגוסלביה מערות מלח שימשו כאמצעי טיפול טבעי, מאחר וליונים שליליים ישנה השפעה חיובית על בריאות האדם. ד"ר Felix Botchkowski, עובד של משרד הבריאות הממשלתי הפולני ערך מחקר על כורי מלח במערות, במחקרו הוא ציין את הממצא כי אנשים אשר בילו זמן רב במערות מלח, סובלים לעיתים רחוקות מאוד אם בכלל מבעיות נשימה. בשנת 1843 הוא פרסם ספר המפרט את ההשפעות החיוביות של "אבק" מלח. יורשו Mstislav Poljakowski  השתמש בממצאי המחקר על מנת להקים את קליניקת ה Halotherpy הראשונה בכפר Velicko ליד קרקוב. בברית המועצות לשעבר, הטיפול במלח התחיל בשנת 1968, כאשר הוקם בכפר Solotvino (carpathia) בית חולים ראשון בתחום אלרגיה על בסיסו של מכרה מלח. ההשפעה הטיפולית אומתה על ידי מספר חוקרים מתחומי  ביו - כימיה, אימונולוגים ומיקרוביולוגיה. הטיפול במלח נתן 6 חודשים עד 5 שנים של הפוגה בסימפטומים אצל מרבית המטופלים. השימוש ב halotherapy התפשט מן המערות לשיטת טיפול מודרנית יותר, שיטת הטיפול מיושמת מאז אמצע שנות ה-80 . חדרים מיוחדים - speleochamber - בנויים למטרה זו ובעצם מחקים את המיקרואקלים המאפיין את המערה בחדר סגור. קליניקות הפועלות בשיטת ה Halotherapy נמצאות ברחבי אירופה כגון: פולין, רוסיה, גרמניה, אסטוניה, פינלנד, איטליה, ישנם קליניקות טיפול גם באוסטרליה ובקנדה. 
צוות חדרי המלח קרית חיים
מחכה לארח אותכם בסניף החדש
ברח' משה שרת 52 קריית חיים מזרחית
טל : 04-8422423
http://www.saltrooms.co.il
Email: office@saltrooms.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב