דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונות דרכים - המדריך לתביעת פיצויים 

מאת    [ 18/03/2009 ]

מילים במאמר: 317   [ נצפה 1959 פעמים ]

תאונות דרכים מתרחשות במדינת ישראל בתדירות גבוהה ומעורבות בתאונת דרכים היא אירוע מטלטל אשר בנסיבות מסוימות עלול להשפיע רבות על מהלך החיים. בין אם כתוצאה מהתאונה נותרת נכות כלשהי ובין אם הנזקים הרפואיים שנגרמו בעקבותיה ניתנים לטיפול מלא, מדובר לעיתים בטיפולים רפואיים הכרוכים בזמן רב, בסבל גופני ונפשי ובתקופת החלמה שעשויה להיות ארוכה. זאת בנוסף להיעדרות מהעבודה ונזקים לטווח הארוך. כל אלו עולים כסף, לרבות בגין הוצאות לצורך מימון הטיפולים הרפואיים והנסיעות כתוצאה מאובדן ימי עבודה של הנפגע .



המפתח להתמודדות עם עלויות תאונות דרכים היא הגשת תביעת פיצויים בגין נזקי גוף. תביעות נזקי גוף, בגין מעורבות בתאונת דרכים, הן תחום משפטי סבוך ומורכב ולפיכך לפניכם מספר עצות שיסייעו לכם בטיפול נכון בתביעת הפיצויים-

· פניה מיידית לטיפול רפואי- ישנה חשיבות גבוהה לפניה לקבלת טיפול רפואי סמוך ככל האפשר למועד התאונה. במקרים רבים נפגעי תאונות דרכים חשים את הכאבים רק לאחר מספר ימים, בעיקר אם המדובר בפגיעות גב וצוואר. לכן, חשוב לפנות סמוך ככל האפשר למועד התאונה לחדר המיון או לקופת-חולים.

· תיעוד הטיפול הרפואי- תביעות פיצויים לאחר תאונות דרכים בגין נזקי גוף חייבות להיות מגובות במסמכים המעידים על הנזקים שנגרמו ועל הטיפולים הרפואיים שניתנו בעקבות התאונה. חשוב לשמור על כל מסמך רפואי, תוצאת בדיקה, צילום או בדיקת הדמיה כדי לבנות תשתית לחישוב גובה הפיצויים בתביעה.

· תיעוד ההוצאות הנוספות- תביעות לפיצויים לאחר תאונות דרכים כוללות גם את ההוצאות הנלוות, הסעות לטיפולים, עזרה בבית, ציוד רפואי לטיפול בבית וכד' ולכן חשוב לתעד גם אותן לצורך הגשת התביעה.

· פניה לעורך-דין- תביעות פיצויים לאחר תאונות דרכים הן תביעות מורכבות הדורשות היכרות רחבה של תחום הנזיקין וניסיון בטיפול בתביעות נזקי גוף הכוללות ביו היתר תביעות פיצויים בעקבות תאונות דרכים. לפיכך, לנפגעים בתאונות דרכים, כדאי ואפילו רצוי להעזר בעו"ד המתמחה בתביעות פיצויים לפי חוקי הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.



המידע במאמר זה הוא כללי וראשוני בלבד ואינו מיועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי וכיוצ"ב ו/או כתחליף לייעוץ משפטי וכיוצ"ב לכל מקרה ונסיבותיו הדברים נכונים למועד כתיבתם ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.
משרד עורכי דין אדליה סולברג - רשלנות רפואית, נזקי גוף, תאונות דרכים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב