דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון מוחי- הדרך הטבעית להצליח לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 822   [ נצפה 1964 פעמים ]

רוצה להרזות ולשמור על המשקל? הגיע הזמן להתחיל קודם כל לאמן את המוח שלך!

תעשיית הדיאטות המשגשגת בעולם וגם בישראל מגלגלת מיליונים בזכות כל אותם אנשים שמייחלים להיפטר ממאגרי השומן בגופם וכמה שיותר מהר הרי זה משובח.

תמציות צמחים, כדורי פלא, מדכאי תיאבון ומשקאות קסם מבטיחים הרים וגבעות לכל אותם מיוסרי משקל עודף שתולים תקוות רבות בהבטחות הפרסום שעוטפות את המוצרים הללו - וגורמים לציבור ה"מדיאט" (על משקל ה"משוטט) לפנטז על אותו רגע בו יעלו על המשקל ויחזו בלא יאמן- במספר הקטן מעת לעת.

מרכז הבריאות הארצי באמריקה מעריך כי כ 60 אחוזים מהציבור האמריקאי סובל מעודף משקל עד כדי סיכון בריאותם. תעשיית הדיאטה הענפה באמריקה מציעה אלפי מקורות מידע בניהם ספרים, תוכנות מחשב, קבוצות תמיכה ולמעלה מ - 20000 שיטות שונות והצעות לדיאטה. הבעיה החמורה היא שמהר מאוד מתבדה הציבור ומגלה כי מהר מאוד מעמיס גופו בחזרה את הקילוגרמים שנשרו מעליו באופן זמני ויתרה מכך- לעיתים הוא מעלה יותר ממה שהוא הצליח להוריד.

John Assaraf בספרו:

Having It All: Achieving Your Life?s Goals and Dreams מסביר כיצד בני אדם יכולים לשלוט בתהליך ההרזיה באמצעות אימון מוחי.

לפי אסרף, מחקרים שנערכו בתחום המוח מוכיחים כי מוח האדם נוטל מקום חשוב ועיקרי בתהליך ההתנהגותי כולו וכי מקור השליטה לכלל התהליכים הקוגניטיביים נמצא באדם עצמו. אילו היו מבינים האנשים כיצד פועל ומתפקד מוחם אזי היו מבינים כי הדרך ה-כמעט ודאית להורדה במשקל מתחילה בקופסא שנמצאת במרום גופם-בראש.

ג''ון אסרף, אשר נחשב לאחד מהמומחים המובילים בעולם לביצועי - על, מציג מחקרים מדעיים שמראים שאזור נכבד במוח נשלט על ידי החלק שבו האדם שולט דווקא. אילו היה מבין האדם כיצד מוחו פועל היה יכול לשלוט על התזונה שלו ולווסת את התשוקות שלו לסוגי מזונות בהתאמה לצרכיו האמיתיים ומצליח לשלוט על המשקל שלו מבלי שיזדקק לעזרת מ"בחוץ".

אסרף טוען כי על מנת לשמור על משקל תקין לאורך זמן שקדם לו תהליך ירידה במשקל בעקבות דיאטה לצורך ירידה במשקל, לא מספיק לעשות פעילות ספורטיבית ודיאטה, יש לשלב הבנה מהותית של שליטה מוחית. רוצה להפטר מהמשקל לתמיד? למד לשלוט במוח שלך.

למעלה משמונים אחוזים מהזמן מתנהג האדם בצורה אוטומטית לחלוטין ובלתי מודעת. אם ילמד האדם לשלוט בתת המודע שלו יוכל גם לשמור על משקל תקין ולא יעלה בחזרה את הקילוגרמים שנשרו מעל גופו במהלך דיאטה. במוח נמצאת קבוצת תאים ( amygdale ) שלא מסמפטים במיוחד נקיטת שינויים והם דואגים לשלוח לך מסרים, תשדורת מוחית, בכל פעם שהאדם ינסה לנקוט בשינוי פיזיולוגי כלשהו.

כלומר בכל פעם שתנסה להתחיל בדיאטה חדשה המאופיינת בשינוי הרכב התפריט הישן שלך- יאותת לך המוח לחזור מיד להרגלי התזונה הישנים שלך ואתה מבצע פקודה זו מבלי להיות מודע כלל כי הנך מסוגל לשלוט בה. הדבר משול לטרמוסטט הקבוע במזגן הביתי שלך- ברגע שהחום עולה יתר על המידה הנורמאלית- שולח הטרמוסטט פקודה להפסיק את החימום אוטומטית עד לחזרת החדר לטמפרטורה הרגילה השוררת בו ובאופן טבעי אתה מקבל את השינוי ללא התערבות או נקיטת עמדת נגד.

הרגלים נוצרים על ידי האדם עצמו. אותם הרגלים מוטמעים במוח האדם על ידי האדם עצמו במהלך חייו ומרגע זה ואילך הוא תושב קבע שמכתיב בצורה אוטומטית התנהגות רוטינית של אדם.

המסקנה היא פשוטה והגיונית- אם אתה לא אוהב את המשקל הנוכחי שלך, אתה חייב לשבור את התבניות הישנות וההתניות הישנות ברמה הלא מודעת של המוח או שפשוט תצטרך להשלים עם תופעת האקורדיון הידועה לרבים ממבצעי הדיאטות- פעם עולים במשקל ופעם יורדים וחוזר חלילה, ומיותר לציין את כאב הלב הנלווה לתהליך הכושל.

תקופה בת חודש ימים של אימון מוחי תפתח שליטה עצמית ותאמן את המוח על מנת להשיג תוצאות קבועות וארוכות טווח של ירידה במשקל ועל שמירתו. אחת השיטות לאימון המוח היא דמיון מודרך- האדם יכול לדמיין עצמו מגיע למשקל היעד המיוחל ויתחיל להאמין בו תוך מחיקת המראה הישן של גופו המוכר לו זה מכבר. התמדה בתרגולים אלו יגבירו את הסיכויים לחוות ירידה במשקל מהירה יותר.

שיטה מומלצת נוספת לאימון המוחי היא כתיבת משפטים בעלי מהות הצהרתית חיובית . שיטה זו מעמידה את המציאות הרצויה מול עיניך באופן בולט לעין בדיוק כמו לרשום על דלת המקרר בביתך תזכורת לצורך ביצוע משימה כלשהיא.

הביצוע הוא פשוט: במקום בולט לעין רשמו את אחוזי השומן הרצויים בגופך ואת משקל היעד הנכסף בלשון הווה. חזרו על הכתוב בקול רם יום ביומו משך חודש ימים לפחות. לדוגמא: אני שוקלת 52 ק"ג ואחוזי השומן בגופי הם 22 אחוזים. אני נראית מעולה ומרגישה מעולה. אני מרוצה מהגוף שלי ושלמה עם המצב בו אני נמצאת.

פעולה זו מאמנת את הצד הלא מודע במוח להאמין בנאמר על ידך- בעיקר משום שאותו צד חסר תחושת זמן ריאלית הוא אינו מבדיל בין זמן הווה עבר או עתיד ופה מתחילה פעולת השכנוע התת מודעי ויגרום לכך שמה שנמצא על המקרר שלך יהפוך לאמיתי ומוחשי תוך זמן קצר. לא נותר לך אלא לגזור תמונה מעיתון של אנג'ילינה ג'ולי או בראד פיט להרכיב תמונת ראש שלך ולהתחיל לדקלם את השורות הכתובות שקבעתם מתחת לצילומים. שטיפת המוח תלויה בכוונות הרציניות שלך. אנחנו לא ניסינו את זה עדיין אך קבוצות הניסוי של מבצעי המחקר הוכיחו את ההשערות מדעית ואוששו אותן. מה שבטוח מהפעולה הזו לא משמינים - הנייר והתצלום דלי קלוריות לחלוטין.

מאמר זה מבוסס על הספר:
Having It All: Achieving Your Life?s Goals and Dreams by John Assaraf



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב