דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השמנה אצל ילדים בהשפעת ההורים 

מאת    [ 13/03/2009 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2445 פעמים ]

הילד שמן? כדאי שתבחנו טוב טוב את הרגלי התזונה שלכם. אנשים שמנים שסבלו ממשקל עודף מאז שהיו ילדים בהחלט יכולים לכוון אצבע מאשימה אל הוריהם, כך לפחות לפי מחקר של חוקר בריטית בשם אן-מארי אולארי. החוקרת מפרסמת בעיתון החדשות הבריטי The Guardian את מחקרה בו היא מעלה נתונים שאספה המקשרים בין הרגלי האכילה של ההורים לבין בעיות השמנה אצל הילדים.

בבריטניה קיימת בעיית השמנה מאוד גדולה כבר כמעט עשור. הבריטים הגיעו למצב של אי יכולת לעבוד עקב משקל עודף, והכסף שמשולם למי שמוגדר כ - 'נכה שומן', וכן, יש הגדרה חוקית כזו באנגליה, יוצא מכספי משלמי המיסים. אין פלא, אם כך, שתוכניות דיאטה שמוקרנות בטלוויזיה המקומית שלהם הן פופולאריות כל כך. אחת מהתוכניות הפופולאריות יותר המשודרת בערוץ ה BBC הבריטי היא זו שלוקחת משפחה שלמה ועובדת איתה על הרזיה בצורה של הקניית הרגלי חיים בריאים יותר ותזונה נכונה.

אן-מארי אולארי דווקא אינה מציגה פסימיות במחקרה. לפי המסקנות שלי ניתן להתגבר על בעיית השמנה אצל ילדים על ידי תזונה נכונה ודפוסי חיים בריאים אצל ההורים.

אך אן-מארי לא הייתה הראשונה שהתייחסה לקשר הזה שבין השמנה אצל ילדים לתזונת ההורים. תוכנית מוצלחת לתמיכה בהרזיה אצל ילדים בשם 'להתחיל עם אורח החיים הבריא שלנו' שמורצת בממלכה הגדולה כבר משנת 2003 באזור ליברפול, מסייעת להורים וילדים רבים לשנות את הרגלי החיים שלהם לבריאים יותר ולהגיע למשקל הרצוי תוך שמירה עליו.

התוכנית הזו הוקמה על ידי אישה בשם פאולה ווטסון לאחר שמחקרים שנערכו באזור גילו כי בתוך כ 6 שנים בלבד עלה שיעור ההשמנה של ילדי האזור בכ 25% אצל ילדים בגילאים שבין 9-10. ילדים אלו הוגדרו כסובלים מעודף משקל. לפי תוכנית זו הטיפול בבעיית ההשמנה אצל הילדים מתחיל בהורים ואף בסבים של אותו הילד בבית בו הוא חי.

פאולה ווסטון, מומחית לרפואת ילדים ופעילות גופנית אצל ילדים, מסבירה כי ההשמנה הינה תוצר של דורות הגוררים עימם תזונה לקויה והרגלי חיים לא בריאים. אם הסב יושב כל היום על הספה, מול הטלוויזיה ואוכל ג'אנק פוד ומזון עתיר שומן, סביר להניח שהוא העביר את הרגלי החיים הללו גם לבנו אשר העביר אותם לבנו שלו. לא סביר שילד להורים שאינם פעילים מבחינה גופנית ואשר צורכים מזון לא בריא בכמויות לא סבירות ייצא אדם ספורטיבי אשר אוכל מזון בריא ומזין.
נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברה לקידום אתרים, עבור ד"ר ווסק מומחה הרזיה ודיאטה המלמד כיצד ניתן להשיג את המשקל הרצוי על ידי תזונה נכונה ושינוי הרגלי החיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב