דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור קורס פסיכומטרי 

מאת    [ 12/03/2009 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 3423 פעמים ]

איך בוחרים קורס פסיכומטרי? 

כולנו רוצים לבחור בקורס הפסיכומטרי שיכין אותנו בצורה הטובה ביותר לבחינה הפסיכומטרית ויבטיח לנו את הציון הגבוה ביותר. ומכיוון שהמבחר הוא גדול, השאלה היא- איך בדיוק עושים את זה?

תחילה, חשוב לציין שכל הקורסים מכינים את הנבחנים למבחן הפסיכומטרי, ואין קורס שהוא "הכי טוב". כיוון שלכל אחד יש יכולות והרגלי למידה שונים, הצרכים משתנים מנבחן לנבחן. מי שרגיל ללמוד לבד, יעדיף הסברים כתובים והרבה חומר לתרגול. לעומתו, יהיה מי שיעדיף יחס אישי וזמן לבד עם המדריך.

מכוני הלימוד השונים, מפרסמים לרוב את ממוצע הציונים של הבוגרים, כדי להראות שהבוגרים שלהם מצליחים יותר, אך למעשה אין להם שום דרך לבדוק את ציוני התלמידים בבחינה עצמה, והם ניזונים ממה שהתלמידים מספרים (או לא מספרים) להם.

אז מהם הפרטים שכן כדאי לשים לב אליהם, כשאתם באים לבחור את הקורס הפסיכומטרי?


מדריך -
 זהו אחד הפרמטרים החשובים, אם לא החשוב ביותר בקורס. בכל בי"ס יגידו לכם שהמדריכים  שלהם הכי טובים, אך בכל מקרה חשוב לבדוק מי יהיה המדריך הספציפי שלכם. (אחרי הכל, מי שיכין אתכם לפסיכומטרי הוא לא בי"ס, אלא המדריך עצמו...) לכו לשיעור ניסיון אצל המדריך, תבדקו האם אתם מתחברים אליו ודברו עם התלמידים שלו בהפסקה.

משך הקורס -  יש חשיבות רבה למשך הקורס הפסיכומטרי וככל שמשך ההכנה יהיה ארוך יותר, כל תצליחו להוציא מעצמכם יותר. רוב קורסי הפסיכומטרי נמשכים כחודשיים-שלושה. ולאחרונה, התחילו להופיע קורסים ארוכים יותר של שלושה וחצי וארבעה חודשים.  

שעות-  כיום רוב קורסים הפסיכומטרי הם פחות או יותר בהיקף דומה, של 150-200 שעות שעון. כדאי לשים לב שחלק מהמכונים, מפרסמים את משך הקורס שלהם בשעות אקדמיות. על מנת להשוות בין קורסי הפסיכומטרי השונים, עליכם להפוך את מספר השעות לאותו סוג. (שעה אקדמית נמשכת 45 דק'. כך בכדי לעבור משעה אקדמית לשעה רגילה, עליכם לחלק את מספר השעות ב- 4 ולהכפיל ב-3.)  

מספר התלמידים בכיתה- מספר התלמידים משפיע על קצב השיעור, ועל היחס האישי שהמדריך יכול לתת לכם. ברוב קורסי הפסיכומטרי מספר התלמידים נע בין 20 ל-40 בכיתה. כשבחלק מהמכונים  מציעים גם קבוצות תרגול קטנות, שיחות אישיות ומפגשים עם המדריך מעבר לשעות הלימוד, על מנת לשמר את היחס האישי.

מעקב אישי -  כיום, ברוב הקורסים יש מעקב אישי אחר התלמיד (שיחות אישיות, תוכנית עבודה אישית, שיעורים פרטיים ועוד) כשבחלקם המעקב נעשה באמצעות המחשב. ברגע שאתם מתרגלים דרך האינטרנט, המדריך יכול לעקוב אחר ההתקדמות שלכם, ולדעת בדיוק אם עשיתם שיעורים, אם תרגלתם מספיק, והיכן אתם מתקשים.  בקורסי פסיכומטרי בהם אין תרגול און-ליין, המעקב נעשה באמצעות בחנים המחולקים בכיתה.  זה לא פחות טוב, זה פשוט יותר עבודה למדריך...  

איסוף מידע -  כיום יש מידע רב אותו ניתן לאסוף באינטרנט. מקור מידע בולט הינו אתר פסיכו בו יש מידע על כל המכונים וכמובן פורום בו ניתן להתייעץ עם תלמידי פסיכומטרי בפועל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב