דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בעלוקות רפואיות - טיפול אלטרנטיבי המכונה הירודותרפיה 

מאת    [ 12/03/2009 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 8472 פעמים ]

בעולם המערבי קיימת כיום מגמה הולכת וגוברת של שימוש בעלוקות רפואיות במסגרת טיפולים משלימים הירודו-תרפיה. שיטת ההירודו-תרפיה נכללת בתחום הרפואה האלטרנטיבית ומשמשת לטיפול בבעיות רפואיות שונות ורחבות. בין המחלות בהן נעשה שימוש בתחום זה נמנות דלקות פרקים, שיקום רקמות לאחר ניתוח, הפגת כאבים בגוף , הורדת כולסטרול ועוד. שיטה זו מכונה כאמור הירודו-תרפיה. ברחבי העולם כבר קיימת הכרה לגבי יעילותם של טיפולים אלו. ההירודו-תרפיה נחקרת כיום במוסדות שונים בעולם ותופסת תאוצה בהיקף כלל עולמי. מחקרים עדכניים מראים על שימושים חדשניים לטיפול ע"י העלוקות הרפואיות.
בבסיס הירודו-תרפיה והעלוקות הרפואיות נמצאת העובדה כי הריר של העלוקה מכיל תערובת חלבונים בעל ערך בריאותי יוצא דופן. יתר על כן, חוקרים סוברים כי בנוסף לכך מכיל ריר העלוקה הרפואית מולקולות אנטי דלקתיות רבות. הפרוטאין שמכיל ריר זה מהווה מפתח חשוב בתהליך עיכוב קרישת הדם.
ההתעניינות הרבה של מדענים בנושא מלווה בפעילות ביו - רפואית מסחרית: חברת ביופארם, חברת תרופות בינלאומית, מתמחה בהשבחת זני העלוקות למטרות רפואיות ברחבי העולם לצורך טיפול משלים זה. 70,000 עלוקות רפואיות מיוצרות בחברת תרופות זו מידי שנה. רובן משמשות לטיפולים באנשים הנמצאים לאחר התאוששות מניתוח, או הסובלים מסוגי בעיות רפואיות שונות.
על פי מחקרים אשר נערכו לאחרונה נמצא כי ביכולתן של העלוקות להקל על הכאבים הנלווים לדלקת מפרק העצם ולשקם את יכולת התנועה. עדיין לא קיימת תשובה וודאית לגבי מה גורם לעלוקות להוות חומר משכך ומשקם לדלקות פרקים, אך מדענים סבורים כי התשובה טמונה באותו פרוטאין שנמצא בריר העלוקות הרפואיות ולפיכך הם מנסים להפכן לחומר מלאכותי בכדי להשתמש בו בקליניקות.
הטיפול בעזרת עלוקות אולי עשוי להיתפש כפרימיטיבי, אולם בימים אלו הן מהוות חלק נכבד מעולם העסקים בתחום הרפואה. לצד השבחת העלוקות בבריטניה ושימושם הנרחב שם, בארצות הברית עצמה משתמשים בכ- 10,000 עלוקות מידי שנה.

לבני אדם ולעלוקות ישנה היסטוריה ארוכה יחדיו. ציורי עלוקות נמצאו על דפנות קברים מצריים עתיקים וקיימת סברה כי קיסר רומא מרכוס אורליוס נהג להשתמש בהן לצורך הקזת דם רפואית כ- 1,500 שנה מאוחר יותר. במאה ה- 19 רופאים האמינו כי עלוקות מנקזות מהגוף דם מזוהם ובכך מונעות מחלות ונהגו להשתמש בהן לטיפולים רפואיים נרחבים ביותר.

כאשר התפתחה הרפואה המודרנית השימוש בעלוקות דעך. זאת עד שנת 1960, כאשר רופאים גילו את הפוטנציאל שלהן בסיוע לניתוחים וסקולריים (של כלי דם) . איחוי ורידים קרועים במהלך ניתוח עשוי להיות בעייתי לפיכך תפקוד זרימת הדם בורידים לקוי וכתוצאה מכך הרקמות בגוף אינן מקבלות אספקת חמצן, דבר הגורם למות התאים. עלוקות עשויות למנוע זאת ע"י שאיבת הנוזל המיותר ובכך מקנות לגוף אפשרות לשקם את תפקוד זרימת הדם בורידים.

הידעתם,80% מתוך 62 מרכזים לניתוחים פלסטיים בבריטניה אשר נדגמו שילבו שימוש בעלוקות רפואיות לצורך שיקום רקמות במהלך חמשת השנים האחרונות !

2 חוקרים של תחום ההירודו-תרפיה מאוניברסיטת "Duisburgessen" בגרמניה בשם מייקלסון ודובוס, מציינים במחקרם כי נשיכות של עלוקות עשויות להוות כחומר מאלחש לתגובת המוח לתחושת הכאב. הדבר משול לפעולת הדיקור הסיני.אולם בניגוד לדיקור סיני שמצריך סדרה של טיפולים בכדי שההשפעה תהיה אפקטיבית, מספיק טיפול אחד באמצעות עלוקות בכדי להשיג השפעה ארוכת טווח.
"עלוקות לא רק לוקחות, הן גם נותנות" מסביר דובוס. בנשיכת עלוקה מוזרק לגוף קומפלקס של פרוטאין הנמצא בריר העלוקה, דבר שיכול להסביר את ההשפעה הבריאותית של היצור. חוקרים סוברים כי ריר העלוקה מכיל מולקולות אנטי דלקתיות רבות.
חוקרים עובדים כעת על בידוד ואפיון ההשפעות התרופתיות המצויות בריר העלוקות בתקווה לשכפל את הרכיבים הפעילים בכדי לייצר תרופות. עד אז אלפי עלוקות רפואיות ימשיכו לנשוך ולרפא...
נטלי קרן מטפלת מוסמכת ברפואה משלימה ומטפלת במרפאת הירודותרפיה. השיטה הבטוחה לטפול בבעיות ורידים בולטים, טחורים, מערכת עיכול,דלקות פרקים וכאבי גב - טיפול בעלוקות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב