דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות קטן לחשוב כמו גדול ולהגיע רחוק 

מאת    [ 12/03/2009 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2372 פעמים ]


הידעת שמשרד התמ"ת מגדיר עסקים קטנים כאלו המגלגלים הכנסות של עד 5 מיליון ש"ח בשנה? נכון שאתה מרגיש עכשיו זעיר במיוחד? אל תיתן לנתון זה לדכא אותך, זכור כי הצלחה בעסק אינה תמיד צמיחה למימדי ענק, התרחבות לרשת או הקמת איגוד. בכדי להרגיש ש"עשינו זאת" מיליונים בודדים יספיקו.
המחקרים אינם לטובתנו הנתונים מראים כי יציבות העסקים הקטנים והבינוניים בישראל היא מהנמוכות בעולם, בשנתיים הראשונות לקיומו של העסק שיעור ההישרדות עומד על 58%. ממחקר שפרסם באחרונה BDI עולה כי מתוך עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים שמוקמים מדי שנה, פחות משליש מהם שורדים את שנתם החמישית. נתון מעניין במיוחד עולה מהניתוח המחקר אשר ממפה את הגורמים המהותיים ביותר להישרדותם של עסקים ואלו הם: שיווק (יכולת לפרסם, פילוח ואיתור לקוחות וערוצי שיווק), גורמים פיננסיים (בעיקר מימון לטווח קצר ואשראי בנקאי), ניהול ויכולות אישיות ומקצועיות ואחרון: ניסיון של בעל העסק.
בעיות נפוצות נוספות של עסקים קטנים מתבטאות במחסור בידע בנושאי חדשנות וטכנולוגיה, קשיים בגיוס מקורות מימון, מחסור בנגישות למידע, בירוקרטיה ועוד... אומנם אלו בעיות מתחומים שונים אך שלובות הן זו בזו באופן הדוק וזה שישכיל לפתור אותן סיכויי ההישרדות שלו יגדלו.

כעת, כאשר המידע הנ"ל בידינו מה נוכל לעשות על מנת לגדול, לצמוח ולגבור כנגד כל הסיכויים על האיומים הרבים הסובבים אותנו?

העובדה שאני עסק קטן המוגבל במשאבים לא חייבת להיות מרפה ידיים ולגרום לי לוותר מראש על התחרות. התשובה היא: לחשוב כמו גדול!

- תוכנית עסקית - לא לפעול מתחושות בטן, הכן תוכנית עסקית מפורטת ומוגדרת, תחושות בטן הן טובות בהזדמנויות מגוונות אבל בהימור הגדול של חייך אין מקום לתחושה בלבד, בסס אותה בנתונים.
- תכנון מוקדם - לא חיים מיום ליום ונותנים לעסק לזרום. יש לבנות יעדים, לתכנן את הצעדים. ציירו את המפה שלכם אשר תוביל את העסק אל עבר היעד והיערכו בהתאם: תקציבית, שיווקית, חומרי גלם, מקום איחסון, כוח אדם וכדומה.
- בחן כל הזמן את השוק - מה הקהל שלך רוצה? מה הצרכים שלו? האם אתה מעניק לו את הצורך? תהיה ערוך ומסוגל להתאים את עצמך לשינויים.
- בדוק את מתחריך - לרוב אני שומעת את האופטימיים האומרים "לכולם יש מקום", אופטימיות היא אומנם תכונה חיובית אבל הייה גם מציאותי ובחן את האפשרויות העומדות בפני הלקוח שלך והייה חכם כפליים.
- השקיעו בשיווק - עסק עלול לקום וליפול על שיווק. ידוע כי מוצר או שירות טובים ללא שיווק נכון יכולים מאד לא להצליח לעומת מוצר דומה פחות טוב עם מערך או קונספט שיווקי מעולה שיכול להוביל את העסק לגבהים חדשים. על כן השקיעו בשיווק: זמן, כסף ומחשבה מעמיקה. כאשר איש מכירות מציע לך פרסום במדיה שלו בחן את ההצעה אל מול התוכנית שהכנת מראש, בדוק את היעדים, מטרות, מסרים ובחן את האופציה בהתאם להם. אל תשקיע בשיווק שהוא "על-יד", "בערך" או "גם " מגיע לקהל היעד שלך אבל לא בעיקר - בחר את האפיק המדויק וכך תגיע למטרה מהר יותר.
- מקצועיות - התמקצעו בתחום שלכם, רכשו השכלה, צאו להשתלמויות, בקרו בתערוכות בתחום עיסוקכם כך תוכלו להיות מובילים בתחומכם. היעזרו בעזרה מקצועית בתחומים הזרים לכם, אל תנסו לבצע הכול בעצמכם כי החובבנות תשפיע על העסק כולו ועל המסר שיעבור ללקוחות.
- התמדה - התמד בשיווק, במקצוע, במוצר/שירות או במקום. הערך מראש באמצעות התוכנית העסקית והשיווקית במשאבים כספיים לתקופה הראשונה הקשה. הלקוחות מעדיפים מקום שאפשר לסמוך עליו, שיהיה שם כשיצטרכו אותו. כך בונים מותג בהתמדה ולאורך זמן.
- הנאה לצורך הנעה - אל תשכחו ליהנות מהעבודה, בחרתם מרצונכם החופשי לעסוק בתחום היקר ללבכם, מקצוע בו אתם טובים אז הראו ללקוח את האהבה הזאת והוא כבר יבין.
מיכל גליקמן בעלים של - MMS-Michal Marketing Solutions משרד לייעוץ וייצוג שיווקי לעסקים קטנים. יועצת במאגר היועצים של משרד התמ"ת לחונכות שיווקית. מעניקה ייעוץ בנקודות מפנה ומשבר, כתיבת תוכניות עבודה ושיווק ב- outsourcing. http://www.mms4biz.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב