דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פאנטום הלב 

מאת    [ 12/03/2009 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 3094 פעמים ]

הגעתי לשם במקרה. ישבתי ביום שישי בלילה, בחוץ ירד גשם, השמים הוארו בברקים שמיד אחריהם שאגו רעמים, היה מאוד רועש בחוץ, רעש כזה לא מאורגן, כמו להקה שאיבדה את המנצח שלה שאיבד את המקל שלו. שתיתי ועישנתי ותהיתי ובהיתי בריק. התחלתי לקרוא, אבל הקצב היה פסקה ברבע שעה, הנחתי את הספר, שמתי מוזיקה, אבל היא רעשה לי מיד. הסרט היחידי שהיה בנמצא היה "מועדון קרב". אולי הפעם העשירית, אבל צפיתי מרותק. הפעם שמתי לב בעיקר לסצנה בה הגיבור מתחרה עם גיבורת המשנה על קבוצות תמיכה אליהם הם ילכו, חולי סרטן, נרקומנים, אלכוהוליסטיים אנונימיים ועוד. נגמר הסרט. השעה כבר ארבע, גם האלכוהול בדמי לא השפיע על מידת עירנותי, כבר לילה שלישי מאז שזה קרה שעיניי לא נעצמות. פותח את עיתון סוף השבוע, ערימה בלתי נגמרת של ניירות שלרוב אינן מנת חלקי ואיני קורא, אבל המתדלקת זרקה לי אותו היום באוטו מאחורה כשלא שמתי לב. פותח בצורה אקראית את אחד המוספים בעמוד האחרון, שם אני רואה רשימה של קבוצות תמיכה. נפגעות מין לצד נשים מוכות, בני נוער ליד מחלות כרוניות, קושי תפקודי מעל קבוצות של שכול ושם למטה, הרחק מכל הקבוצות מתחת לפרסומת של מכונית פיג'ו חדשה מופיעה קבוצה תמיכה של סובלים מכאבי פאנטום. יש כתובת, בדרום העיר, אין טלפון. אני גוזר את המודעה בידי, מניח אותה על השולחן במטבח, נכנס למיטה ונרדם.



יום שני בערב אני מגיע. בניין ישן מאוד, כתובות גראפיטי מעידות שאוהדי הפועל תל אביב היו פה, בלומפילד ק"מ מפה. אני נכנס לכניסה עם דלת ברזל, יש שלט מנייר עם חץ עליו: "לקבוצת התמיכה", אני מתחיל לטפס במדרגות המלוכלכות, חתול שחור קופץ מהחושך ומקפיץ אותי, מגיע לדלת לבנה, היא חצי פתוחה, נכנס פנימה, 7 נשים וגברים כבר יושבים במעגל, אחת מחברות הקבוצה קולטת אותי בעיניה, מתרוממת, מחייכת, מיד אני קולט שהיא קטועת יד שמאל עד למרפק, היא מזמינה אותי למעגל. אני מציג את עצמי ומיד רואה שני קטועי רגל, עוד שני קטועי יד, חייל ללא כף רגל, ואישה מבוגרת ללא שלוש מאצבעות ידה הימנית.

כולם מתחילים לדבר לפי סדר אקראי על כאב. כאב פאנטום. מבין מהר מאוד שהכאב המוזר הזה הוא לא כאב רגיל, המוח משדר כאב של אובדן, של חוסר, משדר עצב על דבר שהיה ואיננו. מטרת הקבוצה היא לחבק, אבל גם להסביר שהמוח לא יפסיק לשדר את הכאב עד שנבין ששם מקורו וזה אם נבין שהאובדן הוא היסטוריה וצריך להתמודד ולהמשיך.

כולם סיימו לדבר, כל העיניים הופנו אליי, לרגעים ארוכים במהלך הפגישה הרגשתי שהגעתי לקבוצה הנכונה, אבל מבטיהם שחיפשו איבר קטוע בגופי מערער בי את ההרגשה והמחשבה ואני קצת חושש מהתגובה הקבוצתית. יעל, זו שקידמה את פניי, פונה אליי בחיוך היפה שלה, חיוך כל כך שלם שמוחק באחת את חוסר שלמות גופה: "אתה רוצה לשתף אותנו בכאב שלך?" אני מביט בה, מעביר את מבטי בין יתר חברי הקבוצה: "חברה שלי, נועה, עזבה אותי, לפני ארבעה ימים, הכאב נוראי, אני לא מצליח לישון, אני יודע, כמוכם, שהלב שלי נעלם איתה, אבל משום מה אני עדיין מרגיש אותו פועם בקרבי."


© כל הזכויות שמורות לשרון אבני 2008 - 2009
"מילה טובה" - כתיבת תוכן לכל מטרה.
http://www.right-word.co.il/

"אבני דרך" - הבלוג של שרון אבני
http://cafe.themarker.com/view.php?u=67448



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב