דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות בכרטיסי אשראי בעידן המודרני 

מאת    [ 06/03/2009 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2690 פעמים ]

כרטיס אשראי הינו שם ישראלי שהודבק למה שבחו"ל קוראים לו כרטיס חיוב. כלומר, אמצעי תשלום איתו אנחנו מחויבים על רכישות שנעשה בכרטיס בתאריך מסוים, לאחר ביצוע הקנייה. עד לאחרונה היה נפוץ שימוש בכרטיסי אשראי בנקאיים רק בחו"ל, ולאחרונה התפתח גם בארץ . כיום ניתן למצוא בישראל גם כרטיס אשראי שנותן אשראי (הלוואה או מימון) באמצעות כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים מתגלגלים. גופים רבים מתחננים בפנינו שנאמץ כרטיס כזה לליבנו אבל לפני שנעשה זאת רצוי שנשאל את עצמנו האם באמת אנו זקוקים לכרטיס אשראי שכזה ושנוכל לבצע מעקב אחר התנועות המבוצעות בהם. אנשים רבים נוטים לקחת מספר כרטיסי אשראי שאינם באמת נחוצים להם ומסתבכים. היתרונות של כרטיס האשראי בא לידי ביטוי בתחומים הבאים: דחיית מועד החיוב - החיוב על הכרטיס (גביית הכסף מהבנק) מתבצע מאוחר יותר מאשר מועד הקנייה, בממוצע כ- 15 ימים אחרי. ניתן כמובן לדחות עוד יותר את מועד התשלום באמצעות פריסה לתשלומים .

פריסה לתשלומים בחינם - מקומות רבים מאפשרים לכם לקנות את המוצר כבר בחנות, אך לשלם עליו בשנים או שלושה תשלומים ללא ריבית פריסה לתשלומים בריבית (קרדיט). גם מקומות שלא מאפשרים תשלומים בעצמם, מאפשרים לרוב חלוקה של התשלום ל"קרדיט". זוהי דרך של חברת כרטיסי האשראי לפרוס את התשלום לכמה חלקים ולגבות מכם ריבית על החלוקה. הריבית נגבית רק בעבור התשלומים הדחויים. אם חילקנו סכום של מאה אלף ש' לשני תשלומי קרדיט של חמישים אלף ש"ח, נשלם ריבית רק על חמישים אלף מתוך כלל המאה אלף. תשלום הריבית הינו בהתאם לריבית הקרדיט המוגדרת בחברת כרטיסי האשראי (אמורים לדעת מהי) והינו לפי מספר החודשים שהחיוב נדחה.

צבירת נקודות או כפי שמכנים זאת גם, צבירת כוכבים - על פי חברת האשראי שלכם, על כל רכישה שביצעתם, אתם צוברים נקודות או כוכבים . הנקודות ניתנות בהתאם לגובה הקנייה, ככל שהקנייה גדולה יותר, כך נצברות יותר נקודות בכרטיס האשראי לזכותכם. נקודות אלו ניתנות להמרה להנחות או מתנות מרגע שהגעתם לצבירה מספקת.

הטבות בבתי עסק - כרטיסי אשראי שונים מעניקים הטבות בבתי עסק שונים. ההטבות משתנות מעת לעת ומכרטיס אשראי אחד לשני. כגון ביטוח נסיעות לחו"ל או הנחה משמעותית בכניסה לפארקים של הקרן הקיימת.

בהכנסנו לחנות נראה את הזבן מקליד על קופה רושמת לסליקת כרטיס אשראי או בשעה שנבצע עיסקה מקוונת באינטרנט , בה בעת, חברת הסליקה גובה עמלה עבור העיסקה אותה משלם המוכר. קיימות חברות שונות ההבדלים העיקריים בינהם הם שהן יכולות להוות כמעין שלב ביניים בתהליך הסליקה, כלומר להיות "הספק"- אותו גוף שעובד מול חברות כרטיסי האשראי, ובכך הן אלו המבצעות את חיוב כרטיס האשראי של הלקוח, מזכות את חשבון הבנק של בעלי החנות או האתרים ולאחר מכן מעבירים את הכספים שנגבו לחברה שרכשה את שירותיהם. אחד היתרונות העיקריים בשירותי סליקה מסוג זה, הוא ביטול הצורך בלהיות סוחר מוסמך בחברות האשראי הישראליות. חברות אלו בדרך כלל, מספקות גם את מנוע הקנייה כולו שלכאורה מספק פתרון מקיף יותר, אולם גורע בגמישות ובשליטת הסוחר.

האם ניתן לסמוך בוודאות על אבטחת השרתים ומה הם הסיכונים הכרוכים בהקלדת מספר כרטיס אשראי אל אתר אינטרנט של חברה לא מוכרת? ובכן, קיימים בשוק הישראלי מספר לא מבוטל של חברות המספקות שרותי סליקת כרטיסי אשראי לאתרי אינטרנט. יש לשים לב לאישורי הביטחון ואבטחת המידע שקיימים בהם, כאשר אופן הגבייה מבעל האתר הוא על בסיס עמלות פר - פעולה או אחוז מסך העסקה שמתבצעת דרך האתר שלו.

 לסיכום - כרטיסי האשראי מועילים גם ללקוח וגם לבעלי העסקים , רק לאחרונה פורסם שלאור המצב הכלכלי ומחנק האשראי במשק אושרה הוראת שעה בתקנות מע"מ המאפשרת לעסקים של נותני שירותים לדווח על בסיס מזומן לצרכי מע"מ וזה יגביר את מצוקת האשראי של בעלי העסקים וכאן יכול לבוא לעזרתם כרטיס האשראי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב