דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה בהתאמה אישית 

מאת    [ 05/03/2009 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 5810 פעמים ]

דיאטות יש הרבה מכל הסוגים ומכל המינים. אם מישהו מחפש דרך להרעיב את עצמו לא חסרות דרכים. ואולם עד כמה דיאטה כללית שכזו שהומצאה על ידי מישהו איפשהו, ושיכול מאוד להיות שעבור מי שהמציא אותה היא עבדה ועובדת, יכולה להיות אפקטיבית עבור דני מרעננה שרוצה להוריד 20 קילו ממשקלו? התשובה היא כמובן שהסיכוי הוא נמוך.

מדוע הסיכוי לרזות עם דיאטה שלא הותאמה אישית נמוך?

גוף האדם הוא אינדיווידואלי ומשתנה בהתאם לגנים, סביבה, הרגלי אכילה ומצב בריאותי כללי. בנוסף לזה, כל אדם מפתח טעם אישי למזונות מסוימים שהוא או היא יעדיפו לאכול או לא לאכול. הטעם האישי שלנו אינו רק גחמה ולעיתים קרובות מאכלים שנמנענו מלאכול אינם מתאימים לגופנו. אני אישית מכירה בחורה שכל חייה לא הייתה מוכנה לאכול בצל. לא משנה איפה וכמה, אם היה בצל במאכל היא לא הייתה אוכלת אותו. כשבגיל 30 היא עשתה בדיקה לאלרגיות היא גילתה שהיא אלרגית לבצל.

כמו כן, הרגלי החיים שלנו גם הם משפיעים על הדיאטה שתתאים לנו. אדם מאוד עסוק למשל לא יכול להתחיל להרכיב לעצמו סלט בשעת הצהריים או לבשל כל יום עוף.

כאשר אנו מתחילים דיאטה כללית שקראנו עליה איפשהו, כמו למשל דיאטה אטקינס או דיאטת כרוב, שתיים מהמוכרות יותר, אנו צריכים לקחת בחשבון שייתכן מאוד שסוג הדיאטה הזו לא יתאים לנו מסיבות כאלו או אחרות. תוכנית דיאטה אישית מאפשרת למרזה להרכיב לעצמו, יחד עם התזונאית או הדיאטנית שלו, תפריט דיאטה אישי לפי טעמו האישי ולפי הנתונים הפיזיים שלו.

כך למשל, אנשים עם בעיות כיבה או כיבה רגישה יקבלו בדרך כלל תפריט שמורכבת ממספר מנות קטנות לאורך כל היום. אנשים שרגילים לארוחות סדירות ושמנהלים סדר יותר עמוס יקבלו תפריט דיאטה המורכב משלוש ארוחות גדולות יותר ביום. הרגלים ישנים לא תמיד נחשבים להרגלי אכילה מגונים ולא תמיד הדיאטנית שלכם תנסה לעקור אותם. במקרים רבים ישולבו הרגלי האכילה שלכם יחד עם התפריט הדיאטטי שיקבע עבורכם. כך למשל אם אתם רגילים לאכול את הארוחה הגדולה שלכם דווקא בערב התפריט כולו ינווט בצורה כזו שיתאפשר לכם להמשיך בצורה שנוחה לכם.

דבר נוסף שמשפיע על קביעת תזונה נכונה בהתאמה אישית הוא רמת האנרגיה היומית שלכם. אצל רוב האנשים אם תוצג האנרגיה היומית על גרף היא תיראה כגל עולה ויורד כאשר נקודות הקיצון כלפי מעלה ומטה משתנות אצל כל אדם בזמנים שונים ביום. כך למשל, ישנם אנשים שדווקא בשעות הערב מרגישים נמרצים יותר ובמהלך היום הם לרוב עייפים. אצל אנשים אחרים הבוקר הוא הזמן הכי פעיל שלהם. הם קמים מוקדם וכמובן הולכים לישון מוקדם. איך זה קשור לדיאטה? ווכן, חילוף החומרים היא פעולה הדורשת כמות מסוימת של אנרגיה ולכן בזמנים בהם אנו מרגישים נמרצים יותר גם חילוף החומרים שלנו עובד טוב יותר. במקרה הזה תפריט דיאטה המותאם אישית יכוון את הארוחות הגדולות יותר לשעות בהן אנו מרגישים בדרך כלל יותר נמרצים.

לעיתים התזונאית תמליץ לאדם להצטרף לשקול קבוצות דיאטה במידה ומדובר באדם הזקוק למסגרת מסודרת בכדי להתמיד בתפריט הדיאטטי שנקבע לו.
נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברה לקידום אתרים באינטרנט, עבור מירי בלקין, מומחית דיאטה המעבירה קבוצות דיאטה ומספקת תפריט דיאטה אישי און ליין דרך האתר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב