דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צלילה בים התיכון 

מאת    [ 05/03/2009 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 5874 פעמים ]

צלילה, צלילה בים התיכון, דיג, שנורקל, חכה, צוללנים, הים התיכון, צלילה בפלמחים, צלילה בראש הנקרה, צלילה באשדוד, צלילה באשקלון, צלילה בתל אביב

צלילה היא תחביב לא זול ובהחלט מאתגר מבחינת מציאת מיקומים טובים לצלול. צוללנים שלוקחים את התחביב ברצינות אף משקיעים וטסים לימים רחוקים בכדי ליהנות מחוויית צלילה מרגשת יותר.

בארץ חופי הצלילה המוכרים יותר הם באילת. החו"ל הכי קרוב שיכול לספק גם כן חווית צלילה איכותית הינו סיני, יעד שבימינו הפך להיות פחות פופולארי מסיבות שכולנו מכירים. אבל לא תמיד אפשר לפנות מספר ימים בכדי לנסוע לאילת, אז מה עושים במקרה כזה?

מסתבר שחופי הים התיכון גם הם מספקים מראות עוצרי נשימה ומרגשים אף לא פחות מהמראות בים האדום. מדריך צלילה שיצא בהוצאת מפה לפני כשלוש או ארבע שנים מציג מספר אתרים בהם ניתן למצוא ספינות טרופות, מערות צלילה, ריפים מרהיבים ודגים יפים ומעניינים.

מה שחשוב לזכור בצלילה בים התיכון הוא מליחות המים. מים מלוחים יותר הם בעלי כושר ציפה גבוה יותר. בים התיכון המליחות נמוכה יותר ולכן תצטרכו פחות משקולות בכדי לצלול בצורה נעימה ונוחה. כמו כן הראות בים התיכון היא פחות טובה מאשר בים האדום. עדיף לבחור אתרים מרוחקים יותר מהחוף בכדי ליהנות מראות טובה יותר. תקופה טובה לצלילה בים התיכון היא בין ספטמבר לינואר.

ערים בהן ניתן למצוא אתרי צלילה יפים הן דווקא הדרומיות יותר - אשקלון ואשדוד. שם תמצאו בעיקר ספינות טבועות עם דגה מעניינת מסביבן. אתר צלילה מוכר מאוד שקרוב יותר למכרז הארץ הינו בחוף פלמחים. שם ניתן לצלול מקו החוף ולא נדרשת סירה בכדי להגיע לאתר מרוחק. הראות בחוף פלמחים נחשבת גם היא כטובה יותר יחסית לאתרי צלילה הקרובים לקו המים. זהו בהחלט מקום בו אפשר ליהנות גם עם שנורקל, למשנרקלים שבינינו. זהו אזור שנחשב גם מצוין עבור דיג וישנם צוללנים שמביאים איתם גם חכה או רובה חיצים בכדי לשלב את ההנאה עם הנאה.

קיסריה מציעה אתר צלילה מעניין המורכב ברובו ממבנים ארכיאולוגים. ניתן לבקר באתר ולקבל הדרכה מראש עם מידע מעניין על ההיסטוריה של המקום.

צפונה יותר, באזור ראש הנקרה קיים אתר צלילה מאוד יפה הכולל בעיקר צלילת מערות. אם יצא לכם לבקר באתר ראש הנקרה שמעל לקו המים, תוכלו להבין כמה יפים המראות גם מתחת לקו המים.

בקיצור אתרי צלילה יפים בים התיכון לא חסרים. אם לא מתחשק לכם לקנות את הספר אתם יכולים להיעזר בפורומים של צלילה וכך להכיר אתרים עם המלצות של צוללנים שכבר היו בהם.
נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברה לקידום אתרים, עבור דוגית, מרכז צלילה ודיג עם דגמים מקצועיים של חכה, שנורקל וכל סוגי הציוד הימי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב