דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתכונן לטיול בסין 

מאת    [ 03/03/2009 ]

מילים במאמר: 872   [ נצפה 3005 פעמים ]




עונת התיירות לסין בפתח ומספר המטיילים המעיזים לטייל בגפם במדינה גדל.



כל אחד מאיתנו, כמעט, מכיר מישהו שטייל בהודו או בתאילנד וסיפר עד כמה קל לתקשר עם המקומיים, להשיג כרטיסי טיסה או אוטובוס, להזמין אוכל ולהחליט על מסלול. ואם יש בעיה אז תמיד אפשר לקפוץ לבית חבד המקומי, לגסט האוס זה או אחר ולקבל מידע עדכני להמשך הטיול.



בסין לא מטיילים ישראלים רבים, למרות, שהכמויות עולות משנה לשנה ובעיקר בתחום הטיולים המאורגנים. מטיילים רבים חוששים לטייל בסין לבד. שאלות רבות מתעוררות, כגון, איך נסתדר ונמצא מלון או רכבת, איך נתקשר עם המקומיים הרי הם מדברים סינית, מה, אוכלים רק אורז?



את החששות ניתן להפיג בהכנה ראויה לטיול. כיצד, אם כן, מתכוננים לטיול כזה?



שלבי ההכנה:



1 קביעת משך הטיול ותקציבו

2 החלטה על נקודות הכניסה והיציאה מסין

3 הכנת מסלול

4 החלטה על אמצעי תחבורה



שלב ראשון, קביעת משך הטיול ותקציבו. מטיילים רבים שואלים אותי כמה זמן צריך להקדיש לסין. שבועיים, חודש, שלושה ואולי חצי שנה. האם כדאי להם לטוס בחופשת החגים או לחכות לחופשה השנתית או לשנת השבתון ולנסוע לזמן ארוך.



אני מכיר מטיילים שטיילו בסין שבוע וכאלה שטיילו כאן חצי שנה וכולם נהנו. אם אתם מגיעים לסין כחלק מטיול ארוך במזרח אז בהחלט שווה יהיה להשקיע כחודש וחצי ויותר. במידה ואתם חולמים על ביקור בסין והעבודה לא מאפשרת לכם חופשה ארוכה, אז גם שבועיים יספיקו.



באשר לגודל התקציב של טיול בסין, תוכלו לעיין במאמר שכתבתי על הוצאות הטיול בסין באתר זה.



שלב שני, עליך להחליט, מאיכן הינך רוצה להיכנס למדינה ומאיכן הינך רוצה לצאת. סין גובלת עם 14 מדינות וניתן להיכנס לסין במעברי הגבול השונים (מרובם). רוב הנוסעים נכנסים דרך נמלי התעופה של בייג'ינג, שאנגחאי או הונג קונג (מישראל ישנן טיסות ישירות לבייג'ינג ולהונג קונג). קחו בחשבון את היעד הבא שלכם ואת גודלה של סין, כאשר אתם מתכננים את נקודות הכניסה והיציאה. למשל, אתם יכולים לקנות כרטיס טיסה הלוך וחזור לישראל, כך שתנחתו בבייג'ינג ותחזרו לארץ מהונג קונג, בטיול מצפון לדרום. אתם יכולים גם לטוס לסין ולצאת לויאטנאם או נפאל יבשתית. האפשרויות רבות והן תלויות בהמשך הטיול.





שלב שלישי, קביעת מסלול עקרוני. זהו השלב הקשה ביותר לרוב המטיילים, כיוון שאינם מכירים את השמות, המקומות והאטרקציות. כדי לבצע שלב זה כראוי, יש לפתוח מפה של סין (למעשה, המפה צריכה כבר להיות פתוחה בשלב השני).



שטחה של סין קצת יותר קטן משטחה של אירופה. טיסה מצפון לדרום עלולה לקחת כ-5 שעות וכך גם ממזרח למערב. אם כן, איך קובעים מסלול במדינה גדולה כל כך עם הרבה אתרים תיירותיים המרוחקים זה מזה?



שלב ראשון, תקראו על המסלולים שחברות הנסיעות השונות מציעות למטיילים. סמנו על המפה את המקומות והמרחקים בינהם. זה ייתן לכם מידע כללי על המסלולים והיכרות ראשונית עם השמות והמקומות. כמו-גם, אין מנוס מקריאה בספרי טיולים (לונלי פלנט, למשל), בירור בפורומים וחיפוש באינטרנט. אתם תראו איך מהר מאוד אתם מתחילים להכיר את השמות המוזרים כמו גוו'לין, ליג'יאנג, שיה-חה ולגבש רעיון למסלול. סין מציעה נופים מגוונים, מיעוטים ססגוניים, ערים גדולות ועיירות קטנות, מדבריות ורמות גבוהות וגם שווקים וקניות לרוב. אם זמנכם מוגבל עליכם לבחור מה אתם מעדיפים ובמה אתם רוצים להתמקד.



אני מזכיר, המפה חייבת להיות לנגד עיניכם בכל זמן ההכנות. סמנו מקומות וחברו בינהם קווים. אני מקבל שאלות רבות שמראות כי המטייל לא פתח את המפה כלל. ישנם מטיילים המתכננים להתחיל בבייג'ינג משם לקפוץ לגוו'לין ואחר כך לשיאן ולליג'יאנג וכו'. משול הדבר למי שמטייל באירופה וטס לרומא ומשם למדריד ואחר כך לאתונה וקופץ לביקור בלונדון ובברצלונה.





רבים המטיילים הפוסחים על השלב הזה ועושים לעצמם את הדרך הקלה, לכאורה, ומבקשים בפורומים השונים להמליץ להם על מסלול של חודש בסין. ישנם הרבה מסלולים כאלו ואם לא תגבשו לעצמכם כיוון כללי פשוט תטבעו בשלל העיצות שתקבלו. רוב העבודה היא שלכם. לאחר שגיבשתם כיוון, תוכלו לשאול שאלות ממוקדות שיעזרו לכם להחליט.



בכל זאת, הוספתי מסלול, שאותו עושים רוב המטיילים בסין, והוא יכול להקרא "המסלול הקלאסי". מסלול זה יכול להוות בסיס לטיול וממנו תוכלו לגרוע או להוסיף מקומות (ראו בתחתית המאמר).



שלב רביעי, בהתאם למסלול שקבעתם, ולתקציב שיש לכם, תוכלו להחליט פחות או יותר איכן אתם מעוניינים לשלב טיסות בטיול, איכן לנסוע ברכבת ואיכן באוטובוסים. הרכבות בסין הינן כלי תחבורה יעיל וטוב המשמש את המטיילים לרוב. ברכבות ישנם קרונות שינה (שתי רמות) וגם קרונות ישיבה. במידה ונסיעת הרכבת ארוכה מידי לטעמכם, תמיד תוכלו לקחת טיסה ליעד המבוקש.



לחלק מהאתרים אין אפשרות להגיע ברכבת או בטיסה ואז ניתן לנסוע באוטובוס מקומי.



הנה שני אתרים שימושיים להזמנת כרטיסי טיסה ומלונות ובירור על רכבות:



http://www.travelchinaguide.com/china-trains/



http://www.elong.net/flights/





במסגרת ההכנות לטיול, דאגו לקחת שיחון אנגלי-סיני או עברי-סיני עם כיתוב בסינית. כך תוכלו להקל על ההתקשרות עם המקומיים.



המסלול הקלאסי



רוב המטיילים המתחילים בבייג'ינג (בצפון מזרח סין) חוצים את סין לכיוון דרום מערב, ממשיכים דרומה לאורך שיפולי רמת טיבט ואז פונים מזרחה לאורך חלקה הדרומי של המדינה ויוצאים מהונג קונג, ויאטנאם או ממשיכים לשאנגחאי או כל יעד אחר.



המסלול:



בייג'ינג (3 עד 4 ימים)

שיאן (יום וחצי)

צ'נגדו, לה-שאן ואמיישאן (3 עד 4 ימים)

ליג'יאנג (3 עד 4 ימים)

דאלי (יומיים)

קונמינג (יום וחצי)

גוו'לין (3 עד 5 ימים)

שאנגחאי והסביבה (3 עד 4 ימים)



כפי שאמרתי, מתוך מסלול זה תוכלו לגרוע או להוסיף כאוות נפשכם. למשל, ניתן לטייל בחלקו המרכזי והדרומי של מחוז גנסו. ואז אפשר להמשיך משיאן ללאנג'ו ומשם לשיה-חה, לאנגמוסי, סונגפאן (רכיבה על סוסים) והשמורות המדהימות בצפון סיצ'ואן (HUANG LONG ו- JIUZHAIGOU ).



תוכלו גם לטייל בטיבט או בסינג'יאנג (כעשרה ימים עד שלושה שבועות לכל אזור), תוכלו לעשות שייט על היאנגצה לאורך שלושת הערוצים וכן הלאה.



טיול נעים

מדריך אל סין ואל טיבט. דובר סינית ובוגר החוג למזרח אסיה באוניברסיטת ת"א. תושב סין בעשר השנים האחרונות ובעל מסעדה בסין.
כותב מאמרים ועונה על שאלות גולשים בפורטל סין בישראל: http://www.china.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב