דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך הנכונה למעבר לחו''ל 

מאת    [ 29/04/2006 ]

מילים במאמר: 801   [ נצפה 5580 פעמים ]

מעבר לחול נחשב לאחד מסוגי הלחץ המשמעותיים ביותר שמשפחה מתנסה בהם, זאת מאחר והמשפחה חווה שינוי בכל תחומי החיים ובשגרת היומיום. בנוסף לשינוים הפיזיים כגון מזג האויר, הלבוש, והבית החדש, המעבר לחול מחייב הסתגלות לשפה ולמנהגים לא מוכרים, וטומן בחובו תחומים שונים של אי ודאות. כמו כן, המעבר לחול כולל סוג מסוים של התנתקות: מן השגרה שאפיינה את החיים בארץ, מן המשפחה, החברים, העבודה, ועוד. כל אלו הם בבחינת אתגר, המלהיב את הדמיון אך בו זמנית מלווה בעצב ומעורר חשש.

מהם הלחצים הצפויים במעבר מישראל למדינה זרה?

ראשית, באזורים רבים בעולם, ובמיוחד באזורים עירוניים, נעלמת ה'קהילה' המסורתית ועמה התמיכה הקהילתית ותחושת השייכות, וקל 'ללכת לאיבוד בהמון'. עקב אבדן הקהילתיות, ישראלים המתגוררים בחו"ל, כמו מיעוטים אחרים, מחפשים וזקוקים לחברת בני עמם, ונוטים להתרכז באזורים מסוימים, אשר כפי הנראה מזכירים במידה מסוימת את 'הבית'.

אם אתה הורה לילדים, יהיה עליך לקבל החלטות חינוכיות שתהיינה להן השלכה על עתיד ילדיך הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. יתכן שתבחר בי"ס יהודי, או לא יהודי, פרטי או ציבורי. לא משנה מהו המסלול החינוכי שבו תבחר, בכל אחד מהם אתה וילדיך תפגשו בתרבות זרה לכם, ויתכן שתתנסו ב'שוק תרבותי'. מבחינה זו יתכן שבבתיה"ס היהודיים הקליטה תהיה קלה יותר, שכן בהם תמצאו מרכיבים תרבותיים, תכנית לימודים ומנהגים, שלפחות חלק מהם יהיו מוכרים לכם ולילדיכם.

תחום אחר שאותו תצטרכו לפתח הוא השפה. יש להניח שבבית תשוחחו בעברית, וכן עם חבריכם ומכריכם הקרובים, ואולם, ידיעת השפה האנגלית והיכולת לתקשר הם המפתח להשתלבות בעולם החדש שמסביבכם, הן מבחינה מקצועית או חינוכית, והן מבחינה חברתית. כך שאם עליכם להתמודד עם הבירוקרטיה המקומית, עם מקום העבודה, מערכת החינוך ועוד ..

לפעמים, הדברים לא יתנהלו על פי המצופה. מיני תקלות, עיכובים ובעיות עלולות לצוץ. מטבע הדברים, קשה יותר לפתור ואף להתמודד עם קשיים בהיותך בחו"ל, שכן אין מסביבך את רשת הקשרים המשפחתית, המקצועית והחברתית שיכולה לתמוך בך בעת צרה. מסיבה זו כל דבר לוקח זמן רב יותר מאשר בארץ, ולעתים מתסכל ומכעיס. חשוב שתהיה מוכן מראש להתמודד עם מידת תסכול מסוימת, תתאזר בסבלנות, וחשוב לא פחות: אל תבקר את עצמך במצבים אלו.

המעבר לחו"ל מחייב הסתגלות מסוימת למנהגים ולתרבות המקומית. כדי ללמוד מנהגים חדשים נדרשת מודעות לסביבה, ונכונות ללמוד בלי ביקורת על התרבות האחרת. ואולם, השנוי התרבותי, והצורך ללמוד מחדש כללי התנהגות בסיסיים ושפה חדשה, גורם לעתים לתחושת חוסר אונים ובדידות. חברים שיטו אוזן קשבת ויושיטו יד או כתף בעת צרה הם נכס משמעותי בהתמודדות עם קשיי המעבר, ולפיכך לקהילה הישראלית והיהודית תפקיד חשוב בתמיכה בחדשים, ובמתן סיוע מסוגים שונים. חשוב שתדע שלקהילה היהודית ברוב חלקי העולם יש יכולת, ובמיוחד - נכונות ורצון - להושיט יד (והרבה יותר מכך) בעת צרה!
זכרו זאת: נתקלתם בקושי - אל תהססו לפנות לעזרה!

אספנו למענכם מספר כלים שישמשו אתכם לקראת המעבר לחו"ל ואחריו. חשוב מאד שאת רוב הבעיות האפשריות כגון בתי-ספר לילדים, השכרת דירהבית, חוזה עבודה מקומי וכ"ו תסגרו לפני המעבר על מנת להקל על התהליך ולזרז את ההשתלבות בחברה המקומית.

לפני המעבר - ארגונים סוציאליים בריאות בנלאומיים

לשמחתנו ישנם עשרות ארגונים הנמצאים כמעט בכל מדינה בעולם המאפשרים מעבר סדיר של כל השירותים הסוציאליים (כגון שירותי בריאות, מיסוי, לימוד וכ"ו) במעבר בין מדינות.

בריאות:
חשוב להיות מבוטחים בביטוח בריאות מלא, מחירי שירותי הבריאות מחוץ לביטוחי הבריאות הסטנדרטיים בישראל הינם גבוהים במיוחד ועלולים להגיע לעשרות אלפי דולרים גם לטיפולים בסיסיים ולאשפוזים קצרים.

שירותי בריאות- בריאות בארה"ב - http://www.ahip.org/,
ביטוח בריאות לישראלים בכל העולם - http://www.davidshield.com/
ביטוחי בריאות משלימים - http://www.mashlim.com/
בריאות לילדים - http://parenting.ivillage.com/

נדל"ן - השכרה בחו"ל - השכרת דירות:
רצוי לארגן דיור מקומי קבוע לפני המעבר, מנסיון אישי דיור זמני כגון בית-מלון או דירה קטנה שכורה הופך לפתרון ארוך טווח דבר המקשה על השהייה הן מבחינת הנוחות והן מבחינה כלכלית. ישנם מספר סוכנויות נדל"ן בעולם המאפשרות השכרת נכס בעוד אתם נמצאים בישראל

המדריך להשכרת נכס - http://www.apartmentguide.com/
השכרה בארה"ב - http://www.apartments.com/
להשכרה - http://www.forrent.com/
המדריך לשוכר - http://www.rent.com/

המעבר עצמו - שילוח חפצים אישיים - שילוח בינלאומי :
המעבר עצמו דורש מידה מסויימת של הכנה ולוגיסטיקה, כדאי להשתמש בחברות שילוח מוכרות החברות בארגונים בינלאומיים כגון HHFGA בכדי לקבל שירות יעיל בישראל ובמדינת היעד. בישראל ישנן מספר חברות החברות בארגונים בינלאומיים כגון: אגס שילוח, אלפא שיפינג, גאמה שיפינג, אי-טי-איקס שילוח בינלאומי, אינטרמוברס ועוד..

להלן כתובות חברות שילוח בינלאומי, החברות ב HHFGA העולמית:
אגס שילוח בינלאומי - www.AGSisrael.com
אלפא שיפינג - www.Alpha-shipping.com
גאמה מובינג - www.Gamma-Moving.com
קבוצת אי-טי-איקס שילוח - www.ITX-Group.com
אינטרמוברס שילוח בינלאומי - www.intrmovers.com

ארגונים יהודיים בעולם - אירגונים בינלאומיים:

עשרות גופים ואירגונים ישראלייםיהודיים נפתחו ברחבי העולם, מלבד תחושת השייכות, תוכלו לשאוב מחברים בארגון גם תמיכה מקומית ונפשית שיקלו על המעבר ועל השהייה במקום החדש.

להלן מספר ארגונים ישראלים בינלאומיים:

דור חדש - http://www.dorchadashusa.org
תנועת הצופים - http://www.israelscouts.org
תנועת השמאל החדשה - http://planet.nana.co.il/smalltalk972/index.html


סוף דבר

זכרו להתאזר בסבלנות בכל מקום אשר תגיעו ונהגו בסובלנות כלפי המקומיים. לעיתים הבירוקרטיה תהיה קשה מנשוא אך זכרו גם בישראל משרדים כגון "משרד הפנים" "משרד הבריאות" וכיו"ב נוהגים בבירוקרטיה כלפי אזרחי המדינה ועל אחת כמה וכמה כלפי זרים.

אז מעבר בטוח וקל ומקווה שהאינפורמציה לעיל תעזור לכם באשר אתם.






אבי שביט
אטרקטיבי
http://www.1800-international.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב