דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקיון בניינים, בתים משותפים, חדרי מדרגות - על ניקיון סוגי רצפות 

מאת    [ 27/02/2009 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 5391 פעמים ]

בבניינים משותפים ישנם סוגים רבים ושונים של רצפות , ולכל אחד מהם הבעיות המאפיינות אותו, חומר הניקיון המתאים לו , וכללי האחזקה והניקיון הנכונים עבורו. נתחיל מהבעייתי ביותר:

 

קרמיקה

לריצוף קרמיקה לא עושים פוליש או ווקס או הברקה קריסטלית . הטעם לכך הוא פשוט משום שלא תזכו לתוצאה כלשהיא מעבר לקיים .  יצאו לשוק מיני חומרים לשטיפת רצפות קרמיקה אך כמעט ללא הועיל . הדרך היחידה להבריק קרמיקה ולתת לה נופך נקי ללא מריחות וכתמים לבנים הנראים בבירור בעיקר כשבא עמם במגע אור יום היא בעזרת חומץ , אך לשם כך דרוש ניסיון מקצועי על רמת מינון החומר ואופן הביצוע . פוליוויקס מיועד לקרמיקה עוזר במעט אך לא לאורך שנים .   

פורצלן

רצפות פורצלן אין לשטוף בסחבת רצפה רגילה (זיג זג ) אלא במטליות מיקרו פייבר או מטלית מקצועית מיוחדת . כל ניסיון אחר יביא לתוצאה של מריחות אשר יישתקפו בבירור בתוצאת השטיפה ולעולם לא תהיה הרצפה מבריקה כמראה שהרי זה סוד יופיו ועושרו של הפורצלן .

לא כל חומר לשטיפת רצפות מתאים למטרה זאת  ויש לעשות שימוש בחומר עדין בעל מרכיב כימיקלים ודטרגנטים נמוך. לאחר השטיפה חובה וחוק בל יעבור לייבש את המשטח ובתנועות ישרות בלבד בכיוון אחד . הייבוש לא צריך להיות על ידי סחבה ייעודית יבשה אלא לחה . ניסון לייבש את הרצפה לגמרי ייצור סימני מריחה .

 אין לשפשף או להוריד כתמים בעזאת סקוטשים או סכין להסרת מסטיקים וכדומה . יש לעשות שימוש בסכין פלסטיק בעלת להב ישר וכהה .  שריטה בפורצלן  בולטת לעין מאוד ומשחירה מהר מאוד  והדבר אינו ניתן לתיקון בפעולת ניקיון . יש להקפיד להשתמש במים נקיים לגמרי ובסחבה שמנקה בכול פעם רק את אותו סוג משטחים . כל שבוע יש לרחוץ את המטלית היטב .  כך אפשר להמנע מהצורך בהברקות קריסטליות שאחריהם חייבים להמשיך ולהשתמש בחומר מגן קריסטל . הפעולות הקבועות שננקטות הן חשבות ביותר בשמירה על הרכוש ואפשר להמנע מהוצאות רבות על ידי יישום נכון של עבודות הניקיון .  

שיש 

אין תחליף לפוליוויקס של סנו . נקודה .  צריך לייבש אחרי הניקיון . אין לעשות שימוש בפוליוויקס בבניינים בהם מתגוררת אוכלוסייה מבוגרת , אפשר להחליק עליו בקלות גם יומיים לאחר השטיפה. בעלי חיים גם הם סובלים ואינם יכולים להלך בקלות על רצפת שיש שנשטפה בפוליוויקס .הכלל הוא תמיד להשתמש במים נקיים, תמיד בסחבה נקייה ותמיד בתנועות בכיוון אחד . שיש ניתן להלבנה בשיטות שונות במסגרת עבודות הניקיון והקפדה על תהליך מתמשך . לרוב הסבלנות חוסכת  הרבה כסף בהבאת בעלי מקצוע מיוחדים לנושאים אלו .  

רצפות רגילות למינהם (מוזיאקה )

אפשר להוסיף מעט אקונומיקה לדלי בנוסף לשמפו איכותי לשטיפת רצפות,  אך אין להוסיף אקונומיקה בשום מקרה לרצפות ישנות מאוד אפילו שעל פניו נראה כאילו היא מלבינה את הרצפות , בסופו של תהליך הן יהיו שחורות יותר מלפני כן. הסיבה לכך פשוטה-  אקונומיקה היא חומצה ומטבעה היא מעכלת חומרים אחרים. עם המשטח שחוק משנים של שימוש האקונומיקה תחדור לנקבוביות, תפרק חומרים וייוצרו כתמים שחורים בהתחלה קטנים ואחר כך גדולים יותר . פוליש לא יעזור לכם והסרה בליטוש של הכתמים השחורים תהרוס את מרקם המרצפת .  

אבן טבעית

מים ושמפו רצפות איכותי יעשו את העבודה יופי. מרצפות אלו אוהבות מאוד מים ושומרות על גוון יפה אם משתמשים לאורך זמן בהרבה מים, אך הם חייבים להיות נקיים לגמרי. ישנם סוגים של אבן טבעית שאסור בתכלית האיסור להשתמש לשטיפתם בכול חומר שהוא .  יש להשתמש במים בלבד, ומידי פעם להוסיף מעט נוזל לשטיפת כלים  לדלי ( חצי כפית  ל- 7 ליטר) .

 

עפר דגן, מנהל ובעל חברת הניקיון לבניינים משותפים ומוסדות "נקי-עד" (איזור ת"א), בעל ניסיון וידע מעמיק בתחום הניקיון ותחזוקת מבנים. www.naki-ad.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב