דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחזקת מנוע כלי השייט 

מאת    [ 25/02/2009 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3640 פעמים ]

בדיקה ותחזוקת מנוע. מאת קובי קורייאט


אפשר לומר שהמנוע בכלי השייט בין אם כלי השייט מנוע ובין עם כלי השייט הוא מפרשית בעלת מנוע עזר,הוא אחד האלמנטים היקר,המורכב והדרוש ביותר לצורך בטיחות כלי השייט.

על היקר אין מה להרחיב,אם לא נתחזק ונתפעל את המנוע כראוי נרגיש זאת בכיסנו . לצורך בטיחותי אתן את התרחיש שמפחיד אותי כל פעם מחדש שאני נכנס עם כלי שייט לנמל יפו ומתפלל שהמנוע יתפקד כראוי בכניסה וביציאה.

אלמנט המורכבות קצת שנוי במחלוקת כיוון שככל שנעמיק ונכיר את המנוע שלנו כך נראה בו פחות מאיים ומורכב.

יש כמה פעולות בססיות שכל משיט חייב להכיר.

לפנייכם רשימת בדיקות מנוע אשר חשוב ביותר לבצע לפני כל הפלגה שיגרתית., נתייחס כעת למנוע דיזל בלבד.

אוורור תא המנוע.

ברוב המקרים מהפעם האחרונה אשר הפעלנו את המנוע עברה שבת אחת לפחות, מספיק זמן בכדי לגרום לאדי דלק ושמן להרגיש בבית בתא המנוע שלכם,רצוי לאוורר את תא המנוע וכך גם את השיפוליים הן בעזרת אווררים שהותקנו מראש והן בעזרת פתיחת דלת תא המנוע.

זו גם הזדמנות מעולה לבחון בעזרת עייניכם שהכל נמצא במקומו או יותר נכון לא במקומו, לאתר טיפות שמן על ריצפת שיפולי המנוע שלא היו שם,טיפות מים שלא הכרתם לפני כן, דבר המעיד על נזילות שיש לתת עליהן את הדעת, כמובן שתחזוקת חדר המנוע והשיפוליים במצב יבש ונקי הכרחי לצורך כך.

בדיקת נוזלים

שמן- בדיקת גובה מפלס השמן באגן השמן,זיכרו לבדוק את גובה במפלס לפני כל הפלגה.

חשוב לזכור כי מילוי יתר של שמן במנוע אסור ולכן אם הגזמתם במילוי שאבו את השמן המיותר החוצה.

מומלץ לדעת את כמות השמן הנכנסת במנוע בכדי לקחת איתנו כמות כזו לכל מקרה ,בדרך כלל במנועים קטנים הנמצאים ברוב היאכטות המפרשיות עד 40 פיט גלון שמן לחירום יספיק.

מים מלוחים- בדיקת ברז מי ים פתוח ולאחר ההנעה יציאת מי ים תקינה מהדופן, במקרה והפליטה לא ניראת או לא מספקת יש לבדוק את פתח היניקה הנמצא מתחת למיים,את פילטר מי הים והאימפלור של משאבת המיים.

מים מתוקים-יש לבדוק את מפלס המים המטופלים ההכרחיים לקירור המנוע, גם פה מומלץ לשמור מיכל מיים לחירום.

דלק- יש לבדוק שברז הדלק פתוח,שכמות הדלק מספיקה לכל ההפלגה המתוכננת ועוד 20% אקסטרה.

רצוי לשמור את מיכל הדלק מלא יחסית דרך קבע בכדי למנוע הצתברות מיים בדלק.

יש לבדוק את מפריד המים ואם נראה הצתברות מים יש לנקז.



בדיקות נוספות-לפני שנפעיל את המנוע יש גם לבדוק את תקינות הרצועה המחברת ברוב המקרים את משאבת המים והאלטרנטור לגל הארכובה , מים מזוקקים במצברי היאכטה אשר חוסר במים יקצרו משמעותית אח חיי המצבר וישפיעו ישירות על תקינותם.


סיילור מועדון היאכטות ובית הספר לשייט המוביל בתחום.
http://www.sailor.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב