דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שולחים עיצוב ישראלי לעולם 

מאת    [ 23/02/2009 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2618 פעמים ]

יש דבר כזה, עיצוב ישראלי. ויש דבר כזה, עיצוב איטלקי או עיצוב אמריקאי. ובכל זאת, גם ישראלים יכולים לעצב לאמריקה ולאיטליה. הטכנולוגיה מאפשרת שליחת חומרים, סקיצות, תיקונים וניסיונות הלוך-חזור בלי שמישהו יצטרך לקום מהכיסא, כך שלא חייבים לגור בטוסקנה בשביל לעצב משהו שקשור לטוסקנה.
ומבחינת שפה עיצובית - ההיכרות הטובה שלי עם השוק האמריקאי והקהל האמריקאי (אחרי שמונה שנים בניו יורק התחלתי להבין אותו קצת), עוזרים בהחלט. שלא לדבר על הנסיעות הרבות לטוסקנה, והשיטוטים הבלתי פוסקים שלי בכל אתר וספר שמביאים את המראות המיוחדים של האזור, אל תוך מסך המחשב.
וכך יצא שמהסטודיו ברשפון השלמנו שלושה פרויקטים בינלאומיים - שניים לשוק האמריקאי, אחד לשוק האירופאי.
מהם? עיצוב האריזות והלוגו של גבינות שמנת תנובה לשוק האמריקאי, עיצוב כל החומרים הגרפיים לפרויקט של בתי-נופש חדשים שנבנים בטוסקנה, ועיצוב כל הגרפיקה לחברת הבנייה האמריקאית RjK, המשתמשת באלמנטים של שימור הסביבה ומזעור הנזקים, הפועלת בניו יורק.
ואיך היה? מעניין במיוחד, וגם מרענן. נכנסנו לראש של אמריקאי שמחפש גבינת שמנת לבייגל, ורוצה לרענן קצת את הטעם. נכנסנו לראש של הולך רגל ניו יורקי שנתקל בפרויקט בנייה ענק ולפי השילוט, הפולדרים, השלטים ואתר האינטרנט של החברה הבונה, מבין שזה פרויקט שונה, ירוק. נכנסנו לראש של אנגלי או מרפתי שרוצה לקנות בית נופש ומתלבט בין ספרד לדרום צרפת לטוסקנה.
מה שהיה חשוב לנו זה לפענח את השפה שלהם, ולעצב כך שהמראה והתחושה אכן ידברו אליהם.
תנובה פנתה אלינו וביקשה לעצב אריזות לשלושה טעמי גבינת שמנת, כך שיתאימו ל"מדף" ולצרכן האמריקאי, אך במקביל יזוהו כמוצר תנובה המגיע מישראל. אתגר מעניין בהתחשב בעובדה שגבינת שמנת היא מוצר שכיח כמעט בכל בית באמריקה.
והנה עכשיו הגבינות כבר שם, באריזות האמריקאיות שלהן, ובטעמים הישראליים. נחמד לדעת שיש אנשים שבוחרים בגבינת שמנת Tnuva בשביל הבייגל שלהם, במקום פילדלפיה.
ועוד אמריקה: נתבקשנו לעצב תדמית עבור חברת הבניה RJK הממוקמת בניו יורק. ייחודה של RJK הוא התמחותה בבניה "ירוקה". זוהי בניה תוך עמידה בתקנים מחמירים של שמירה על איכות הסביבה וחסכון באנרגיה, ההופכים כיום מקובלים יותר ויותר עקב מצבו העגום של הכדור עליו אנו חיים והמודעות הגוברת לנושא. המשימה היתה לאפיין את RJK כחברה צעירה, דינמית ורעננה, אך עם זאת מקצועית ומנוסה.
ערכים ירוקים, דינמיות, חיסכון באנרגיה, לצד מקצועיות, ניסיון ועוצמה - איך מעצבים את זה ואיך גורמים לזה להיראות טוב? תראו באתר שלהם: www.rjkcorp.net
לשכונת בתי קיץ בטוסקנה קל מאוד להיראות טוב. אבל היא צריכה גם להיראות מיוחדת, ומושכת, ועדיפה על שכונות דומות במקומות אחרים, ובעלת אופי מקומי מאוד, ויוקרתית, ומה לא.
לפני כמה חודשים נתבקשנו לעצב פולדר שיחולק לאנשים המעוניינים לרכוש וילה בפרוייקט "Residence Maremma Campagnatico" בעיקר אירופאים המעוניינים בבית נופש בטוסקנה.
האתגר היה בעיצוב חומר שיווקי לקהל אירופאי (באנגלית ואיטלקית) כך שיעביר את אותה אווירה קסומה, את הנוף האופייני ואת סגנון החיים בטוסקנה, ובמקביל יכיל מידע רב על הכפר, על האטרקציות התיירותיות סביבו, מפות של האיזור ומידע על הפרויקט ההולך ונבנה בו.
נכנסנו לראש של "שמש טוסקנה", אספנו חומר ויזואלי עצום על האזור, נזכרנו בנסיעות הרבות שלנו לשם, והתחלנו להרגיש כמו אנגלים שמחפשים קצת שמש. משם לא לקח הרבה זמן עד שהכנו פולדרים בצבעי טוסקנה, ובהם כל מה שיכול לעשות חשק לקנות בית קטן ולברוח לשם.

יגאל פוירשטיין הוא מעצב גרפי בעל סטודיו fdesign המעצב למיטב החברות במשק הישראלי, בעל ניסיון בעבודה בארצות הברית, והישגים בתחום עיצוב חדשני http://www.fdesign.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב