דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא חייבים לייבש את החקלאות! טיפול מקומי בשפכים - והמים המושבים משמשים להשקייה! 

מאת    [ 22/02/2009 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 2044 פעמים ]

 

"ט.ל. החברה לאיכות הסביבה" נעזרת בתהליך ביולוגי מלא לפירוק החומר האורגני בשפכים וטיהורם. מחירי התפעול הנמוכים של מתקן הטיהור, 80-60 אג' למ"ק מטוהר, הופכים את ההשקעה למשתלמת ביותר: במתקנים המיועדים לספיקה של כמה מאות מ"ק ליום ההשקעה מוחזרת בתוך פחות מחמש שנים. (תלוי בגובה אגרת הביוב).

מערכות "ביו-דיסק" לטיפול בשפכים, המשווקות בלעדית על ידי החברה, כוללות מגוון דגמים קומפקטיים המבטיחים טיהור יעיל וחסכני של שפכים סניטריים ותעשייתיים בכל סביבה נדרשת: יישובים ושכונות, אתרי תיירות, מסעדות ובתי מלון, אזורי תעשייה ומסחר וכמובן - לחקלאות.

תהליך הטיהור מתבסס על שיטה א-אירובית ייחודית המוגנת בפטנטים בינלאומיים. חלק ניכר מהטיהור נעשה באמצעות מושבות של אורגניזמים המפרקות את החומר האורגני שבשפכים.

המתקן בנוי משלושה חלקים: מכלי שיקוע והפרדה ראשוניים, או מגוב מכני, מיכל טיהור הכולל מערכת ייחודית של ריאקטורים ביולוגיים המורכבים מדיסקים המסתובבים סביב ציר מרכזי, מיכל ההצללה ובו מערכת מפרידי למלות (Lamellas Separators) להצללת הקולחים.

כתוצאה מהתהליך מתקבלת בוצה בכמות מינימלית, המוערכת בכשליש האחוז (1/3%) בלבד ביום, והיא נשאבת אוטומטית למיכל איסוף הבוצה.

לפתרון שלם ואיכותי החברה משווקת מתקן משלים המיישם טכנולוגיות ייחודיות לטיפול בבוצה ברמה המקומית. המתקן מעבד ומקטין את נפח הבוצה בכ- 85% כעבור יממה. לאחר מכן מונחים שקי הסינון לייבוש, ובסוף התהליך נותר לסילוק רק כ- 5% ממשקל הבוצה ההתחלתי.

מערכות ה"ביו-דיסק" מתוכננות  ומוקמות תוך הקפדה על איכות, יעילות וחיסכון בעלויות השוטפות. יתרונות המערכת כוללים נפח אחסון קטן במיוחד (חיסכון ניכר בעלויות ההתקנה), צריכת אנרגיה נמוכה במיוחד (40-35 קילוואט חשמל לספיקה של 200 מ"ק מי קולחין ביום), יציבות ואמינות פעולה מלאה גם בשינויי ספיקה קיצוניים, מערכת סגורה ללא מטרדים סביבתיים, ללא ריחות וללא רעשי רקע, פעולה אוטומטית לחלוטין, הדורשת תחזוקה שוטפת פשוטה וחסכנית ביותר.

המערכת ניתנת להרחבה במהירות לכל היקף ספיקה נדרש, ואפשר להתקינה גם כתוספת למערכת טיהור קיימת (פתרון יישומי במיוחד למקומות שבהם נדרשת עמידה בתקן "השקיה בלתי מוגבלת") בנוסף למתקן הקבוע, החברה מציעה מגוון רחב של מתקנים ניידים לספיקות שונות - כפתרון זמני, איכותי ואמין גם לטווחי זמן קצרים ובינוניים.

מחירי התפעול הנמוכים של מתקן טיהור שפכים "ביו-דיסק" (80-60 אג' בלבד למ"ק מטוהר) הופכים את ההשקעה בהקמתו למשתלמת ביותר במקומות שבהם נדרשים מים לשימושים חקלאיים מכל הסוגים. במתקנים המיועדים לספיקה של מאות מ"ק ביום, ההשקעה מוחזרת בתוך פחות מחמש שנים.

החברה מעמידה בפני לקוחותיה מסלולי רכישה גמישים, לרבות פריסת תשלומים ואף הקמה בשיטת ה- BOT, המאפשרת ללקוח לא לרכוש את המתקן אלא לחתום על הסכם לפיו החברה מקימה ומתפעלת אותו, והטיפול בשפכים ניתן ללקוח במחיר זהה לזה ששילם עד כה כאגרת ביוב. בפועל, הוא גם מקבל את הקולחים לשימוש חוזר ללא תוספת תשלום.

"ט.ל. החברה לאיכות הסביבה" מתמחה מזה כעשור בפיתוח ובשיווק טכנולוגיות, מוצרים ושירותים משלימים בתחומי איכות הסביבה בישראל, באירופה ובארצות הברית. במהלך השנים האחרונות הקימה החברה מתקני "ביו-דיסק" במגוון גדלים בעשרות אתרים ברחבי הארץ, שבהם נדרש פתרון מקומי לטיהור שפכים סניטריים. 

 

גלית סופר
ט.ל. החברה לאיכות הסביבה
מחזור שפכים להשקיה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב