דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיון באולפן או פגישה בארבע עיניים? 

מאת    [ 22/02/2009 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 1772 פעמים ]



ראיון באולפן או פגישה בארבע עיניים?


פעילות תקשורתית ויחסי ציבור מותאמים לכל לקוח לא רק ברמת אפיון החברה, קהלי היעד, פלח שוק ופרמטרים עסקיים נוספים אלא גם ברמת נציגי החברה מול תקשורת באם זה יהיה בעל או מנכ"ל החברה או איש מפתח אחר.
הכוונה היא שישנם בעלי חברות, מנכ"לים, מנהלים בכירים ואנשי מפתח אחרים אשר מצוינים כמנהלים, טובים בפרזנטציות ונואמים היטב בכנסים והרצאות אך מתחילים להזיע ולגמגם מול מצלמות ומיקרופונים, מאבדים חוט מחשבה וקופצים מנושא לנושא. לא מדובר כאן בפחד קהל ובטח שלא בחוסר יכולת ביטוי.

רעיון (כן, התכוונתי ב"ע") מוצלח ככל שיהיה יכול ליפול בפח אם בהקלטת ראיון או גרוע מכן, בשידור חי, מרואיין לא ידבר טוב, חלק ולעניין על מנת להעביר את המסר הרצוי.
אם זה יקרה, התוצאה תהיה שלא יועבר מסר רצוי או שייקלט בצורה מעוותת, החברה או המוצר לא יתפסו בתודעת קהל היעד ותיווצר הרגשה שלא מדובר בחברה רצינית וסולידית אשר יודעת לייצג את עצמה.

ערך שלילי נוסף שיכול להיווצר מהופעה לא טובה בטלוויזיה או ברדיו הוא הרושם השלילי של עיתונאי מנציג החברה אשר עלול להקרין גם על החברה כולה. מרואיין שלא יודע או לא יכול באותו רגע ,בגלל לחץ והתרגשות או בגלל כל סיבה אחרת, לנהל שיחה זורמת תוך העברת מסרים רצויים ואי סטייה מקו מחשבה מרכזי עם עיתונאי, משיג את תוצאה ההפוכה מהרצויה. עיתונאי, מצידו, שבמהלך התכנית מוציא בכוח את התשובות ממרואיין ובקושי מצליח לסחוב את השיחה עד סוף התכנית לא יזמין אותו שוב ולא משנה עד כמה הפרויקט שהחברה מציגה חשוב ויתרום לקהילה או עד כמה המוצר או השירות החדש יקל על הצרכנים.

ישנן שתי דרכים יעילות לפתרון הבעיה:
הראשונה היא קורסים, סדנאות, סימולציות ואמצעים נוספים אשר נותנים כלים להתמודד עם פחד, התרגשות, לחץ ופשוט חוסר ידע להתנהל ולהתנהג מול מצלמה או מיקרופון.
אלה אמצעים טובים ויעילים ללא ספק אבל כרוכים בהקצאת זמן עבורם וחשוב מכל, ברצון של אותו בעל חברה או מנהל בכיר אשר אמור בסופו של דבר להתייצב באולפן טלוויזיה או רדיו. וגם אם הוקצא הזמן ויש רצון, תהליך הקניית כלים להתנהלות בראיון טלוויזיוני או רדיו ייקח זמן מסוים. במקרה זה וגם במקרה והמרואיין המיועד אינו מוכן מסיבות של חוסר זמן, רצון או כל סיבה אחרת, להשתמש בדרך הראשונה, ניתן לפנות לדרך השנייה אשר יעילה לא פחות:
חשיפה תקשורתית בערוצים אשר אינם דורשים השתתפות של אותו איש מפתח בתכניות טלוויזיה ורדיו ומתן ראיונות ותגובות אל מול מצלמה.

אז מה עושים?
ישנן אפשרויות רבות ומגוונות לתת חשיפה לחברה או ארגון מבלי להסתכן בחשיפה שלילית ולא רצויה בגלל ראיון לא מוצלח.
לא אתייחס כרגע להודעות לעיתונות וקומוניקטים שמופצים על ידי יועצי תקשורת ומערך דוברות של החברה אשר מהווים חלק אינטגראלי מפעילות תקשורתית של החברה.

ניתן לארגן פגישה עם כתב ומנכ"ל, בעל החברה או איש מפתח אחר אשר בשיחה בארבע עיניים, ולפעמים בנוכחות יועץ תקשורת, ידונו על נושאים שונים תוך העברת מסרים רצויים אשר בסופו של דבר יהפכו לכתבת ראיון מוצלחת;
אפשר לקשר את הכתב עם משנה למנכ"ל, ראש תחום או מומחה אחר לנושא ספציפי אשר יספר על הפרויקט בפרטי פרטים תוך מתן התייחסות לחזון החברה, עקרונות מנחים של פעילותה עמדותיו של המנכ"ל.
לראיונות טלוויזיה ניתן לשלח לא בהכרח את המנכ"ל או בעל החברה אלא את המומחים עובדי החברה אשר מתנהלים היטב מול המצלמה ועוברים מסך ובכך להבטיח חשיפה חיובית, מקצועית ופרטנית בכל ערוצי התקשורת.
אירינה זגרמן
יועצת תקשורת ויחסי ציבור המספקת שירותים בתחומי בריאות ורפואה, משפט, תחבורה, נדל"ן, מוניציפאליה ותרבות.

http://www.zegermanpr.co.il
052-3366919



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב