דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להרוויח ממסחר במניות בשוק ההון 

מאת    [ 20/02/2009 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 4408 פעמים ]

אם נלמד איך לשלוט ולהקטין את ההפסדים הרי שהרווחים מובטחים. השקעה במניות זה משהו שכולם צריכים לדעת. לא רק זאת, מסחר במניות זו פרקטיקה שכולם צריכים להרוויח ממנה.

אבל, מסיבה מוזרה, משקיעים רבים מפסידים כסף במסחר במניות. מדוע? מדוע גם רוב הסוחרים שמשקיעים במניות מפסידים כסף? כאשר יש אלפי אתרי מידע, סוחרים שמחלקים מידע, עיתונים, מאמרים, סיסטמים... ולמרות זאת הרווח לא בא בקלות.

השקעה במניה לעניות דעתי היא לא דבר מסתורי.אמנם, אין שיטות הצלחה בטוחות ולא סיסטמים אשר ישלשלו את הכסף לכיסכם. ואין שיטה אחת שהיא הטובה ביותר. ישנן שיטות שעובדות יותר טוב וישנן שיטות שעובדות פחות טוב.

מרבית האנשים שמתפתים להשקיע במניות ומפסידים כסף מרגישים נורא לאחר מכן, כאילו ביצעו עבירה. לכן, ערכתי רשימה של 10 סיבות נפוצות מדוע סוחרי מניות מפסידים ונכשלים:

1. אין לך תוכנית עבודה. כאשר אתה נכנס למניה חייבת להיות לך סיבה מדוע נכנסת למניה ומהי נקודת היציאה שלך. מה יקרה אם המניה תעלה ב 200% בשלושת החודשים הקרובים. האם תקנה עוד? "סחור את תוכנית העבודה ותכנן את תוכנית המסחר שלך".

2.אתה מחזיק יותר מידי מניות. מו ילד בחנות ממתקים מתפזר על יותר מידי מניות, יש להתמקד בכמה מניות בודדות, ללמוד אותן ואיתן לסחור.

3. שיטת עבודה. האם אתה סוחר מטיפים או מהדעות של סוחרים אחרים? ממידע חיצוני? אני לא מכיר מישהו שהרוויח הרבה כסף בעקביות דרך המלצות צד שלישי...

4. ניהול כספי. ניהול כסף חשוב יותר מאשר לדעת איפה נקודת הכניסה. ניהול כספי הוא מושג סובייקטיבי .על השוק לא ניתן לשלוט אך על הניהול הכספי כן. כאשר משקיעים במניה כמה לקנות בכל עסקה וכמה נסכן? כאן נמדדת רמת ההצלחה שלך. יש כמה שיטות לניהול כספי שכדאי שתלמד.

5. אתה סוחר לעיתים קרובות. קרובות מדי. אתה רוצה לסחור כל הזמן אתה אוהב את האקשיין ואתה לא ממתין בסבלנות לעסקאות הנכונות, ולטריגרים של תוכנית העבודה שלך.

6. אל תשלם לעצת מומחה. עדיפה ההשקעה עבור כלים ולימוד לפיתוח קריירת המסחר שלך. אל תהיה קמצן, הרבה משקיעים יתקמצנו על תשלום ללימוד ועבור כלים מתאימים כשבפועל יפסידו עשרות אלפי שקלים בשוק. הניסיון לחסוך הוא נכון בחיים אך לא בשוק ההון.

7. אתה נכשל בלקיחת הזמן הנחוץ להצלחה. להיות מיליונר בזמן קצר... תרחיש העושר משוק ההון קורץ אך הוא לא אמיתי, כיוון שיותר מ 90% מתעסקים במחשבה של "לעשות מכה". זה דורש זמן ומשאבים לבנות את רמת הידע וצבירת ניסיון על מנת להפוך למקצוען בשוק המניות. זה כך בכל עסק - המקצוענים חושבים על הכנסה ולא על "לעשות מכה".

8. במקום להיות מומחה בסגנון מסחר אחד אתה קופץ משיטה לשיטה. הדרך הנכונה היא להתמחות בסגנון אחד לדעת את כל היתרונות והחסרונות וזה הדבר שתהיו בו הכי טובים. אתם לא תראו את ביל גייטס לומד על שוק המניות או את וורן באפט מתעסק בבניית תוכנות.

9. אתה לא חותך הפסדים. בטח שמעתם את זה שוב ושוב הרבה משקיעים מעריכים שהמניה תעלה חזרה ומחכים, וההפסדים גדלים וגדלים. שיטה כזאת מביאה לחוסר בתכנון מסחר ולכן טעות בסיסית לחשוב כך.

10- לא באמת רצית להשקיע במניה הזאת. הרבה משקיעים נכנסים לסיטואציה שבה הם לא רוצים להיות, בגלל חולשה רגעית, ופתאום שמעו על פוטנציאל גדול במניה מסוימת למרות שמעולם לא למדו על שוק המניות.אם אתם לא נהנים מהמסחר והתחום לא מעניין אתכם, חבל על הכסף.

הבדלי חשיבה וסגנון בין מצליח לבין סוחר מפסיד:

סוחר מקצועי מצליח עורך תוכנית עבודה אשר כוללת מאפיינים והסוחר דובק בתוכנית העבודה שלו. סוחר מפסיד חושב שתוכנית עבודה זה משהו שיאמץ יום אחד אחרי שירוויח בכמה עסקאות.

סוחר מצליח בונה שיטת עבודה בעלת רקורד אשר נבדק ומשתמש בניהול כספי למימוש הפוטנציאל של השיטה. סוחר מפסיד משנה באופן מתמיד את שיטת העבודה שלו בהתייחס לאם העסקאות האחרונות שלו הן רווחיות או לא ולכן הוא לא בודק טוב את השיטתיות משום שהוא פוחד ממה שעלול לקרות. גודל פוזיציות המסחר שלו נשלטות על ידי שיגעון המסחר שלו . נקודת היציאה שלו מאוד תלויה במצב רווח הפסד של הפוזיציה ורמת ה"תקווה " שיש לו מהיפוך השוק אשר "יציל" את הפוזיציה ממפסידה למרוויחה .

סוחר מצליח יודע ששיטת העבודה שלו תניב תוצאות מרוויחות בטווח הארוך באם יעבוד לפי הכללים שקבע לעצמו ולא יחרוג מהם. סוחר מפסיד חושב שהוא צריך כל הזמן למצוא אינדיקטורים ומכשירים חדשים על מנת לסנן כניסה לעסקאות מפסידות.

סוחר מצליח יודע בתוך תוכו שהוא שלם עם מה שהוא עושה ומקבל את האחריות על כל עסקה ועסקה שהוא מבצע . סוחר מפסיד לוקח אחריות על עסקאות מרוויחות בעוד שמאשים אחרים, או את הברוקר, או את השוק על עסקאות מפסידות.

סוחר מצליח לא מנסה להוכיח משהו על עצמו דרך פעילות המסחר שלו . סוחר מפסיד חושב שהוא מאסטר בשוק ההון אשר מבצע עסקאות בהיקפים גדולים עם רווחים גדולים ומתפאר בזה שהוא מצליח לנצח את השוק.

סוחר מצליח יודע שהוא מנצח גם אחרי 12 הפסדים ברצף. סוחר מפסיד חושב שהוא לא שווה כלום אחרי 5 הפסדים ברצף.
יצירת קשר איתי
http://www.idosamuel.net/
http://www.bebroker.co.il/

"חזון ללא מעשה הוא חלום בהקיץ , מעשה בלי חזון הוא חלום בלהות" .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב