דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות לחיסכון ולמציאת דלק זול 

מאת    [ 20/02/2009 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 4234 פעמים ]

אם יש לך רכב ודאי כבר מצאת את עצמך מול טופס החיוב של חברת האשראי ולא פעם ספרת את מאות השקלים ששילמת כדי למלא את מיכל הדלק בזהב השחור. הרבה אנשים מתייחסים להוצאות הדלק כגזרה משמיים ומתעלמים ממגוון האפשרויות והשיטות שיכולות לעזור לחסוך אלפי שקלים בשנה. אני חוזר, אלפי שקלים בשנה! במאמר הבא אסקור בקצרה את השיטות החשובות ביותר לחיסכון בהוצאות הדלק:


    • השוואת מחירי דלק - השיטה הראשונה והחשובה ביותר היא לקנות דלק זול. ולא, אני לא מתכוון לקנות דלק שהוברח מהרשות הפלסטינית או דלק מהול בשמנים ואתנול אלא פשוט להיכנס לתחנת הדלק הזולה יותר. הרבה אנשים מתעצלים לנסוע עוד 100 מטר ולשנות הרגלים ובכך מונעים מעצמם חיסכון מיידי של מאות שקלים. למשל, אם יש לנו רכב משפחתי ממוצע בעל נפח מיכל דלק של 40 ליטר ואנו מתדלקים אחת לשבוע, ההפרש בין תדלוק בתחנה שנותנת הנחה של 13 אגורות לליטר לבין תחנה שנותנת 30 אגורות לליטר מסתכם ב-6.8 ש"ח לתדלוק וב-353.5 ש"ח בשנה. מדובר בחיסכון לרכב אחד המונע בבנזין
    • תדלוק בשירות עצמי - תדלוק עצמי מקנה לנו הנחה לכל ליטר דלק על פי חוק. ברוב תחנות הדלק בארץ גובים את מחיר המקסימום (ללא הנחה בכלל) עבור תדלוק בשירות מלא ובחלק גדול מתחנות הדלק אף גובים דמי שירות נוספים עבור שירות בשעות הלילה (22:00 בלילה עד 06:00 בבוקר), בשבתות ובחגים. חשוב מאוד לתדלק בשירות עצמי או לבחור בתחנה שמעניקה הנחה גם על תדלוק בשירות מלא.
    • מבצעים בתחנות דלק (או, המחיר האמיתי של הדלק) - בתחנות דלק רבות מעניקים ללקוחות שמתדלקים כמות מסוימת של ליטרים הטבות כגון שטיפת רכב בחינם, עיתון במתנה ועוד. לעתים המבצע הופך את התדלוק בתחנה מסוימת לכדאי ולעתים אנשים מתפתים לתדלק בתחנה יקרה בגלל המבצע (כמו שאבא שלי אומר - "אין מתנות חינם"). אם מצאתם תחנה שמעניקה הטבות בנוסף להנחה על הדלק - אתם בכיוון הנכון.
    • תחזוק הרכב - שמירה על תקינות מכאנית של הרכב תשפר פלאים את יחס צריכת הדלק של רכבכם ותאפשר לכם לנסוע יותר קילומטרים על כ לליטר דלק. חשוב מאוד לשמור על לחץ אוויר תקין בצמיגים, איזון הצמיגים (כיוון פרונט), כמות מספקת של שמן במנוע, מסנן פיח תקין וכמובן, להסיר מהרכב משקל עודף מיותר (בינינו, מתי בפעם האחרונה השתמשת במנגל שיש לך בתא המטען).
    • נהיגה נכונה - על ידי נהיגה נכונה ניתן לשפר בצורה משמעותית את רמת צריכת הדלק של הרכב. יש להימנע מההאצות מהירות ומבלימות פתאומיות. השתדלו לבצע האצה הדרגתית על ידי לחיצה עדינה על הדוושה והסירו את הרגל מדוושת הגז כאשר אתם מתכוננים לעצירה (מעולם לא הבנתי את האנשים שבולמים ברגע האחרון, זה גם הורס את הבלמים). הישארו בהילוך המתאים לתנאי הנסיעה, תכננו מראש את מסלול הנסיעה ובאזורים בעיתיים (נו טוב, בתל-אביב) בדקו איפה ניתן לחנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב