דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנכלית המוסד לביטוח לאומי לילד כרות-רגל שמתפקד אין צורך בקצבה 

מאת    [ 18/02/2009 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2462 פעמים ]

"ילד כרות-רגל שמתפקד, אין לו צורך בקצבה". כך אמרה היום (יום שני, ה-16.2.2009) מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, בכנס באר שבע לשלום הילד המתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

דומיניסיני אמרה את הדברים במושב שהוקדש לנושא "החורים ברשת הביטחון הסוציאלי של ישראל", בהתייחס לטענות שהושמעו על כך שילדים עם נכויות קשות אינם מקבלים כיום קצבת ילד נכה. עוד אמרה דומיניסני, כי יש הבדל בין חולי לבין תלות בזולת. "יחד עם זאת, יש שאיפה במוסד לביטוח לאומי להכניס עוד 4.000 ילדים למסגרת החוק המסדיר את קבלת הקצבה לילד נכה, על פי המלצת ועדת אור נוי". על פי המלצות ועדה זו ילדים קטועי גפיים אמורים לקבל קצבת ילד נכה.

מהנתונים שנמסרו במהלך הכנס על ידי המועצה לשלום הילד, עולה כי מתוך כ-205,000 ילדים הסובלים מנכויות ומחלות כרוניות המשפיעים על תפקודם היומיומי, רק כ-24,000 ילדים מקבלים קצבת ילד נכה. ילדים רבים הסובלים מנכויות קשות ביותר כולל קטיעות גפיים, מחלות לב קשות ועוד נמצאו לא זכאים לקבל קצבת ילד נכה, בשל הקריטריונים המעוותים לקבלת קצבה הנהוגים כיום.מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן אמר כי כל הנתונים מצביעים על היחלשותו של הביטוח הלאומי בתפקיד רשת ביטחון לילדים במצוקה. אין מדובר בחולשה מקרית או חולשה מרצון, אלא החלשה מכוונת מצד ממשלת ישראל, שבשנים האחרונות פגעו לא אחת בעצמאותו של המוסד ובעיקר ביכולתו לסייע לילדים במצבי מצוקה שונים. מנכ"ל המועצה קרא לממשלה החדשה שתיבחר בקרוב שלא לקשור למוסד לביטוח לאומי את הידיים מאחורי הגב ולאפשר לו למלא בנאמנות את תפקיד רשת הביטחון הסוציאלי, תפקיד שנפגע מאד בשנים האחרונות.

ח"כ רן כהן הוסיף ואמר כי תפקידו של המוסד לביטוח לאומי אינו צמצום פערים, אלא נתינת ריצפה בסיסית של קיום". לדבריו, אין הגדרה של שוויון מלא ומוחלט לכל הילדים. יש הבדלים בין ילד עני לעשיר, בין יהודי לערבי. ח"כ כהן האשים את הממשלה בשימוש נבזי ושקרי בטענה כי למדינה אין כסף. "כמי שישב בועדת חוץ וביטחון מעולם לא נטען טיעון כספי. בחגיגות ה-60 לא נשמעה טענה שאין כסף, אבל טענה זו כן נשמעה לגבי הזכאות להשמה חוץ-ביתית".בהתייחס לשאלה שהועלתה במושב לגבי העלאת קצבאות הילדים, ענתה מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, כי קצבאות הילדים בפני עצמם לעולם לא יצליחו לחלץ אנשים מעוני. לטענתה, רק כניסה לשוק העבודה תעשה זאת. מנכ"ל המועצה לשלום הילד אמר בתגובה לדברים אלה כי עד שנת 2000, הצליחו קצבאות הביטוח הלאומי להוריד את שיעורי העוני בקרב ילדים ב- 10% עד 12%, ואילו בשנת 2007 הצליחו הקצבאות שקוצצו להקטין את העוני בקרב ילדים ב-5% בלבד! "אין ספק שהקיצוץ בקצבאות הביטוח הלאומי גרם להגדלת שיעורי העוני בקרב ילדים".

בהתייחס לנושא אחר, אמרה המנכ"לית לביטוח לאומי כי היא תומכת בהרחבת הזכאות של ילדים לקצבאות באופן רטרואקטיבי, כדי לא ליצור מצב שבו חוסר ידיעה מביא לכך שמשפחות מאבדות את זכותן לקצבאות שונות.ד"ר קדמן מזכיר בעניין זה כי בשנים האחרונות צומצמה מאד הזכאות לקבלת קצבה רטרואקטיבית, ובמקרים מסוימים היא מוגבלת עד לא יותר משנה.

חדשות דימונה
http://www.dimnews.com
אלדד אלון



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב