דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדר של מתבגרת. 

מאת    [ 17/02/2009 ]

מילים במאמר: 1327   [ נצפה 2792 פעמים ]

גיל הנעורים הוא תקופה של שינויים. הגוף משתנה ומתעצב, הדעת גם וכמובן החוש העיצובי .
החדר הילדותי הוורדרד ( ע"פ רוב..) כבר נראה תינוקי , זהו הזמן לשינוי גם בחדר האישי שלכן!
ממה בעצם מתחילים בבואנו לעצב את החדר?

אלו הפריטים שישנם בחדר סטנדרטי:
מיטה, ארון בגדים, ספרייה, שולחן כתיבה, תמונות, תאורה, וילונות, שטיח, פריטים אישיים של כל אחת. (מחשב/ T.V )

הדבר הראשון שאנו רוצים להשיג בסידור חלל החדר הוא פונקציונאליות= נוחות.
החדר יכול להיות הכי מעוצב בעולם אבל אם הוא לא יהיה נוח לעולם לא תרגשנה בו בטוב!

פונקציונאליות:


מיטה- לפעמים מיקום המיטה יכול להשפיע על השינה, המזרן יכול להיות מצוין השמיכה חמה ומפנקת ואתן עדיין מתעוררות בבוקר ולא מבינות למה אתן לא חשות בנוח. מספיק שהמיטה ממוקמת לדוגמא מתחת לחלון וישנם פחדים מגנבים/ פורצים , הדבר יפריע ויטריד וימנע מנוחה.
ניתן לנסות למקם את המיטה בצורה שונה בחלל החדר ולבדוק האם השינה או הנוחות השתפרו.

ארון הבגדים- חשוב שהארון ישתלב בגווני החדר ויהיה חלק ממנו אבל לא פחות חשוב שיראה טוב גם מבפנים. "בלגן לא כאן"! אז... קחו לכן פרויקט התיישבו מול הארון, עשוי סדר , זרקו או מסרו את הבגדים המיותרים/ קטנים, אם בא לכם סדרו אותו לפי צבעי בגדים, ותראו איך הרבה יותר כיף לכן בחדר ו..איך אמא מאושרת. בל נשכח גם את הריחות הנעימים שקיימים באין ספור ריחות לארונות, הוסיפו ריחות לארון-כיף!

ספרייה/ כוננית-לכולכן בוודאי יש המון חפצים/ אוספים/ /קשקושים שמפוזרים בכל החדר, זרוקים בין הספרים, על שולחן העבודה, גם כאן: חשוב לעשות סדר בבלגן. סדרו את ספרי הלימוד בנפרד,את ספרי הקריאה לחוד, ובניהם פנו מדפים שבו תוכלו לשים את כל היתר.כך יראו משהו וגם תוכלו למצוא את האביזר בקלות. כדאי לרכז דברים : למשל לכל דברי השיער לקנות קופסאות ,( יש היום קופסאות במגוון גדלים, חומרים וצבעים). גורם לחלל להיות מסודר יותר ומוסיף לחדר צבעוניות.

שולחן לימודים- עדיף להעמיד השולחן מול הדלת או בצד הדלת הכניסה לחדר ולא כשאתן
יושבות עם הגב לכניסה וזאת מן הסיבה שכשאנחנו יושבים עם הגב לכניסה איננו יכולים לראות את מי שנכנס לחדר, אין לנו שליטה על מה קורה מאחורינו ובתת המודע נהיה מוטרדים!
בחדרים שבהם מבחינת סידור הרהיטים בחלל אין אפשרות כזו והישיבה היא עם גב לדלת הכניסה יש פתרון זול ומהיר: ניתן לקנות מראה ולהתקינה מעל שולחן העבודה בגובה העיניים, ואז גם אם אתן עם הגב לדלת תוכלו לראות במראה מה קורה מאחוריכן ותחושת הביטחון תגבר!


מחשב /T.V - בעידן הטכנולוגי של היום שהמחשב הוא כלי לימודי מעבר לכל שימושיו השונים ברבים
מחדריכן בוודאי יש מחשב, גם לו ניתן להעניק נופך עיצובי: יש כיום כיסויים שונים ממבחר בדים ודמויי
פרוות שאיתם ניתן לכסות את המחשב תוך התאמה לאופי החדר, זה נחמד וצבעוני.
לגבי T.V - אותה עדיף לעניות דעתי להשאיר מחוץ לחדר בסלון או בפינת המשפחה, הזדמנות לראות מדי פעם את שאר בני הבית...


חיפוי הקירות:

הרעיון בחיפוי קירות החדר , צביעת החדר או הדבקת טפט ,הוא לא להגזים, אם נצבע חדר שלם בורוד פוקסיה הוא יראה מזעזע ואי אפשר יהיה לחיות בתוכו, אם נבחר קיר אחד , את כל החדר נצבע בגוון שמנת אחיד ורק את הקיר שבחרנו נצבע באותו ורוד יתקבל חדר "מעניין" יש לנו קיר שונה מאחרים ובולט.

את קירות החדר או את הקיר הנבחר לא חייבים לצבוע ,יש המון דרכים לחפות קיר: אפשר לטייח קיר בטיח צבעוני ואז בנוסף לצבע מתקבלת גם טקסטורה שונה שמכניסה עניין, אפשר לחפות בבד: למשל בד קטיפה שהוא מאוד עשיר במראה שלו, או בד יוטה שהוא יותר גס ו"זרוק", אפשר לחפות בחיפוי עץ ליצירת חדר בסגנון כפרי, בשברי זכוכית או בכדוריות זכוכית ליצירת מראה נוצץ, או להיות יצירתיים ולגזור מתוך חוברות "קומיקס" ישנות קריקטורות להדביק אותן על קיר לצפות בלכה את הקיר בכדי שהקיר יראה חלק ואחיד ושהתמונות לא תיפולנה ויצא קיר צבעוני ומעניין שאפשר לעמוד לידו שעות ולא ישעמם.

לגוון הצבע או החיפוי יש תפקיד לא פחות חשוב :
גווני הפסטל- תכלת, ורוד, סגלגל, וכ"ו - כאשר חלל החדר צבוע באחד מן הצבעים הללו הוא משרה אוירה שלווה, העין שלנו לא מסתנוורת ממנו. לעומת זאת אם נצבע את אחד מקירות החדר בכתום תפוז זה יכול להיות מבחינה עיצובית מאוד יפה, אבל לנערות שהן אקטיביות ( "היפריות") הנוכחות של הצבע בחדר יכולה לגרום אי נוחות ויכול להיגרם אפילו חוסר ריכוז,למשל בעת הכנת שעורים או לימוד מבחן. לחילופין לנערות שקטות או "ישנוניות" צבעים דומיננטיים ובולטים בחדר יכולים לתת "זריקת מרץ".

תאורה:

אלמנט מאוד חשוב בעיצוב החלל. כאשר אנו מדברים על תאורה בעיצוב פנים אנו מדברים על שני סוגים:תאורה טבעית ותאורה מלאכותית.

תאורה טבעית- מן השמש, מאוד חשוב לקום בבוקר, לפתוח את התריסים והחלונות ולתת לאור הטבעי לזרום ולהציף את החדר, זהו האור שבו אנו מרגישים הכי טוב והוא גם בחינם!.. אז תיהנו ממנו, יש נטייה לבני הנוער לשבת גם ביום בחדרים סגורים עם תאורה מלאכותית, לא עושה טוב לגוף ולנפש, תפתחו!!.

תאורה מלאכותית- יש סוגי רבים של תאורה יש תאורה מפזרת אור שבה האור מתפזר בצורה אחידה על פני כל החלל -בדרך כלל ע"י נורת ליבון שזוהי הנורה שכולנו מכירים,שנותנת שטף אור חם, האור שהכי קרוב לתאורה טבעית.
יש תאורה ממקדת שבעזרתה מדגישים אלמנט בחלל, לדוגמא: יש לנו נישה ובתוכה פסל ואנו רוצים להדגיש אותו ולהבליטו.
יש תאורה תקרתית סמויה - הקיר מואר אך איננו רואים את מקור האור.
תאורה רצפתית שגורמת לאלמט ,קיר למשל, להראות גבוה ומודגש.
תאורה קרה ( נורת פלורצנט) ועוד סוגים רבים.

בחדר שלכן חשוב שתהייה תאורה ששוטפת את החדר ( ליבון) בכדי שהחדר לא יראה אפלולי וחשוך. ומנורת לילה / קריאה שממקדת את האור לקריאה או אוירה רומנטית...

וילונות/ שטיחים/פופים:

לאחר שבחנו את הריהוט והצבעים והטקסטורות לקירות , הוילונות הם בעצם אותם פריטים שמשלימים את האווירה בחדר והם בחלק מן החדרים גם פונקציונאליים.
בחדר שאין בו תריסים הוילון יכול לשמש כתחליף לתריס, אז נבחר בוילון מבד עבה ולפעמים נוסיף לו מאחור בד אטום לגמרי בכדי להחשיך את החדר. אפשר לבחור גם וילון שעשוי מפלסטיק או מעץ לאותה מטרה.
בחדרים בהם יש תריס בדרך כלל הוילון משמש יותר לאווירה, חלק מאיתכן תעדפנה לתלות וילונות שקפקפים קלילים שלא מכבידים על מראה החדר, מתאים לחדרים קטנים ועמוסים, לעומת זאת
וילון מקטיפה יתאים לחדר עם ריהוט כבד יותר, מראה דרמטי.
חשוב לנסות להתאים גם את הבד וגם את הצבע של הוילון לחדר שלכן האישי. הוא צריך להתאים למכלול חפצים שנמצאים בחלל ולהשתלב איתם.
ישנם אנשים שלא אוהבים וילונות וגם זה בסדר. תלוי בהרגשתכן.

לגבי שטיח שוב : יש בנות שמאוד אוהבות שטיח שמוסיף חום וצבעוניות לחדר ואפשר תמיד גם להשתרע עליו ויש כאילו שפחות אוהבות . לפי טעמכן. יכול להוסיף אך לא חייב.

פופים: אם יש מקום בחדר ניתן להניח פוף שעליו אפשר לארח חברים או סתם להימרח בכיף, הפופים מצויים בשוק במגוון גדלים ודוגמאות וניתנים להעברה ממקום למקום בחדר .

תמונות:

התמונה היא אביזר משלים להעשרת החלל, לעיתים היא משדרת מסר- אם נכנס לחדר מלא בתמונות של סוסים נסיק שהאדם שחי שם מאוד אוהב את הסוסים ויכול להיות שגם רוכב סוסים וכ"ו..
ולפעמים גם מסתירה פגמים , אם ישנו קיר שהצבע שלו מונוטוני, משעמם ,ואתלה עליו תמונות כמובן שהתמונה תמשוך את העין והפגמים בקיר יראו פחות.

בגיל ההתבגרות יש נטייה "להשתפך" על הקירות עם מגוון פוסטרים, תמונות, גזרי עיתונים ומה לא,שאותם מדביקים בסלוטייפ על הקיר, מה שגורם להן לאחר כמה ימים "לנזול" מהקירות ולהשאיר סימנים וקילופים , והתוצאה נראית זוועה!
טיפ:קנו 2-3 לוחות שעם תלו אותם בחדר ועליהם תוכלו "להשתולל" כראות עינכן. כשימאס לכן מהאליל התורן פשטו החליפו אותו באחר בלי לקלף את הקירות עם הסלוטייפ והחדר יראה מסודר יותר!
ניתן לקנות גם לוחות "קאפה"( לוחות מוקצפים קשיחים- ניתן לקנות בחנויות שבהן גם חומרים ליצירה כגון "ארטא", "קרביץ" וכ"ו.) ליצור להם איזה שהיא מסגרת מעניינת למשל: חלוקי נחל קטנים/ פסיפסים/ אבנים צבעוניות ,לתלות על הקיר ועליהם לתלות מה שבא לכן!

ולבסוף, ריח טוב בחדר שלכן תמיד יוסיף להרגשה הטובה .
תשתדלו כשאתן חוזרות מביה"ס במיוחד לאחר שעור התעמלות.. להשאיר את הנעליים מחוץ לחדר במקום מאוורר! כמו כן לא לזרוק בחדר את הבגדים המלוכלכים והמיוזעים...
קנו נרות ריחניים/ סבונים ריחניים ופזרו בכמה פינות בחדר , יעניק לכן הרגשה של כיף בחלל שבו אתן מבלות כל כך הרבה מזמנכן.

מילה אחת לסיום בנושא המיחזור: לפני שאתן רצות להחליף את כל החדר חישבו כיצד אתן יכולות לשפץ, לשנות ולהשלים חפצים קיימים מבלי לזרוק את הקיים ובכך גם לשמור על העולם - פחות זבל שנערם, פחות כריתת עצים לרהיטים וכ"ו וגם כמובן לחסוך כסף ולהיות יצירתיות!

מקווה שנהנתן, למדתן משהו, תתבוננו בחדר שלכן ואולי גם תיישמו חלק.
בהצלחה!!!

סיגל ארז סטודיו SI-line
אדריכלות, עיצוב פנים ודרסינג
http://www.si-line.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב