דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים למועמדים בטרם הקבלה למשרה כעובד קבלן של בית תוכנה 

מאת    [ 16/02/2009 ]

מילים במאמר: 771   [ נצפה 3096 פעמים ]

כחלק מתהליך חיפוש מקום עבודה חדש, סביר להניח שאתה נתקל במשרות המתפרסמות באמצעות בתי תוכנה, מה שנקרא - העסקה בשיטת מיקור חוץ.  כידוע, שיטת מיקור החוץ הפכה פופולארית מאוד בשנים האחרונות בכל הקשור להעסקה בתחום המיחשוב - מתכנתים ומנתחי מערכות, סיסטם, אנשי בדיקות תוכנה, תהליכים ועוד.

קיימות חברות רבות בשוק, הנבדלות אחת מהשנייה בעיקר בתוכן המקצועי אותו הן מציעות. אז אם אתה כיום נמצא בתהליך שכזה, ועל הפרק עומדת האפשרות להעסקה באמצעות בית תוכנה (ואין רע בכך! להיפך, יש לכך לא מעט יתרונות, אבל זה נושא לכתבה אחרת) - רצוי שתייחס חשיבות למספר נקודות בתהליך ותלקט את מירב האינפורמציה טרום סגירת החוזה. 

אין ספק שתהליך בחירת מקום עבודה חדש הינו תהליך המורכב מאלמנטים אמוציונאליים יחד עם שיקולים עניינים, כאשר בסופו של דבר חיבור נכון של המרכיבים מביא לבחירה הנכונה עבור כל אחד מאיתנו. בין המרכיבים החשובים ביותר ניתן למנות את הפן האישי (תפקיד, תנאי השכר וכו'), החברה אליה תשתייך (גודל, גב מקצועי, אפשרויות ניוד) וכמובן הארגון בו תוצב (תרבות ארגונית, התייחסות הארגון לעובדי קבלן, האפשרות להפוך בעתיד לעובד הארגון וכו'). 

להלן מספר טיפים חשובים המכסים את המרכיבים השונים, אשר יעזרו לך בקבלת מידע נכון וממוקד על מקום עבודתך העתידי. 

טיפ ראשון: גודלה של החברה המגייסת

גודלה של החברה הינו פרמטר חשוב על מנת להתאים בין הציפיות שלך והתנאים שהחברה מסוגלת לספק עבורך. קיימים כמובן יתרונות וחסרונות לגודלה של החברה, אמנה את החשובים שבהם:בחברה קטנה רואים אותך. בחברה קטנה, הסיכוי גבוה יותר לכך שתהיה "בורג גדול" (או באותה מטאפורה -אולי אפילו תהפוך ל"מנגנון"). זאת, כיוון שהארגון קטן יחסית, ובאופן אוטומטי העובד מקבל חשיפה רחבה יותר לעמדות בכירות. אין ספק שבחברות קטנות גם היחס האישי בא לידי ביטוי לרב בצורה טובה וברורה יותר. לעומת זאת, בחברה גדולה, לאנשים בסופו של דבר יש יכולת מוגבלת של השפעה על מיקומם העתידי, ולעיתים אף מרגישים כ-"בורג קטן" בתוך מערכת גדולה. אולם מצד שני, בחברות הגדולות אפשרויות הניוד בדרך-כלל מרובות יותר. 

טיפ שני: מידת ההתאמה

מידת ההתאמה בין מהות התפקיד כפי שהוסברה לך על ידי צוות הגיוס בבית התוכנה למהות התפקיד כפי שיוצג על ידי הלקוח. מידת ההתאמה יכולה ללמד הרבה מאוד על הקשרים בין שתי החברות. כאשר הקשרים בין שתי החברות הדוקים, והאינפורמציה זורמת באופן רציף - תוכל להבחין בהתאמה רבה בין זוויות הראיה השונות על אותה המשרה. במצב שכזה, הקשר ההדוק בין החברות וה"הפריה" ההדדית תביא בהמשך לטיפול הנכון בך כעובד. אל לנו לשכוח כי אתה, העובד, נמצא במרכז בין שתי החברות, וככל שהקשר בין השתיים טוב יותר, אתה גם תרבה ליהנות מכך בעתיד.  חשוב גם לזכור, כי ככל שמידת ההתאמה תהיה גבוהה יותר, זה יביא לגיוס עובד מתאים יותר מה שיביא בהתאם להצלחה רבה יותר. לכן, אין ספק שדבר זה מעיד גם על המקצועיות של בית התוכנה.  

טיפ שלישי: אופן הליווי

כדאי לבחון את אופי הליווי של תהליך הגיוס כאינדיקציה לאופי הליווי שלך בעתיד כעובד מן המנייןניתן וחשוב ללמוד מצורת ההתייחסות של צוות הגיוס ומנהל הלקוח הנמצאים איתך בקשר לאורך כל התהליך. אלו הם האנשים שילוו אותך בהמשך הדרך לאחר שתיקלט אצל הלקוח. העבודה אמנם תתבצע ביום-יום בבית הלקוח, אבל עדיין מנהל הלקוח הוא זה שבד"כ יהווה את החוט המקשר בינך לבין בית התוכנה אליו תשתייך.  פרמטרים רבים בתהליך הגיוס, כגון האופן בו מתקשרים אליך את הנושאים הפתוחים, הצורה בה שומרים אותך בתמונה ומעודכן, היחס הכללי וכדומה - מהווים אינדיקציה חשובה ביותר לצורה בה בית התוכנה אליו אתה עומד להשתייך מתנהל ואף חשוב מכך - מנהל את הקשרים עם עובדיו השונים. 

טיפ רביעי: לא רק השמה

יש לוודא, כי החברה אליה תשתייך איננה חברת השמה בלבד. כאשר החברה אינה חברת השמה בלבד, תוכל למצוא בה בטווח הקצר גם גב מקצועי אשר יאפשר לך להתפתח ולשרת טוב יותר את הלקוח אצלו תוצב, תוך ניצול סינרגיה של ידע הקיים בחברה. בטווח הארוך יותר, יכולות להיפתח בפניך אפשרויות ניוד בין לקוחות החברה. תוכל ,במידה ותחפוץ, להיקלט בחטיבות מקצועיות אחרות בחברה, כגון פרויקטים, פיתוח מוצרים וכדומה, ובכך להתפתח מקצועית ולהעשיר את מגוון התפקידים בהם תתנסה. 

טיפ חמישי: דע לאן פניך מועדות

במהלך עבודתך היום יומי, הינך מוצב בחברה אחרת. חשוב לדעת מהי התרבות הארגונית בחברה אליה אתה הולך להשתייך, מהם הערכים של החברה, מהי סביבת העבודה, שעות הפעילות, אופי הארגון ומטרותיו. כל אלו יהוו פרמטר כבד משקל בשביעות רצונך העתידי ממקום עבודתך. הקפד ללמוד עליו ככל שתוכל. 

מעבר לתרבות ארגונית, ישנם פרמטרים נוספים

» משך הפרויקט - ארוך או קצר טווח. באם אתה מחפש תפקיד לטווח הארוך, כדאי שתקפיד לוודא מהו משך הפרויקט.» אפשרות קליטה בעתיד כעובד הארגון - האם ניתן? מהן ההשלכות?

» אפשרויות קידום בתוך הארגון ופרמטרים נוספים אחרים - אשר יכתיבו את סביבת עבודתך ואורכה.  

ולסיכום: חשיבה באופן מודע על נושאים אלו, מהווה עוד חוליה בשרשרת ההחלטה של מחפש העבודה ויכולים לתרום להפיכת תהליך החיפוש והסינון שלך כמועמד לאפקטיבי יותר. 

בהצלחה,

טלי אלמליח - סגנית נשיא, מנהלת תחום מיקור חוץ, חברת CB I.T.

טלי אלמליח - סגנית נשיא, מנהלת תחום מיקור חוץ, חברת CB I.T.
למידע נוסף אודות חברת CB I.T:
http://www.bubbletech.co.il/bt/COMPANY.jhtml?value=328

פורטל BubbleTech מכיל מידע רב על תעשיית ההיי-טק וכולל: מגוון רחב של חברות המוצגות באינדקס המאפשר מיפוי של התעשייה עפ"י תחומי עיסוק/שירותים/מוצרים, כמו גם - מאמרים מקצועיים, כנסים, חדשות, לוח דרושים, מילון מונחים טכני מקיף (מהגדולים בישראל), שימושון טכני, מדור נותני שירותים לתעשיית ההיי-טק, ועוד.
http://www.BubbleTech.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב