דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי אמר דיאטה ולא קיבל? 

מאת    [ 16/02/2009 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2336 פעמים ]

ההיצע כיום של פתרונות להשמנה הוא עצום. יש כדורי הרזיה, תה להרזיה, כל מיני אלקטרודות שמחברים לגוף, אבקות ואפילו היפנוזה. היום אדם הסובל מעודף משקל ושוקל להתחיל תהליך של הרזיה מרגיש כאילו הוא יוצא לשופינג בקניון הדיאטה הגדול. אולם האם הפתרונות הללו שמוצעים במגוון מחירים וסוגים הם אלו שבאמת יפתרו את בעיית ההשמנה שלנו? 

ד"ר ווסק הינו מפתח השיטה נפלאות התזונה והיה לי העונג לפגוש אותו ולשמוע מה דעתו על דיאטות. לפי ד"ר ווסק דיאטות הן בעצם שורש הבעיה. בכך שהן מטפלות בתסמינים אך לא בבעיה עצמה הן בעצם מעצימות את הבעיה ויוצרות מעגל בלתי נגמר של ירידה ועליה במשקל, דבר שלמעשה מהווה סיכון בריאותי גבוה אף יותר מאשר לשמור על משקל אחיד גבוה יחסית. זה לא מפתיע שבעידן הזה של רפואה אלטרנטיבית, כאשר מועברת כל כך הרבה ביקורת על הרפואה הקונבנציונאלית שמטפלת בסימפטום אבל לא בבעיה שגרמה לסימפטום מלכתחילה, שקם אדם שקורה תיגר על הדיאטות הקונבנציונאליות ומציג דרך אחרת. 

ד"ר ווסק הגיע להנחיית סדנאות הרזיה לאחר שבעצמו סבל מעודף משקל והשיל ממשקלו עשרות קילוגרמים. יחד עם אשתו, המעבירה עימו את סדנאות ההרזיה של נפלאות התזונה הוא מציג בפני אנשים שכבר איבדו תקווה וגוררים אחריהם עשרות ניסיונות כושלים של דיאטה, דרך אחרת.האני מאמין שלו הוא שהשינוי צריך לבוא מבפנים. כל שינוי חיצוני יהיה שטחי ובהתאם כך יהיו התוצאות. הסדנאות שלו מועברות בצורה של שינוי דרכי החשיבה והקניית הרגלים בריאים יותר לחיים. 

תזונה נכונה היא כמובן דבר סובייקטיבי. עבור אנשים מסוימים תפריט צמחוני הוא תזונה נכונה ועבור אחרים תפריט עתיר בשר הוא תזונה נכונה. העניין הוא פחות במה אוכלים אלא איך אוכלים אותו ובאילו כמויות. כמובן שזה מאוד אינדיבידואלי ויש צורך להכין תפריט תזונה אישי עבור כל אדם. לפי משנתו של ד"ר ברגע שקורה השינוי בצורת החשיבה כל השאר פשוט תופס את מקומו, כולל הרכבת ויישום תפריט תזונתי בריא. זה תמיד מעניין לראות זווית חדשה על משהו שהתרגלו לראות בצורה מסוימת כל כך הרבה זמן.

דיאטה מבחינתנו הייתה במקרה הטוב אי נוחות ובמקרה הרע הרעבה עצמית. ד"ר ווסק מלמד שדווקא הנאה מהאוכל היא הדרך הנכונה. כאשר נהנים ממשהו מעריכים אותו יותר ולא לוקחים אותו כמובן מאיליו. בצורה הזו אין מקום לבליסות מהירות של לחטוף על מה שבא ליד בשביל לשבוע מהר. בראש ובראשונה ד"ר ווסק מטיל את האחריות על הרזיה על המרזה עצמו. לנסות להשליך אחריות על כדורים וטכנולוגיות שמבטיחים תוצאות מידיות היא מעשה שנתפס בעיני ד"ק ווסק כשלילי ביותר. מבחינתו הכלים ניתנים למי שרוצה בהם.

ציטוט יפה שמצאתי באתרו מציג בצורה תמציתית את עיקר התורה של ד"ר ווסק ורעייתו ואת המרכיבים העיקריים של חוגי ההרזיה שלהם:

 "כדי להפוך אפשרות למציאות, עלינו קודם כול להיווכח בקיומה של אפשרות
  ד"ר טל בן שחר:  "באושר ובעושר".

נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברה לקידום אתרים, עבור ד"ר ווסק, מנחה סדנאות הרזיה ומומחה לדיאטה ותזונה נכונה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב