דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלייה חדה בהתקפות מזיקים על ידי תוכנות המתחזות לאנטי וירוס ב- ‏2009 

מאת    [ 15/02/2009 ]

מילים במאמר: 319   [ נצפה 2242 פעמים ]

לפי דו"ח האיומים שפרסמה לאחרונה חברת ESET, צפויה עלייה בניסיונות סחיטת כספים על ידי שימוש בתוכנות המתחזות לאנטי וירוס לגיטימי. תוכנות אלו, המציגות את עצמן כשייכות לחברת אבטחה כלשהי, מזהות "איומים" שכלל לא קיימים במחשב וכך גורמות לאנשים להאמין שהם צריכים את התוכנה.

רנדי אברמס, מנהל הדרכה בחברת ESET מזהיר: "לאחרונה ראינו יותר ויותר תוכנות זדוניות המתחזות לתוכנת אנטי וירוס לגיטימית אשר גרמו נזקים כבדים לכל מי שניסה להתקין אותן. אנו צופים שבשנת 2009 המגמה הזו תתחזק ויהיו יותר גורמים עוינים אשר ינסו לנצל את חוסר המודעות בציבור לתופעה."

"האיום הוא משמעותי" מוסיף אברמס, "אבל ניתן להתגוננות בצורה די פשוטה על ידי מספר בדיקות קצרות. הדבר הראשון שיש לבדוק הוא: האם החברה היא חלק מארגון אבטחה רשמי? רוב חברות אבטחת המידע הגדולות הן חברות בארגון כזה או אחר אשר נלחם בתופעות של גניבת מידע או כתיבת וירוסים. הדבר השני שיש לבדוק הוא האם המוצרים שלה נבחנים באופן עצמאי ומקבלים תעודה? תוכנות אנטי וירוס רבות נבדקות כדבר שבשגרה ע"י מכונים עצמאיים כגון Virus Bulletin או AV Compare ומפרסמות את תוצאות הבדיקות בצורה רחבה באינטרנט. ולבסוף, יש לבדוק האם ניתן ליצור קשר עם החברה? האם אתה יודע איפה החברה נמצאת? בדרך כלל באתר של כל חברה ניתן למצוא פרטי התקשרות תחת "צור קשר" ויש גם לוודא שהפרטים הם נכונים".

"בדרך כלל התוכנות הללו מזהות קבצי cookies כקבצים חשודים וכך משכנעות אנשים שהם צריכים לרכוש את התוכנה" מסביר אברמס "אבל אם נעלה את המודעות ונפעל בהתאם הסיכון הופך לאפסי".

עוד עולה מהדו"ח של ESET הוא עלייה בתחום ה- Adware (תוכנות זדוניות הנכנסות למחשב דרך פרסומות). "הסיבה שנראה יותר התקפות Adware השנה היא מכיוון שלכותבי התוכנות הזדוניות יש כסף להשקיע ומספקי פלטפורמת הפרסום לא דואגים לבדוק את תוכן הפרסום" מסביר אברמס "מומלץ להצטייד בתוכנות אשר כוללות Anti Adware אשר מונעות מקודים זדוניים אלו לרוץ על המחשב".

חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32 ואת חבילת האבטחה הכוללת ESET Smart Security, היא חלוצה בתחום ההגנה הפרואקטיבית והיא מיוצגת בישראל באופן בלעדי על-ידי חברת קומסקיור.

כפיר טויטו הוא מנהל טכנולוגיות בחב' קומסקיור, נציגת חברת ESET בישראל. כפיר מפתח וכותב תוכניות לניקוי מזיקים ולשמירה על המחשב. בעל ניסיון רב בכל נושאי אבטחת מידע ובניית פתרנות טכניים.

http://www.eset.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב