דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול אקולוגי-אקטיבי בספארי אפריקה 

מאת    [ 14/02/2009 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2413 פעמים ]

בשיטוטיי אחר מידע על טיולי ספארי, מצאתי, לבורותי, ארגון ישראלי בשם GoEco - המסייע למטיילים ישראלים לשלב חוויה תיירותית אותנטית עם התנדבות בפרויקטים אקולוגיים והומניטאריים בעולם. הארגון הוקם בשנת 2005 ע"י שני טיילים אקולוגיים: יונתן גילבן ויונתן טל, שמשתתפים בעצמם בפרויקטים שכאלה, במטרה להביא את רעיון התיירות האקולוגית לתודעתם של ישראלים.

לארגון קשרים עם ארגונים אקולוגיים והומניטאריים בעולם והוא מסייע למטיילים מהארץ לבחור את הפרויקט המתאים להם ולהצטרף אליו. GoEco מתאם עם הנהלת הפרויקט את תנאי המגורים, הכלכלה והביטחון, מכין את המטייל למה שמחכה לו בשטח, ודואג שמישהו יקבלו בשדה התעופה באופן מסביר פנים. הארגון מבצע תחילה תיאום ציפיות עם המטייל-המתנדב, מוודא התאמה בסיסית לעניין ומספק מידע נרחב הנדרש להתאקלמות במדינה ובפרויקט הנבחרים - הן ברמה התרבותית-פסיכולוגית והן ברמה הפרקטית. לדוגמה, במסגרת מדריך למתחילים, רשום באתר: "...התנדבות בפרויקטים מסוג זה היא סוג של הימור. עליך לשמור על פתיחות מחשבתית. אם את/ה זקוק/ה לתוכנית מובנת אז יכול להיות שמסלול התנדבות זה לא בשבילך. יש לקחת בחשבון כי בסוף הסתיו, בחורף ובאביב יכול להיות שלא יהיו מתנדבים מצפון אמריקה ומאירופה."


תיירות אקולוגית בישראל

במקביל, נמצא הארגון בקשר הדוק עם גופים ממשלתיים ולא-ממשלתיים בארץ, בנושאי טבע וסביבה ומביא מתנדבים מהעולם כדי לסייע בקידום פרויקטים שכאלה בישראל (כדוגמת סיוע משלחות מתנדבים מחו"ל בגן החיות התנ"כי בירושלים, סיוע בחי-בר בחיפה ובפרויקט הצלת צבי הים במכמורת).

שיקום אריות בפורט' אליזבת, דרום אפריקה

יומני המטיילים-המתנדבים, המובאים באתר, מתארים חוויות עוצמתיות של קיום ופעילות בתרבויות רחוקות מאיתנו אלפי מונים. החוויות המתוארות מרתקות ומלמדות, ויכולות לתרום רבות למי שמתכונן לטיול שכזה. לדוגמה: מטייל ישראלי לימד בבית-ספר לילדים יתומים רכים באוגנדה. מטיילת טיפלה בגורי אריות בדרום אפריקה, ואחרת עבדה עם קופי הקולובוס בקניה.


עלויות נמוכות
מחירון הקיים באתר מספק מידע לגבי עלויות טיולים שכאלה לפי מדינה-פרויקט. לדוגמה: עלות של שבועיים בקניה החל ממחר (15.2.09) בפרויקט של מחקר ושימור פילים ואריות הנה 1230 יורו (שזה כמחצית ממחיר חבילה תיירותית קונבנציונלית לאותו יעד).

קישורים מעניינים
באתר ניתן למצוא לינקים מעניינים לאתרי אקולוגיה וטבע בארץ ובעולם, לדוגמה: ((ecotourismkenya.org האתר של ארגון חברתי בשם Ecotourism Kenya, הפועל בקניה משנת 1996 לקידום תיירות אקולוגית. בין פעולותיו: מתן דירוג אקולוגי למתקני התיירות בקניה, הענקת פרס שנתי - הלוחם האקולוגי - למפעילי תיירות, הובלת תוכניות אימון וחינוך בתעשיית התיירות, עריכת סקרים ומחקרים אודות תיירות אקולוגית, מתן שירותי ייעוץ, תמיכה בקהילות, אחזקת מרכז מידע עבור תיירות אקולוגית ופרסום מאמרים חודשיים ורבעוניים בנושאי תיירות אקולוגית.

לסיכום: הטיולים האלה נראים לי אופציה מצויינת לחוות מסע אותנטי ומעשיר במחיר זול יחסית (גם אם תנאי המגורים בשטח הם לא פירסט קלאס) ותוך הרגשת סיפוק של אזרח טוב של העולם.
http://safari-trips.501.co.il

איילת הרינג
http://safari-trips.501.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב