דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצה לסופרים בתחילת דרכם 

מאת    [ 11/02/2009 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1775 פעמים ]

כל סופר שסיים לכתוב את ספרו חולם על פרסום והצלחה, בדמיוננו הרומנטי אנו רוקמים חלומות שברגע שהספר ינחת במשרדי ההוצאה לאור מייד יבחינו בפוטנציאל להיות הארי פוטר הבא, אך כמובן שהמציאות שונה לגמרי ודי עגומה. הסיכוי של סופר לפרסם באחת מההוצאות הגדולות אפסי ובמיוחד אם הוא בתחילת דרכו, כמובן שהעסק כרוך גם בהוצאות כספיות של הדפסת הספר, כריכתו, שליחתו לעשרות הוצאות והמתנה מורטת עצבים של מספר חודשים, שבסופם לרוב מקבלים תשובה שלילית. אינני פוסל דרך זאת אך צריך לשמור על ציפיות הגיוניות ולא לקחת דחייה באופן קשה, הדבר לא תמיד מעיד על איכות הספר.

האפשרות השנייה העומדת בפני הסופר, אם הדבר אפשרי מבחינה כלכלית, היא פניה להוצאה פרטית, אך שוב מדובר על הוצאה כספית גדולה שלא אפשרית עבור רבים. אז מה יעשו סופרים שהפרוטה אינה מצויה בכיסם? בין אם הם סופרים חובבים הרוצים להגיע למספר קוראים מצומצם או שכוונותיהם רציניות יותר ובכל זאת אינם מצליחים לפרוץ לתודעה, ובכן כאן נכנסת לתמונה רשת האינטרנט שאט אט תשנה את עולם הספרות מן הקצה אל הקצה, למרות שכרגע קשה לדמיין זאת עדיין.

מה שאני מציע וגם עשיתי בעצמי עם ספרי 'ארץ החלומות' זה להעלות את הספר לקריאה בחינם ברשת. בכל מקרה האפשרויות לרווח כספי מספר ביכורים מוגבלות ביותר, אפילו אם הוא מתפרסם בהוצאה גדולה ומצד שני אפשרויות הפרסום וההפצה של ספר המופיע ברשת הם רבים ומגוונים ומהווים קרש קפיצה ואפשרות להיכנס לתודעה, מה גם שהדבר לא כרוך בשום הוצאה כספית.

איך עושים זאת? מאד פשוט, בחיפוש מהיר ברשת תגלו מספר חברות המאפשרות לפתוח אתרי אינטרנט בחינם. ניתן לבחור באחת מהן, להקדיש זמן ללימוד הממשק וניתן בקלות לפתוח אתר שבו מופיע ספרכם לקריאה. אין שום צורך בידע מיוחד במחשבים וגם לא צריך להשקיע בגרפיקה ואפקטים, בסך הכול נדרש אתר צנוע שיהיה משכן לספרכם, אם הספר טוב ואיכותי אין שום צורך בקישוטים מיותרים מסביב.
ומה עושים לאחר שהאתר קיים? הכל בהתאם לציפיותיכם ודרישותיכם, המסתפקים במועט יכולים להדפיס בוורד כרטיס ביקור עם כתובת האתר ולחלקו בין משפחה וחברים, ומי ששואף ליותר יכול לפרסם את הכתובת בפורומים שונים או במגזינים, לכתוב מאמרים, לשלוח את כתובת האתר לאנשים משפיעים בתחום הספרות והאפשרויות הן רבות ומגוונות רק צריך קצת דמיון, יצירתיות, זמן וסבלנות, אם יש בידיכם יצירה מעניינת בסופו של דבר הקוראים יגיעו. אני יודע ששום דבר לא יחליף ספר אמיתי אך במגבלות המציאות זה פיתרון עבור רבים שידם אינה משגת להוציא את ספרם בדרך אחרת. מניסיון שלי השיטה עובדת, אני יודע על מספר אנשים שקראו את ספרי באתר שאלמלא היה קיים לא הייתה להם שום דרך להתוודע אליו. אנא שקלו אפשרות זאת שהצעתי, היתרונות הטמונים בה רבים. אני מזמין אתכם ואתכן לבקר באתרי בכתובת המופיע בתיבת המידע על המחבר.

בברכת הצלחה לכל היוצרים הרוצים להוציא את יצירתם לאור,

גוגולשוילי בני.
סופר חובב, מחבר הספר 'ארץ החלומות' לקריאת הספר בקרו באתר http://dreamland.fav.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב